AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Mannen min sliter med angst, men nesten ingen i familien vet det. Han har bare fortalt dette til foreldrene sine, som vil han vel, men som tilsynelatende holder seg på komfortabel avstand. Nå har han blitt bedt om å være fadder for sin fetters førstefødte. Det er det første barnet i en ny generasjon, så hele slekta synes at det er veldig stas. Problemet er at det har blitt mye snakk om dåpen, og hvordan mannen min skal bidra med tale ol. fordi han er fadder. Han kommer nok til å si til fetteren at han ikke er komfortabel med å holde den talen, og jeg regner med at det er greit. Det som gir meg hodebry er at svigers er de som maser mest om dåpen, taler, sanger osv. Hvorfor legger de press på den måten, når de er informert om hvordan det står til med sønnen deres? De er høyt utdannede og empatiske folk.. At de unngår temaet psykisk helse er en ting, men nå viser de ikke hensyn heller! Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 2b027...df2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Kjipt av dem. Men.. er det vanlig å holde tale i dåp? Dåpsbarnet er jo bittelite og får jo ikke med seg noenting. Anonymkode: fa6c9...226
Anonymor Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 20.24): Mannen min sliter med angst, men nesten ingen i familien vet det. Han har bare fortalt dette til foreldrene sine, som vil han vel, men som tilsynelatende holder seg på komfortabel avstand. Nå har han blitt bedt om å være fadder for sin fetters førstefødte. Det er det første barnet i en ny generasjon, så hele slekta synes at det er veldig stas. Problemet er at det har blitt mye snakk om dåpen, og hvordan mannen min skal bidra med tale ol. fordi han er fadder. Han kommer nok til å si til fetteren at han ikke er komfortabel med å holde den talen, og jeg regner med at det er greit. Det som gir meg hodebry er at svigers er de som maser mest om dåpen, taler, sanger osv. Hvorfor legger de press på den måten, når de er informert om hvordan det står til med sønnen deres? De er høyt utdannede og empatiske folk.. At de unngår temaet psykisk helse er en ting, men nå viser de ikke hensyn heller! Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 2b027...df2 Jeg er helt enig med forrige innskriver: tror ikke det er vanlig med fadder-taler i dåp. Vi har i alle fall aldri hatt det i vår store familie med X antall dåp-selskap. Derimot ved konfirmasjon (og evt. bryllup) er det vanlig, for da er talen til en person som evner å lytte. Det gjør ikke babyer... 🙂 Innen den tid har forhåpentligvis mannen din oppsøkt hjelp med å håndtere sin angst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå