Gå til innhold

Noen som planlegge å flykte fra Norge?

Heiheiheioghå

Anbefalte innlegg

Hvis Nato går inn i krigen blir Norge Russlands første mål side de må sikre sine ubåter som er her for å ha sjangs til å vinne krigen... De vil da sannsynligvis bombe oss med missiler.

Dette kan jo skje altfor fort.

Når burde vi flykte? 

Planlegger noen her å dra allerede nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiheiheioghå skrev (1 minutt siden):

Hvis Nato går inn i krigen blir Norge Russlands første mål side de må sikre sine ubåter som er her for å ha sjangs til å vinne krigen... De vil da sannsynligvis bombe oss med missiler.

Når burde vi flykte? 

Blir vel til at vi stikker til mitt hjemland, og de som etter loven er pliktig til å bli igjen blir for å kjempe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheiheioghå skrev (8 minutter siden):

Når burde vi flykte? 

Blir hele Norge bombet med atom-missiler? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg plent måtte flykte, hadde det enten blitt Polen eller Canada. Førstnevnte hjelper jo ikke så mye i tilfelle 3. verdenskrig, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Athena79 said:

Nei, ingen planer om det. 

Ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheiheioghå skrev (2 timer siden):

Når burde vi flykte? 

Det er vel ingen som flykter før krigen i så fall er et faktum. Prøv og slapp av litt nå. Har heller ingen tro på at det blir bombing her i Norge. Blir nok ikke snakk om noe første mål på et enkelt land i krig mellom NATO og Russland, det blir det ikke tid til da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Australia eller Canada. Hvilket land er enklest flykte til mtp Visum, oppholdstillatelse osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Måtte vel bare holdt meg hjemme jeg, som de fleste andre. Tenker ikke slike katastrofetanker, for det har ingen hensikt likevel. Følger med på nyhetene, og det virket som om Russerne var blitt mer imøtekommende i samtalene nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (14 minutter siden):

Måtte vel bare holdt meg hjemme jeg, som de fleste andre. Tenker ikke slike katastrofetanker, for det har ingen hensikt likevel. Følger med på nyhetene, og det virket som om Russerne var blitt mer imøtekommende i samtalene nå.  

Ja, jeg så også det nå. Jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inkognitoher

Jeg ville blitt selvsagt. Selv om jeg er dame og ikke ung, ville det vært uaktuelt å stikke. Alle vestlige land er mål for tufsen Putin, så hvor skulle man eventuelt dratt? Kina, Iran?

Men, diktatoren kommer ikke til å bombe oss, verken med atomvåpen eller andre våpen. Fordi det ville betydd at det bare var et krater igjen der Russland en gang var. Og det passer ikke egoet til Russlands nye tsar.

EU og NATO er ti ganger Russland overlegen i styrke - så vær ikke redd. 
Derimot så er han troende til å lage «en ulykke» ved atomkraftverk i Ukraina. Vil influere på oss om det skjer, men vi klarte oss godt i forhold til Tsjernobyl også. 

Alt blir bra engang, i mellomtida støtter vi og hjelper Ukraina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheiheioghå skrev (20 minutter siden):

Ja, jeg så også det nå. Jeg krysser fingrene!

Leste også nå at Zelenskyj erkjenner at Ukraina aldri kan bli medlem av NATO, så da er jo i så fall et av kravene til Russland blitt innfridd.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å si man skal flykte til et annet land etter en større krig ville brutt ut. Jeg tviler på at f.eks fly ville gått som normalt i det tilfellet. Hadde nok vært mye kaos.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har ikke helse til å flykte noe som helst sted. Men som psykisk syk så er jeg ikke så redd for slike ting uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...