Gå til innhold

Enslig prøver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei ! Legen har henvist meg til OUS for inseminering. Siden jeg ikke bor i Oslo men derimot langt Nord lurer jeg på om jeg må ta alle timene på OUS eller om de kan taes lokalt. F.eks gyn undersøkelse hos min egne gynekolog..? 

Forsøkte å henvise til UNN men de har ikke sædbank så da ble det Ou0US som var det enkleste alternativet å reise til

Anonymkode: 57aff...d92

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ikke svare deg, for selv var jeg i Danmark. Men ønsker deg masse lykke til ❤️

Anonymkode: b8458...9d8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg kan dessverre heller ikke svare. Jeg lurer derimot litt på hva kostnadene kan bli ved å få henvisning til inseminering via det offentlige. Har hørt at det kan koste en del. Alternativet er å eventuelt finne en "privat donor". Det siste er jeg høyest usikker på.

Har lyst på barn selv men har ingen partner å få sammen med. 

Anonymkode: 96e20...789

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg kan heller ikke svare- men synes det er rart at de må ha en bank og ikke kan ta imot frossen sæd fra hvilken som helst bank..

jeg gikk privat og fikk et nummer av legen tok kontakt m ESB (European spermbank) og bestilte så mange doser jeg ønsket - og ba de sende de til klinikken. 

Anonymkode: 23b4c...5d6

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solo2020
AnonymBruker skrev (På 3/14/2022 den 18.27):

Jeg kan dessverre heller ikke svare. Jeg lurer derimot litt på hva kostnadene kan bli ved å få henvisning til inseminering via det offentlige. Har hørt at det kan koste en del. Alternativet er å eventuelt finne en "privat donor". Det siste er jeg høyest usikker på.

Har lyst på barn selv men har ingen partner å få sammen med. 

Anonymkode: 96e20...789

Inseminering i det offentlige koster veldig lite. For ett IVF-forsøk i det offentlige er det 1500 i egenandel, usikker på om det er det samme for inseminering, men det er i alle fall ikke mer. Ved IVF er det mange andre kostnader, men ved inseminering er det jo lite medisiner og annet. 

Hvis dette er noe du tenker på ville jeg ordnet en henvisning til en offentlig klinikk så fort som mulig. Det er lang ventetid på donor, og du kan bruke den tiden til å bli sikker på om dette er noe du vil eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 måneder senere...
Hyldeblomst

Jeg har vært gjennom hele prosessen i det offentlige. Så møtte jeg kjæresten min midt oppi det hele, og nå er vi prøvere på naturlig vis😊 Alle undersøkelsene og søknadene kan du ta i hjembyen og med din lokale gynekolog og fastlege. Blir søknaden godkjent får du en time til samtale ved OUS ang valg av donor + en innvendig ultralyd for å vurdere eggstokkene dine. Undersøkelsene og søknadene brukte jeg 5-6 mnd på. Etter timen hos OUS settes du på venteliste. Etter 14 mnd fikk jeg brev med innkalling til inseminasjon. Den plassen har jeg sagt fra meg nå, og det var en rar følelse. Men lykkelig over å ha funnet kjærligheten!🥰 

Om du går i gang med prosessen så kan du også få oppfølging av jordmor/sykepleier lokalt der du bor. Du skal ta hormonsprøyter og eggløsningssprøyte før du reiser inn for inseminering. Hvert forsøk koster ca 1500kr. Det er en øvre aldersgrense på 35 for å få søknaden godkjent. 

Lykke til!

• Nyttig 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...