Gå til innhold

Beklager så mye til alle folk der ute..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts, de fleste oppegående mennesker, i hele verden, vet dette. Jeg vet Russere har det tøft om dagen, men prøv å huske på at nesten hele verden vet at dere ikke støtter denne krigen, eller skjønte hva som kom til å skje. Ønsker deg alt godt❤️
 

Anonymkode: 6f443...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager ts må oppleve dette når du er imot Putin. Men dessverre, min omtanke går først og fremst til ukrainere. Det er de som blir angrepet og drept. Senest i dag bombet russerne et sykehus i Ukraina. Hvilke mennesker gjør slikt???

Anonymkode: 6cf4c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager ts må oppleve dette når du er imot Putin. Men dessverre, min omtanke går først og fremst til ukrainere. Det er de som blir angrepet og drept. Senest i dag bombet russerne et sykehus i Ukraina. Hvilke mennesker gjør slikt???

Anonymkode: 6cf4c...78b

Ikke vanlige uskyldige russere vel. Hvorfor skal de hetses for noe de ikke har gjort? 
Man klarer vel å ha to tanker i hodet samtidig. 

Anonymkode: 8ad8d...30f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke vanlige uskyldige russere vel. Hvorfor skal de hetses for noe de ikke har gjort? 
Man klarer vel å ha to tanker i hodet samtidig. 

Anonymkode: 8ad8d...30f

Jeg tenker slik. Det litt enkelt å bare skylde på Putin. En slik invasjon hadde ikke vært mulig om ikke et stort antall russere hadde en spesiell mentalitet. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker slik. Det litt enkelt å bare skylde på Putin. En slik invasjon hadde ikke vært mulig om ikke et stort antall russere hadde en spesiell mentalitet. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

«En spesiell mentalitet», wow...🤦‍♀️

Anonymkode: 8ad8d...30f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hele tiden tenkt at det er Putin. Og at befolkningen i Russland er uskyldige som blir rammet av sanksjonene. At dette vil få befolkningen til å snu ryggen til Putin. 
Befolkningen blir også lurt av massiv propaganda, så det kan få noen til å tro at det Putin gjør er bra.

Hadde jeg møtt deg hadde jeg aldri holdt deg personlig ansvarlig på noen måte. Jeg hadde heller spurt hvordan du har det, for dette forstår jeg at må være vanskelig og frustrerende

Anonymkode: 4c89f...cef

Jeg vet ikke altså..

Helt enig i at vesten må reagere, sanksjoner etc. Men for meg virker det som mange av sanksjonene går ut over den jevne russer. Tenk om vi nordmenn opplevde en dag at renten fordoblet seg, vi fikk i praksis fly/reiseforbud, ikke lov til å delta på kultur eller idrettsarrangement, utenlandske varer mangedoblet seg i pris.

Ja, det kan gjøre at russiske innbyggere snur ryggen til sin egen president, men også at de snur ryggen til vesten. 
 

Det finner vi nok ut av de neste ukene..

Anonymkode: 127e7...b51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker slik. Det litt enkelt å bare skylde på Putin. En slik invasjon hadde ikke vært mulig om ikke et stort antall russere hadde en spesiell mentalitet. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

Lett for en nordmann som aldri har kjent hatet på kroppen å si. Men en dag blir det kanskje vår tur, og du må kanskje tenke annerledes. Jeg har alle mine tanker for alle i Ukraina, samtidig klarer jeg også å bry meg om og føle sympati med andre mennesker, feks Russere, som ikke støtter denne krigen. 

Anonymkode: 6f443...5a5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker slik. Det litt enkelt å bare skylde på Putin. En slik invasjon hadde ikke vært mulig om ikke et stort antall russere hadde en spesiell mentalitet. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

Jeg tror russere har en spesiell mentalitet blant annet fordi Putin har full kontroll på mediene, og dermed kan servere den sannhet han selv ønsker.

Anonymkode: 127e7...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«En spesiell mentalitet», wow...🤦‍♀️

Anonymkode: 8ad8d...30f

Jeg sammenligner det som skjer i Ukraina nå som om Norge el Sverige invaderte og angrep hverandre. Broderfolk. De fleste russere og ukrainere har familie i hverandres naboland. Som soldat må du ha en spesiell mentalitet om du dreper dine naboer slik. Du ville aldri fått norske soldater til å drepe svensker. De ville lagt ned våpnene. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Du trenger ikke beklage noe som helst.
 

Oppegående folk ser forskjell på vanlige russere og deres ledere. På samme måte som vanlige Nordmenn ikke er Solberg eller Støre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Grunnen til at jeg lager denne innlegg, er fordi 2 folk på butikken ble sinte på meg i butikken i dag. :( De hørte at jeg snakket russisk på telefonen. Og sa at alt var vår feil. 
Jeg er veldig lei meg. 

Anonymkode: 5071f...c64


Bare å overse slike folk. Ikke din feil at de er idioter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sammenligner det som skjer i Ukraina nå som om Norge el Sverige invaderte og angrep hverandre. Broderfolk. De fleste russere og ukrainere har familie i hverandres naboland. Som soldat må du ha en spesiell mentalitet om du dreper dine naboer slik. Du ville aldri fått norske soldater til å drepe svensker. De ville lagt ned våpnene. 

Anonymkode: 6cf4c...78b

Jeg er ikke så sikker på det. I Norge gjør vi det vi får beskjed om, noe naive og hadde garantert ikke lagt ned våpen om vi hadde fått beskjed om å invadere. Du hadde kanskje, som mange Russere også gjør… de har mange sabotører i hæren… men flesteparten hadde gjort som de fikk beskjed om. 

Anonymkode: 6f443...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gale lederene skal aldri få ødelegge vennskapet med våre russiske naboer❤️❤️ Gleder meg til jeg kan reise dit igjen og oppleve mer av det vakre landet. 

Anonymkode: c8748...5b8

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da vil jeg beklage på vegne av det norske folk😔 

Dette er typisk folk fra 60 år og oppover, spesielt damer. Var de såpass gamle? For da skal du vite at det er et kjent fenomen som rammer etniske nordmenn også.

Anonymkode: 4c89f...cef

Slutt å generalisere. Jeg er 61 og ville aldri oppført meg slik. Det gjør ingen andre jeg kjenner i min aldersgruppe heller.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De gale lederene skal aldri få ødelegge vennskapet med våre russiske naboer❤️❤️ Gleder meg til jeg kan reise dit igjen og oppleve mer av det vakre landet. 

Anonymkode: c8748...5b8

Det er mange som har tatt avstand til handlingene som er utført av landets ledere. 

Mange nordmenn har levert tilbake medaljer, diplomer og andre anerkjennelser de har fått fra Russland og presidenten i Russland. Dette formidler mer en tusen ord hvor mye avstand nordmenn tar av handlingene som skjer. Det finnes ingen tilgivelse. 

 

Anonymkode: 2e186...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da vil jeg beklage på vegne av det norske folk😔 

Dette er typisk folk fra 60 år og oppover, spesielt damer. Var de såpass gamle? For da skal du vite at det er et kjent fenomen som rammer etniske nordmenn også.

Anonymkode: 4c89f...cef

Men i alle dager..   DU kan ikke beklage på vegne av andre enn deg selv. Og hva i alle dager er det med deg som tror damer over 60 er syndebukkene??? Noe så generaliserende og uopplyst. Du er jo ikke det spor bedre enn de som tror alle mørkhudede er kriminelle slik som du generaliserer. 

Himmel igjen hav..    vi får alle passe oss da; for skumle damer over 60.... 

Anonymkode: 6abc7...6d6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke så sikker på det. I Norge gjør vi det vi får beskjed om, noe naive og hadde garantert ikke lagt ned våpen om vi hadde fått beskjed om å invadere. Du hadde kanskje, som mange Russere også gjør… de har mange sabotører i hæren… men flesteparten hadde gjort som de fikk beskjed om. 

Anonymkode: 6f443...5a5

Ja det ville jo tatt seg ut at alle soldater gjorde som de selv ville og ikke hørte på beskjed. Ville blitt totalt kaos da. En hær med soldater som kun følger egne meninger og følelser er farlig både for egne og motstandere. 

Anonymkode: 6abc7...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da vil jeg beklage på vegne av det norske folk😔 

Dette er typisk folk fra 60 år og oppover, spesielt damer. Var de såpass gamle? For da skal du vite at det er et kjent fenomen som rammer etniske nordmenn også.

Anonymkode: 4c89f...cef

Siden du setter oss damer fra 60 og oppover, i en bås for tanketomme idioter, så må jeg få lov å si at du overhodet ikke kan snakke for det norske folk. Alle grupper består av ulike mennesker. Det burde du skjønne. Folk flest har intelligens nok til å forstå at Putin er gal, og at den jevne russer lever i et regime ingen ønsker. Vennligst ikke tillegg meg holdninger jeg avskyr pga min alder.

Anonymkode: fcf68...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Det er da ikke din feil. Ikke den russiske befolkningen heller. 
Om den sms som ble lest opp i FN i går stemmer, og noe jeg har sagt hele tiden, er at russiske soldatene heller ikke visste at de var i krig før de sto midt opp i det. 

Jeg har jobbet sammen med folk fra hele verden, deriblant mange russere og kan vel si at jeg har tilgode å møte en russer som faktisk liker Putin.  

Anonymkode: b6799...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...