Gå til innhold

Jeg klarer ikke spise når jeg føler sorg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har gått nesten en uke og jeg har bare drikke. Jeg går med en klump i magen som gjør det umulig og spise. Jeg har bare klart og få i meg bitte litt frukt. Jeg er i full jobb men jeg klarer meg greit enn så lenge. 

Men hva skal jeg gjøre hvis dette vedvarer? Hvor lenge er det farlig og holde på sånn? 

Anonymkode: 5162e...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt legen og fortell han hvordan du har det. Kanskje du har behov for å sykemeldes en liten stund, slik at du finner fotfeste igjen❤

Anonymkode: bff1c...261

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Appetitten forsvinner helt når man er så langt nede og sørger veldig. Pass på å ikke vær i full jobb med mindre du føler du virkelig takler det. 

Anonymkode: 44178...fbd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å få i deg smoothie, suppe, iskrem. Rett og slett flytende/mykt med mye kalorier/næring. Evt kan du få resept på flytende ernæringsprodukter. Du kan også prøve "våt" mat, som enkelte typer gryteretter, og sjokolade/konfekt. Prøve deg fram. 

Anonymkode: 6f802...2e6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler deg litt bedre om du får i deg litt mat rent fysisk, i alle fall :) Spis en yoghurt eller noe. Enig med den som nevner fastlegen, sykemelding og en liten prat er en god ide nå  :klem:

Anonymkode: 047cb...785

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Få ernæringsdrikke på resept i denne tiden. Da får du under det du trenger. Ta multivitaminer og drikk nok. 
prøv litt mat, noe som frister. 
du må bare tvinge i deg litt. For din mentale helse blir svakere uten mat i kroppen. 
 

Anonymkode: 91f48...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da min mor døde levde jeg i to uker på Allévo shaker. De er tilsatt vitaminer og mineraler.

Anonymkode: 06110...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen trøstespiser og noen spiser ikke. Jeg gikk ned 12 kilo på 3 mnd da jeg gikk igjennom et samlivsbrudd. Det er ikke farlig i en begrenset periode. Er det noe alvorlig som har hendt? 

Anonymkode: 0c38c...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 0.06):

Noen trøstespiser og noen spiser ikke. Jeg gikk ned 12 kilo på 3 mnd da jeg gikk igjennom et samlivsbrudd. Det er ikke farlig i en begrenset periode. Er det noe alvorlig som har hendt? 

Anonymkode: 0c38c...67d

Var du sykemeldt? 
Er midt i det samme, klarer nesten ikke spise. Er i full jobb, store problemer med konsentrasjonen. 

Anonymkode: c3b8d...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 20.27):

Var du sykemeldt? 
Er midt i det samme, klarer nesten ikke spise. Er i full jobb, store problemer med konsentrasjonen. 

Anonymkode: c3b8d...c0d

Jeg var ikke sykemeldt. Jeg sleit med fokus og konsentrasjon. Kroppen føltes tung og bare null energi eller lyst til og gjøre noe som helst. Men jeg kom meg gjennom det.

Nå er det vonde over og jeg er ovenpå igjen. Heldigvis. For smerten når jeg nådde bunnen var intens vond. 
Du kommer deg nok greit gjennom det slik jeg gjorde. Det går faktisk over.

Anonymkode: 5162e...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tving i deg noen bananer. Har aldri hatt så stram kropp som etter sorgperioder.

Anonymkode: df25a...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 5/11/2022 at 8:27 PM, AnonymBruker said:

Var du sykemeldt? 
Er midt i det samme, klarer nesten ikke spise. Er i full jobb, store problemer med konsentrasjonen. 

Anonymkode: c3b8d...c0d

Jeg vil anbefale deg sykemelding. Jeg var i et samlivsbrudd som var helt jævlig og jeg tvang meg selv i jobb hver dag, og det var stort ansvar med mye oppgaver, tilslutt endte jeg opp med å miste jobben fordi jeg rett og slett ikke kunne håndtere den slik jeg burde. Jeg gikk ned 11 kg og ble veldig glad i bare vin, dessverre. Skulle heller ja sykemeldt meg og dratt til familie eller til venner, hjalp å fjerne seg litt. 

Anonymkode: cda8b...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...