Gå til innhold

Beklager så mye til alle folk der ute..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjære deg. Det er da ikke din feil. Ikke den russiske befolkningen heller. 
Om den sms som ble lest opp i FN i går stemmer, og noe jeg har sagt hele tiden, er at russiske soldatene heller ikke visste at de var i krig før de sto midt opp i det. 

Jeg har jobbet sammen med folk fra hele verden, deriblant mange russere og kan vel si at jeg har tilgode å møte en russer som faktisk liker Putin.  

Anonymkode: b6799...745

det er ganske mange 100 000 de har forført i en krig som de ikke engang var forberedt for. Det forteller om alle mennesker på jordkloden som blir forført inn i militæret. 

 

Anonymkode: 2e186...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt ganske lite om det i media. Trist. 
Vanlige, uskyldige russere skal ikke hetses! 

Anonymkode: 8ad8d...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld til deg TS, og alle andre russere som ikke støtter det Putin driver med. Og beklager til de som tror på hans propaganda men ikke hadde gjort det hvis de hadde blitt tilstrekkelig opplyst. Krig er aldri svaret. 

Nå er det nå sånn at de sanksjonene som blir gjort mot russere også rammer mannen i gata. Men hvis ikke de gjorde det, så ville de ikke hatt noen effekt. 

Jeg føler med dere, som blir lurt til å sende deres sønner og brødre i krig. Men jeg føler mer med Ukrainerne, det er de som må forsvare seg, og jeg støtter derfor alle sanksjoner som Russland som land må tåle. Men ikke hets av mennesker (utenom Putin da). 

Anonymkode: 0f766...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er russisk og jeg har bodd i Norge i snart 4 år. 
Dette er IKKE det vi vil!! Ingen vanlige russere utenom Putin og hans regjering vil dette.
Jeg beklager on behalf of russland. Vær så snill, ikke være sint på oss russere. :( 
Det er Putin som er gal.

Anonymkode: 5071f...c64

Du trenger ikke å beklage du har ikke gjort noen ting det er bare puten og regjeringa, jeg støtter dere russere som ikke har gjort noe❤️❤️

Anonymkode: fb28a...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vær så snill, ikke være sint på oss russere. :( 

Om man velger å gå rundt å bære nag til den vanlige befolkninga vil jeg si at man har et stort problem. Man må lære seg å skille mellom hva som er rett og galt. Man kan ikke skjære alle under en kam . Det burde alle normale oppegående folk med litt vett i skallen vite !

Desverre er det alltid noen individer blant oss som er fulle av angst og uvitenhet som lar dette gå ut over sine medmennesker. Tenker dette er noen av de samme folka som hamstret dopapir og var super hysteriske under pandemien...Man skulle tro at når det virkelig er krise at folk tar vare på hverandre men ser også mye av det motsatte. Egoismen lenge leve. Mange viser sitt sanne jeg...og det er ikke alltid like vakkert . Folk må sanse seg og komme til fornuft. 

Utrolig at folk ikke er mer opplyste enn som så 🙄 Det er rett og slett skammelig ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noen som ikke er helt realitetsorienterte og som klarer å beskylde et helt folk for elendigheten når det egentlig er noen få som står bak...Det er alltid noen som er spydige og som synes de har rett til å gå løs på uskyldige mennesker. Dette er veldig trist. Mange av oss forstår at det ikke er hele Russland sin feil.

Anonymkode: 49b0a...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra VG: 

Redd Barna har fått flere meldinger om at barn og ungdom med russiske foreldre eller russisk opprinnelse opplever hets på grunn av krigen i Ukraina.

Til Dagsavisen sier Monica Sydgård, leder for Redd Barnas norgesprogram, at alle voksne – enten de er foreldre, lærere eller besteforeldre – har et spesielt stort ansvar for hvordan man snakker om det som skjer i Ukraina når barn er til stede, eller i sosiale medier.

– Det er veldig viktig at vi voksne er oss bevisst hvordan vi snakker om andre med bakgrunn fra landene i konflikten og vite at barn hører det meste, sier Sydgård.

- Verken russiske barn i Norge eller russere flest har skyld for krigen som nå utspiller seg. Ingen ungdommer her til lands skal klandres på nett for hva som foregår i Kreml, og ingen barn i norske skolegårder skal mobbes for hva voksne personer velger å gjøre, sier hun.

 

Anonymkode: 8ad8d...30f

Vi har absolutt ikke lært fra 2. verdenskrig og freden etterpå. Heller tvert om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sammenligner det som skjer i Ukraina nå som om Norge el Sverige invaderte og angrep hverandre. Broderfolk. De fleste russere og ukrainere har familie i hverandres naboland. Som soldat må du ha en spesiell mentalitet om du dreper dine naboer slik. Du ville aldri fått norske soldater til å drepe svensker. De ville lagt ned våpnene. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

Kjære vene - du er helt på jordet.

Det har da vært utkjempet nok slag i verden mellom såkalte broderfolk - i Nord Irland drepte man f.eks. naboen hvis han var i feil religion. Det er ikke en spesiell mentalitet - det er en spesiell og ødeleggende propaganda og politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg håper dere opplyser deres venner og familier som er i Russland.

 

Synes det er så skummelt med disse "manusene" skolene i Russland har fått. Konstruerte svar de skal gi barna når de forklarer hva som skjer i Ukraina. 

Anonymkode: 4f203...b54

Jeg trengte ikke opplyse familien min i Russland om noe som helst, de visste veldig godt hva som skjedde og var skikkelig lei seg for det. De vil ikke ha krig. Mange russere har tatt til gatene, inkludert fettere mine. 

Anonymkode: 8231c...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle støttene dere gir! Det varmer min hjerte ❤️ Beklager hvis norsken min ikke er så bra, jeg lærer fortsatt norsk. 

Min bror er i det russiske militæret, jeg er veldig redd for hans liv😢 Jeg hater Putin og Kreml. 
Håper det snart blir fred. 

-Jeg som laget denne tråden. 
 

Anonymkode: 5071f...c64

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for alle støttene dere gir! Det varmer min hjerte ❤️ Beklager hvis norsken min ikke er så bra, jeg lærer fortsatt norsk. 

Min bror er i det russiske militæret, jeg er veldig redd for hans liv😢 Jeg hater Putin og Kreml. 
Håper det snart blir fred. 

-Jeg som laget denne tråden. 
 

Anonymkode: 5071f...c64

Så trist å høre, ingen i min familie er i militæret. Men hvem vet hva fremtiden vil bringe. Skal be for din bror, og at krigen snart er over. Har bedt så mye de siste dagene. Klem til deg ❤️❤️❤️

Anonymkode: 8231c...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til ts og andre russere i Norge - vi forstår at dere ikke ønsker denne krigen, og ønsker dere et godt liv i Norge ❤️. Men, jeg håper dere bruker de mulighetene dere har til å forklare/påvirke russere til å vise motstand mot krigen. Hørte akkurat at en måling viser at ca 60 % av befolkningen i Russland støtter krigen… men vet at målingen kanskje er juks og at innbyggerne ikke får riktig informasjon om hva som skjer

Anonymkode: 62225...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Til ts og andre russere i Norge - vi forstår at dere ikke ønsker denne krigen, og ønsker dere et godt liv i Norge ❤️. Men, jeg håper dere bruker de mulighetene dere har til å forklare/påvirke russere til å vise motstand mot krigen. Hørte akkurat at en måling viser at ca 60 % av befolkningen i Russland støtter krigen… men vet at målingen kanskje er juks og at innbyggerne ikke får riktig informasjon om hva som skjer

Anonymkode: 62225...82b

Slike målinger bør man ta med en klype salt, ja.

Anonymkode: 8231c...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

hvorfor  protesterer dere ikke imot diktaturet i Russland?

En ting er sikkert Russland har nå visst sitt sanne jeg. 

Dere har hatt en morder, en falsk, en djevelsk og en maktsyk president i landet uten at dere har ofret dere en tanke? 

i dag er beviset på at morderen som dere har til president har drept mennesker forut. 

 

Anonymkode: 2e186...740

Protester blir slått hardt ned på, selv om de er rolig og stille. Folk blir arrestert og båret bort, og hele situasjonen blir dysset ned av korrupt - men også redd - media. Det har vært en del videoer på sosiale medier som viser rolige protester mot krigen, der folk blir båret inn i svære busser og kjørt vekk. Deretter tør ikke folk å gjøre noe, så de på en måte bare står der en stund før de går hjem igjen.

Det russiske folket er redd, og det forstår jeg. Jeg anbefaler at du leser deg litt opp på hvordan samfunnet fungerer i Russland, med tanke på myndighetene og ytringsfriheten, før du sier sånne stygge ting. Du kan begynne her.

Alle russere og ukrainere jeg har snakket med i Norge har sagt det samme: "ingen" støtter Putin, og "ingen" vil ha ham, men han er gal og gjør som han vil. Dette vet nok russere godt. Ukrainere støtter russere, og russere støtter ukrainere. Dette er korrupte Putin og hans korrupte menn sin krig, alle andre er tapere på en eller annen måte, mens myndighetene sitter trygt på sine private milliarder som de har stjålet av det russiske folket som de kan bruke hvis ting går til helvete.

Anonymkode: 664f4...c26

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Til ts og andre russere i Norge - vi forstår at dere ikke ønsker denne krigen, og ønsker dere et godt liv i Norge ❤️. Men, jeg håper dere bruker de mulighetene dere har til å forklare/påvirke russere til å vise motstand mot krigen. Hørte akkurat at en måling viser at ca 60 % av befolkningen i Russland støtter krigen… men vet at målingen kanskje er juks og at innbyggerne ikke får riktig informasjon om hva som skjer

Anonymkode: 62225...82b

Den hørte jeg også om, men jeg kan nesten garantere at det bare er tull. En helt verdiløs meningsmåling. Finn russere på nettet og hør på hva de har å si i stedet. Da får du et helt annet, mer realistisk, bilde.

Anonymkode: 664f4...c26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med fetteren min som bor i St. Petersburg nå, han sier mange tusen er blitt arrestert pga demonstrasjoner. Politiet bruker vold mot demonstrantene. Dette er helt forjævlig 

Anonymkode: 8231c...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Snakket med fetteren min som bor i St. Petersburg nå, han sier mange tusen er blitt arrestert pga demonstrasjoner. Politiet bruker vold mot demonstrantene. Dette er helt forjævlig 

Anonymkode: 8231c...a25

Landet er korrupt, og det starter med presidenten i landet og vennene hans. 

Anonymkode: 2e186...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Til ts og andre russere i Norge - vi forstår at dere ikke ønsker denne krigen, og ønsker dere et godt liv i Norge ❤️. Men, jeg håper dere bruker de mulighetene dere har til å forklare/påvirke russere til å vise motstand mot krigen. Hørte akkurat at en måling viser at ca 60 % av befolkningen i Russland støtter krigen… men vet at målingen kanskje er juks og at innbyggerne ikke får riktig informasjon om hva som skjer

Anonymkode: 62225...82b

Dette stemmer jo ikke. De fleste støtter han ikke, liker han ikke. Folk går jo ut og protesterer, men de blir pågrepet, det er konsekvenser for dem. Folk er redde. 

Anonymkode: 8ad8d...30f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...