maritamsol Skrevet 13. mars 2022 #1 Del Skrevet 13. mars 2022 Hei 😊 Jeg er i god gang med min første Chunky Dahlia, men har støtt på problem i mønsteret, forstår rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Det står "*Bruk siste maske fra forrige omgang til fellingen i begynnelsen av omgangen." Hva betyr dette? Prøvd å søke rundt, men alle gir ulike forklaring og jeg forstår rett og slett ingen ting. Den første gangen er det en vrangmaske som er siste. Skal jeg strikke den som oppskriften sier vrang, og så blir det den masken som skal tas løst over det som egentlig er de to første maskene? Men hva med gang nr. to hvor det er et kast som er siste maske omgangen. Hva gjør jeg der? Om noen har strikket den og kan forklare meg hadde jeg blitt super glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #2 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg har ikke strikket denne genseren. Jeg fant heller ikke mønsteret gratis. Men jeg har sett bilder, og den biten med mønster du har her, skal vel bli hjertene på bærestykket. O betyr kast, X betyr vrang, kråketær betyr strikk 3 sammen til 1, d den mørke trekanten betyr fell av mot høyre / venstre. Jeg antar du repeterer mønsteret 8 ganger per omgang på pinnen. Så det vil bli 8. gangen du strikker mønsteret at du har kommet til enden av pinnen og skal begynne på ny pinne. Når man strikker med kast, er det vanligvis en rad med kast og neste rad er det ikke kast, da strikker du rettmaske over kastet for å lage den ekstra masken. Såvidt jeg kan se ut fra mønsteret du har limt inn her, vil du ikke trenge å bruke et kast, fordi når du kommer til raden hvor du skal begynne med felling, har du akkurat strikket en rad uten kast. Hm, ga det mening? Du må forklare litt mer fra mønsteret hvis dette ikke ga mening, jeg har bare forklart ut fra hva jeg ser her og av bilder av genseren, har som sagt ikke mønsteret og ikke strikket den selv. Anonymkode: 5a6c7...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritamsol Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 17. mars 2022 Dette ga forsåvidt mening, men samtidig ikke. Nå har jeg likevel funnet ut av det, og kommet meg videre. Men tusen takk for svar 😊 Jeg burde bare stolt på min egen tanke og gjort det, for det var riktig, men som ganske fersk genserstrikker er jeg nok litt for engstelig for å gjøre feil og stopper da opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå