Gå til innhold

Idag er det 15 år siden min sønn tok sitt eget liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på i slutten av 60 årene som for 15 år siden mistet min eldste sønn. Han ble bare 26 år gammel. Han hadde diagnosen Asperger, og slet mye sosialt i livet, både med angst og sjenanse. Han hadde det i store perioder av hans liv veldig vondt, og greide ikke å se alt han hadde gående for seg, med god jobb og en god utdannelsen og at han var smart og et fint menneske. Han tålte veldig lite, og var et veldig sart menneske. Det var tydelig allerede fra fødselen av…. Han ønsket seg virkelig å få en kjæreste, allerede fra starten av 20 årene men fikk det aldri. Men gode venner hadde han, de var han ofte sammen med. Det som ble vanskelig for ham var når disse vennene etterhvert fikk seg kjæreste og familie. Han hadde en stor aggresjon mot alfamenn, men jeg tror han mest var misunnelig på de. Jeg har lenge prøvd å gå videre med livet, være glad for de minnene har sammen og er veldig glad i mine andre barn og barnebarn. Min ene datter og andre sønn var veldig nære med min avdøde sønn og det vil prege dem resten av livet. I dag samles vi alle for å minnes ham, og jeg kjenner en bunnløs sorg over at han mistet det livet han kunne ha fått. Han hadde så mange muligheter for å få det bra, han så det bare ikke selv tror jeg. 

Anonymkode: e0e2b...fe9

  • Liker 1
  • Hjerte 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig skrevet, takk for at du deler ❤️❤️❤️❤️❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager tapet. Håper du finner fred, og klarer å kjenne glede og mening i det du har - tross alt. 

Endret av Gnå
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var vondt å lese, men jeg setter pris på at du deler det med oss. Jeg håper dere fant trøst i hverandre på den vanskelige dagen. ❤️

Endret av Miranda Bailey
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Takk for at du deler. 🌹🌹

Anonymkode: dd8bf...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️❤️

Anonymkode: 14e41...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stakkars deg ❤️ Dette må være det jævligste en mor kan oppleve. Hvordan har du klart deg? Og hvordan ble livet ditt etter dette? 

Anonymkode: aded9...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist, men jeg tror det er naivt å tro at menn med asperger, angst og sjenanse kan få kjæreste i dagens kyniske samfunn. Enda vanskeligere nå enn for 15 år siden.

Det er nok av normale menn som ikke har sjans på det.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her som en mann med asperger og har nok endel til felles med din avdøde sønn. Jeg har nesten alltid gjort det rette og har lang og god utdannelse og var alltid blant de flinkeste på skolen. Allikevel er jeg utenfor og ufør (selv om jeg pr. nå har litt deltids-arbeid til tider som hjelper endel). Har alltid levd alene, ingen forhold, kjærester, erfaring eller noenting.

Selvmordstanker har jeg hatt nok av opp gjennom årene, men jeg er enda her. Det jeg vil si er at jeg ofte har tenkt tanken men at tankene min familie har holdt meg innenfor. Jeg vil definitivt si at selv om det er veldig trist og det følger deg videre i livet så håper jeg at du også kan ha gode tanker omkring din sønns bortgang, dette høres veldig rart ut men jeg har både samme diagnose (og endel felles erfaringer som din sønn) ikke vær altfor trist eller sint mot ham for hans valg, det ville han nok at du skulle ha vært og være foruten. Jeg klare ikke ordelegge meg godt nok nå, jeg er for trøtt.  Litt tilfeldig å lese posten din ikveld da jeg har tenkt endel på mitt liv og diagnosen ikveld.

Diagnosen har faktisk holdt meg våken, jeg så litt av Eurovision ikvled og hørte det Nederlandske bidraget så nå har jeg sittet i over 7 timer å hørt på sangen i strekk, sikkert 5 timer bare refrenget, ja dere kan godt le, jeg flirer selv også.

Jeg vil bare si at jeg til en vis grad sikkert forstår noe av det din sønn gikk igjennom, det kunne også ha vært meg. Om ikke annet kan jeg si at din post hvertfall hjelper meg endel og skal prøve å huske den neste gang tankene tar meg.

Jeg ønsker deg alt godt ❤️ 

Anonymkode: 9bd1f...fa3

  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror tok livet sitt for noen år siden. Tror nok han hadde litt samme diagnose, men det fikk vi aldri vite. 

Tror nok han "visste" at han ikke kom til å komme seg noen vei i livet.. Hadde gjort alt for at det ikke skulle skje. Om jeg bare visste.

Anonymkode: 604ed...de5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...