Gå til innhold

Quick fix-oppussing av bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to bad (flislagte, 18 år gamle) som skal pusses opp. Det ene badet, som vi bruker til daglig, skal alt gjøres fra grunnen av. På det andre badet står det per nå et badekar, og det bruker vi aldri. Vi skal sette inn dusjkabinett (vil ikke dusje rett på flisene. Jeg skulle gjerne gjort noe med veggene også, men uten å rive ned hele badet. Jeg vet det går an å spraymale fliser, men har ikke så lyst til å gjøre det. Er det mulig å feste baderomsplater utenpå eksisterende fliser? Flisene er gamle, men som sagt er badet per nå kun i bruk som toalett (siste ti år +/-), så det er neppe fuktskader bak/under. Og vi skal sette inn dusjkabinett, så de blir ikke utsatt for vann. 

Anonymkode: 270f1...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan feste baderomsplater oppå fliser, bare sørg for at det er helt rett. 

Anonymkode: 602be...938

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, du kan feste baderomsplater oppå fliser, bare sørg for at det er helt rett. 

Takk! Det blir i tilfelle fagfolk som gjør det. 

Anonymkode: 270f1...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Hva med microsement? Og flytende membran under? 

Anonymkode: 8a5e0...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du kan ikke feste baderomsplater med membran utenpå fliser som har membran under. Da får du to tette sjikt og masse problemer. Ikke tro på et enkelt svar du får her. Ta inn fagfolk for vurdering, men et alternativ vil være flis på flis. 

Anonymkode: 1bad7...685

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, du kan ikke feste baderomsplater med membran utenpå fliser som har membran under. Da får du to tette sjikt og masse problemer. Ikke tro på et enkelt svar du får her. Ta inn fagfolk for vurdering, men et alternativ vil være flis på flis. 

Anonymkode: 1bad7...685

Jeg som svarte over: fagfolk utførte dette hos oss. Lektet ut veggen og skrudde fast plater utenpå. Baderomspanel er også godkjent utenpå andre vegger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...