Visdomstannaverker Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #41 Del Skrevet 6. mars 2022 matsats skrev (21 timer siden): Hvis det blir atomkrig, så spiller det ingen rolle hvor du bor. Du kommer til å dø ganske raskt uansett. Hvor er kildene dine på dette? TSAR, Hiroshima og littleboy bombene drepte ikke hele kloden. Og TSAR som ble utført som en test var ganske mye større enn Hiroshima bomben, og det ble fortalt den måtte testes og dumpes pga den var for stor til å klare å bruke under en eventuell krig 😅 Menneskeligheten lever fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 6. mars 2022 #42 Del Skrevet 6. mars 2022 lurven skrev (21 minutter siden): Da kommer det sikkert ikke radioaktivt nedfall dit Jeg er ikke så bekymra. Var 9 år i 1986, og er oppvokst i en del av landet som hadde mye nedfall etter Tsjernobyl. Husker det var mye styr etterpå, men det har gått bra med de aller fleste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. mars 2022 #43 Del Skrevet 6. mars 2022 8 minutter siden, Visdomstannaverker said: Hvor er kildene dine på dette? TSAR, Hiroshima og littleboy bombene drepte ikke hele kloden. Og TSAR som ble utført som en test var ganske mye større enn Hiroshima bomben, og det ble fortalt den måtte testes og dumpes pga den var for stor til å klare å bruke under en eventuell krig 😅 Menneskeligheten lever fortsatt Forstår du forskjellen på atomkrig og en enkelt detonasjon av atomvåpen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #44 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) matsats skrev (3 minutter siden): Forstår du forskjellen på atomkrig og en enkelt detonasjon av atomvåpen? Så klart, men tror du de kommer til å sende ut alle for å drepe alle? De tenker vel at de må rømme til et land de også. Selv med 12 000 atomvåpen så hadde de ikke klart å tatt hele verden, flere land ja, men husk at alle atomvåpen er ikke laget store. Endret 6. mars 2022 av Visdomstannaverker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2022 #45 Del Skrevet 6. mars 2022 Rømme fra Europa og dra hvor hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. mars 2022 #46 Del Skrevet 6. mars 2022 2 minutter siden, Visdomstannaverker said: Så klart, men tror du de kommer til å sende ut alle for å drepe alle? De tenker vel at de må rømme til et land de også. Selv med 12 000 atomvåpen så hadde de ikke klart å tatt hele verden, flere land ja, men husk at alle atomvåpen er ikke laget store. Russland og USA har flere enn nok stridshoder til å utslette hele verden flere ganger. Faren for atomkrig er heller ikke rasjonelle valg tatt av Putin, der han plutselig bestemmer seg for å utslette (minst) Europa, Russland og Nord-Amerika. Faren for atomkrig er først og fremst ved feil, kaos og forvirring i krig. Særlig i desperate situasjoner, og ukontrollert eskalering. Sannsynligheten er liten (kanskje 1%) for full atomkrig, men konsekvensene er katastrofale og vil føre til full utslettelse av minst USA, Europa og Russland. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #47 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) matsats skrev (9 minutter siden): Russland og USA har flere enn nok stridshoder til å utslette hele verden flere ganger. Faren for atomkrig er heller ikke rasjonelle valg tatt av Putin, der han plutselig bestemmer seg for å utslette (minst) Europa, Russland og Nord-Amerika. Faren for atomkrig er først og fremst ved feil, kaos og forvirring i krig. Særlig i desperate situasjoner, og ukontrollert eskalering. Sannsynligheten er liten (kanskje 1%) for full atomkrig, men konsekvensene er katastrofale og vil føre til full utslettelse av minst USA, Europa og Russland. Minst USA, Europa og Russland ja, mye mulig men tviler på mer enn det. Uansett er det ikke sikkert alle fungerer like bra, da mye av tungtvannet i Russland er selvlaget. Sett på kart og rekkevidde på bomber og en stor en ville utslettet Oslo og tatt med Drammen pga radioaktive stråler men jeg som bor 3 timer unna oslo ville klart meg om den ene skulle smelt der, og for å ta hele Norge så må man ha en god del, kanskje over 100 for å klare å gjøre hele landet ulevelig, og jeg tror de fleste vil gå mot USA, og Russland, de kommer til å sende til hverandre. Men det er frem til Putin blir drept eller han klarer å ta over noen land. Endret 6. mars 2022 av Visdomstannaverker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. mars 2022 #48 Del Skrevet 6. mars 2022 4 minutter siden, Visdomstannaverker said: Minst USA, Europa og Russland ja, mye mulig men tviler på mer enn det. Uansett er det ikke sikkert alle fungerer like bra, da mye av tungtvannet i Russland er selvlaget. Sett på kart og rekkevidde på bomber og en stor en ville utslettet Oslo og tatt med Drammen pga radioaktive stråler men jeg som bor 3 timer unna oslo ville klart meg om den ene skulle smelt der, og for å ta hele Norge så må man ha en god del, kanskje over 100 for å klare å gjøre hele landet ulevelig, og jeg tror de fleste vil gå mot USA, og Russland, de kommer til å sende til hverandre. Men det er frem til Putin blir drept eller han klarer å ta over noen land. Ved atomkrig ville hele det norske samfunnet kollapse. Vann, strøm, mat, medisiner, osv ville vært utilgjengelig. I tillegg ville stråling ha gitt store skader på mennesker og dyr i mange hundre kilometers radius. Du hadde kanskje klart deg en liten periode. Men etter noen måneder hadde du dødd. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 6. mars 2022 Forfatter #49 Del Skrevet 6. mars 2022 matsats skrev (3 minutter siden): Ved atomkrig ville hele det norske samfunnet kollapse. Vann, strøm, mat, medisiner, osv ville vært utilgjengelig. I tillegg ville stråling ha gitt store skader på mennesker og dyr i mange hundre kilometers radius. Du hadde kanskje klart deg en liten periode. Men etter noen måneder hadde du dødd. Du får bli her å dø, så får jeg og mine barn reise for å prøve å overleve 👌😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 6. mars 2022 #50 Del Skrevet 6. mars 2022 6 minutter siden, Visdomstannaverker said: Du får bli her å dø, så får jeg og mine barn reise for å prøve å overleve 👌😊 Hvor skal du reise? Ved atomkrig, selv begrenset i omfang (ca. 50 atombomber a 15kt) vil man sannsynligvis få det som omtales som "atomhøst". Som følge av all sot og støv som virvles opp høyt i atmosfæren, så vil global gj.snittstemperatur synke kraftig (flere grader C). Det vil føre til kraftig redusert matproduksjon, som igjen vil føre til at flere milliarder mennesker sulter i hjel ila få år. Og hvordan skal du reise? Den nordlige halvkule vil stort sett være ødelagt. Hvordan skal du komme deg fra Norge til f.eks. Sør-Amerika uten fly, tog, bil osv.? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 6. mars 2022 #51 Del Skrevet 6. mars 2022 Kjøttmeisen skrev (På 4.3.2022 den 18.42): Pga atomkrig? Da ville jeg holdt meg nærme Russland, de vil ikke ødelegge sitt eget land. USA der i mot… Hvis Russland starter atomkrig er Russland blant de første som får utsletta landet sitt. Du er ikke heeeelt ajour med kunnskapen skjønner jeg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 6. mars 2022 #52 Del Skrevet 6. mars 2022 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 6. mars 2022 #53 Del Skrevet 6. mars 2022 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt, og svar til det. _popcorn_, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 6. mars 2022 #54 Del Skrevet 6. mars 2022 12 hours ago, O.G. said: Rømme fra Europa og dra hvor hen? Alle vil jo til Canada, så drar vi alle europeere til Canada! Vi er sikkert hjertelig velkommen hele hurven 😜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2022 #55 Del Skrevet 7. mars 2022 Muskath skrev (6 timer siden): Alle vil jo til Canada, så drar vi alle europeere til Canada! Vi er sikkert hjertelig velkommen hele hurven 😜 Ja, ikke sant.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2022 #56 Del Skrevet 7. mars 2022 Ryddet for brukerangrep og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. _popcorn_, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå