Gå til innhold

Oppkjøring i Kongsvinger erfaringer? :D

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei ! Jeg har oppkjøring i Kongsvinger nå på fredag, jeg er et nervevrak, men håper på å bestå. 

ønsker derfor å høre erfaringer fra oppkjøringer i Kongsvinger? 

hadde virkelig satt pris på om noen tok seg tid til å svare ❤️ 

hvordan var din sensor, hvordan var trafikk forholdene, hvilke ruter kan man få, og er det noen vanskelige ruter / noen ruter som kan lure en litt 😛 hehe 

Anonymkode: 1ddc6...b44

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke kjør deg bort i rundkjøringene

Anonymkode: 57889...302

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så annerledes enn resten av Norge vil jeg tro.

En liten sak rundt kjøre opp andre steder.

Oslo har desidert størst strykprosent i Norge. Så har noe smartinger funnet ut at strykprosenten på Elverum og Kongsvinger er lavere og melder seg opp der i håp om at det er lettere. Strykprosenten ved hver enkelt stasjon kan kan finne på nett

Problemet er at mange Oslofolk (beklager generaliseringen) ikke trener på trafikkskoler. I stedet kjører de sammen med bror, fetter, onkel for å spare penger. Melder opp seg selv og stryker, gang etter gang.

Disse melder seg opp andre steder etterhvert, men stryker der og.

Så problemet er ikke sensorer i Oslo/Lillestrøm. Men elever fra Oslo som kutter hjørner for å spare penger.

Så om du kan kjøre bil spiller det ingen rolle hvor man kjører opp. Vil tro at det blir noen flere kilometer på Elverum enn Lillestrøm siden mye av tiden går med på å stå i kø.

Anonymkode: d3389...26a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde et barn som kjørte opp for en uke siden der. Første inntrykk av sensoren var ikke bra, men heldigvis stemte den ikke. Veldig hyggelig dame.  Usikker på hele kjøreturen, men på landevei. Oppkjøring i ca 30 min og bare skryt etter endt tur.

Et godt tips, er å øvelseskjøre rundt i området før oppkjøring.  Veit det er en litt lei (rar) rundkjøring/kryss som er grei å ha vært i gjennom

Lykke til (har hørt at sensorene er greie)

Anonymkode: 75385...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/4/2022 at 8:23 AM, AnonymBruker said:

Ikke så annerledes enn resten av Norge vil jeg tro.

En liten sak rundt kjøre opp andre steder.

Oslo har desidert størst strykprosent i Norge. Så har noe smartinger funnet ut at strykprosenten på Elverum og Kongsvinger er lavere og melder seg opp der i håp om at det er lettere. Strykprosenten ved hver enkelt stasjon kan kan finne på nett

Problemet er at mange Oslofolk (beklager generaliseringen) ikke trener på trafikkskoler. I stedet kjører de sammen med bror, fetter, onkel for å spare penger. Melder opp seg selv og stryker, gang etter gang.

Disse melder seg opp andre steder etterhvert, men stryker der og.

Så problemet er ikke sensorer i Oslo/Lillestrøm. Men elever fra Oslo som kutter hjørner for å spare penger.

Så om du kan kjøre bil spiller det ingen rolle hvor man kjører opp. Vil tro at det blir noen flere kilometer på Elverum enn Lillestrøm siden mye av tiden går med på å stå i kø.

Anonymkode: d3389...26a

Nja, det er lettere å komme i situasjoner hvor man kan gjøre feil i Oslo enn Kongsvinger. Flere lyskryss, gangfelt og enveiskjørte gater, mer trafikk, fotgjengere overalt. Jeg har hatt lappen i over 15 år og hvis jeg måtte ha kjørt opp på nytt så hadde jeg lett valgt Kongsvinger over Oslo.

Anonymkode: a1ac1...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/9/2022 at 9:43 AM, AnonymBruker said:

Hadde et barn som kjørte opp for en uke siden der. Første inntrykk av sensoren var ikke bra, men heldigvis stemte den ikke. Veldig hyggelig dame.  Usikker på hele kjøreturen, men på landevei. Oppkjøring i ca 30 min og bare skryt etter endt tur.

Et godt tips, er å øvelseskjøre rundt i området før oppkjøring.  Veit det er en litt lei (rar) rundkjøring/kryss som er grei å ha vært i gjennom

Lykke til (har hørt at sensorene er greie)

Anonymkode: 75385...ca3

Hvor er dette leie krysset/ rundkjøringen? Jeg skal selv ta oppkjøring i Kongsvinger, men har aldri vært der før. 🙈Skal dra dit og øvelseskjøre snart. Men aner ikke hvor det er lurt å kjøre.

Anonymkode: 189fb...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er dette leie krysset/ rundkjøringen? Jeg skal selv ta oppkjøring i Kongsvinger, men har aldri vært der før. 🙈Skal dra dit og øvelseskjøre snart. Men aner ikke hvor det er lurt å kjøre.

Anonymkode: 189fb...428

Bare kjør litt rundt hvis du kan. Kongsvinger er ikke så stort. Smågater i sentrum, boligfelt, og både landevei og motorvei er i nærheten. 

Det er visst en rundkjøring når du kommer fra motorveien som er vanskelig å se, men jeg skjønner ikke det, Fartsgrensa senkes i god tid, det er striper på veien så bilen rister når du kjører over de for å varsle om at du må bremse. Bare følg med fremover så går det nok bra.

Anonymkode: a1ac1...bc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Hei 

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 10.09):

Hei ! Jeg har oppkjøring i Kongsvinger nå på fredag, jeg er et nervevrak, men håper på å bestå. 

ønsker derfor å høre erfaringer fra oppkjøringer i Kongsvinger? 

hadde virkelig satt pris på om noen tok seg tid til å svare ❤️ 

hvordan var din sensor, hvordan var trafikk forholdene, hvilke ruter kan man få, og er det noen vanskelige ruter / noen ruter som kan lure en litt 😛 hehe 

Anonymkode: 1ddc6...b44

Hei! jeg har ågså oppkjøring i oktober ønsker å høre erfaringer fra deg, hvordan gikk oppkjøringen din, hadde satt pris hvis du tok tid til å hjelpe meg🙏, jeg lurer på om noe turer, veien, og  hvor stor er byen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt i Kongsvinger, men jeg hadde oppkjøring i en annen større by på torsdag (besto). 

Mine to tips er:

- Ta det som en helt vanlig kjøretur/ kjøretime. 
- Hør kun på kjørelæreren din, og ikke les for mye tips på nett. Kjørelæreren din har gitt deg tips basert på deg som individ, og går du bort fra de pga noe som står på nett så kan det felle deg. 

Også til slutt; det er faktisk bare som en kort kjøretime, kjører du som du pleier og du har fått grønt lys fra trafikkskolen om at du er klar så er jeg sikker på at du klarer det. 

Anonymkode: 656cb...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting, jeg spurte sensor om jeg kunne få vite sånn ca hvor turen gikk og da han fikk ruta fikk jeg se den på kartet på iPaden før vi kjørte. Så det skader ikke å spørre om du er litt kontrollfreak. 

Anonymkode: 656cb...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...