Gå til innhold

Kvinner i militæret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver under denne kategorien for å kunne være anonym. Jeg er i slutten av 30 årene, har tre små barn, gift og jobber i helsevesenet. Jeg var på førstegangstjeneste når jeg var atten og har vært på HV øvelser ca 16 ganger siden. Jeg er nå sertifisert i flere avanserte våpen gjennom flere ekstrakurs. 

Jeg er nå redd for å bli sendt ut i krig. Min hovedvåpen fikk jeg på kurs i 2018 der vi fikk beskjed om "dere dør først".  Jeg kommer selvfølgelig til å stille på timen, men er spesielt redd for å bli tatt til fange. Jeg har normalt sett en sterk psyke men nå føler jeg ting blir litt for virkelig. Jeg drømmer at jeg er i krig og skader/ dreper folk. 

Jeg har gitt ett løfte til meg selv at jeg aldri skal la meg fange, men ta med meg flest mulig på veien. 

Til dere der ute som tror kvinner ikke hører hjemme i krig, jeg kunne på timen skrapet sammen 12 livsfarlige kvinner fra mitt distrikt som hadde vært like farlige som en mannetropp. Jeg treffer deg på 300 m. Har gullmerket  i skarpskyting to ganger.

Tendensen på dette forumet siste tiden stiller spørsmål til om kvinner kan krige. Ja! Det kan vi, men nå ble ting veldig virkelig for meg, og det er innafor å si.

jeg håper moderator ikke flytter dette innlegget der jeg ikke kan være anonym. 

Anonymkode: beca6...096

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "min hovedvåpen"? 

Anonymkode: b9848...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

MG3

TS. MG3 = Maskingeværsoldat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du vil være anonym, men syns ikke tema passet særlig godt under barn og familie…dersom budskapet ditt her er hvorvidt du er en dyktig soldat og hvor god du mener du er til å drepe..🙈

Anonymkode: cdbc2...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...