___yyy___ Skrevet 28. februar 2022 #21 Del Skrevet 28. februar 2022 elskermenn skrev (14 minutter siden): Bruh... Sier ikke at de har så mye valg i saken, nødvendigvis. Ikke lett for de heller. Men at Putin bevisst bruker idrettsheltene sine er jeg ikke i tvil om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 28. februar 2022 #22 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg tror nok de fleste tenker mest på seg og sitt, men så lenge de konkurrerer med flagget på brystet og er Putins stolthet, synes jeg faktisk det er riktig å nekte dem å konkurrere for Russland. Mange av dem som mener invasjonen er riktig har sikkert mangelfull informasjon, og det kan ikke være lett, men jeg tror ikke Putin overlever ved makten om hele landet er imot ham selv om det ikke er demokrati og pressefrihet der nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 28. februar 2022 #23 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg synes det blir feil å straffe idrettsutøvere slik. Idrett skal ikke være politisk. Kanskje er de enige med Putin, kanskje misliker de ham. Sistnevnte vil neppe våge si noe uansett. De holder kjeft, slik alle skulle holde kjeft under OL, for eget beste. Putin gir offisergrader i sin private garde til de utøverne han liker best. Det er ikke noe utøverne selv kan bestemme over. Jeg synes denne utestengningen virker som et behov for å «ta» noen, når man ikke selv kan påvirke krigen på noen måte. Da føles det «godt» å ha noen kjente navn å ta ut sinnet og fortvilelsen på. De færreste av oss vet vel mange av navnene til de som sitter i Kreml. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk16 Skrevet 28. februar 2022 #24 Del Skrevet 28. februar 2022 10 hours ago, elskermenn said: Guilt by association - synes selv ikke at dette er greit. Idrettsutøvere er på jobb, for sin egen del, først og fremst. De er ikke landet sitt, selv om mange tror det. De er ikke propaganda utstyr heller. De gjør jobben og lidenskapen sin. Synd at politikk skal ødelegge det. Russere kan ikke stoppe Putin. De har ikke hatt demokratiske valg der på mange år. Det kan få fatale sanksjoner om russere mobiliserer seg eller motsetter seg individuelt. Håper denne tråden får stå. Ikke hets vanlige folk for det politikere gjør. https://www.nrk.no/sport/ulvang-vil-stoppe-russerne-1.15872483 6 minutter siden, MyMichelle said: Jeg synes det blir feil å straffe idrettsutøvere slik. Idrett skal ikke være politisk. Kanskje er de enige med Putin, kanskje misliker de ham. Sistnevnte vil neppe våge si noe uansett. De holder kjeft, slik alle skulle holde kjeft under OL, for eget beste. Putin gir offisergrader i sin private garde til de utøverne han liker best. Det er ikke noe utøverne selv kan bestemme over. Jeg synes denne utestengningen virker som et behov for å «ta» noen, når man ikke selv kan påvirke krigen på noen måte. Da føles det «godt» å ha noen kjente navn å ta ut sinnet og fortvilelsen på. De færreste av oss vet vel mange av navnene til de som sitter i Kreml. Idrett er også politisk, jo. Har alltid vært det, helt uavhengig av hva deltakere og tilskuere måtte mene om det. Alle former for sanksjoner går utover sivilbefolkningen uansett. Jeg kan til en viss grad forstå hjertelaget deres. Men hensikten er ikke å "straffe" enkeltpersoner. Det handler ikke om å hate Sergey eller Tatiana fordi de er russere! Det handler om å sende tydelige signaler til styresmaktene de uheldigvis representerer. Det kan man helt fint gjøre og samtidig ha medfølelse for utøverne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
___yyy___ Skrevet 28. februar 2022 #25 Del Skrevet 28. februar 2022 Trøkk16 skrev (2 minutter siden): Idrett er også politisk, jo. Har alltid vært det, helt uavhengig av hva deltakere og tilskuere måtte mene om det. Alle former for sanksjoner går utover sivilbefolkningen uansett. Jeg kan til en viss grad forstå hjertelaget deres. Men hensikten er ikke å "straffe" enkeltpersoner. Det handler ikke om å hate Sergey eller Tatiana fordi de er russere! Det handler om å sende tydelige signaler til styresmaktene de uheldigvis representerer. Det kan man helt fint gjøre og samtidig ha medfølelse for utøverne. 👏👏👏 (Desverre) mye politikk innblandet i idretten, om du ser på pampene i FIFA og IOC, der store mesterskap blir brukt som utstillingsvindu. Idretten blir også brukt til gode markeringer og støtte til f.eks MOT, Pride, anti rasisme og lignende. Helt greit å markere motstand mot krig også. Som nevnt, alle sanksjoner går ut over sivile. Føler med idrettsutøverne, men føler mer med krigsoffer i Ukraina just nu. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mars 2022 #26 Del Skrevet 1. mars 2022 elskermenn skrev (10 timer siden): Guilt by association - synes selv ikke at dette er greit. Idrettsutøvere er på jobb, for sin egen del, først og fremst. De er ikke landet sitt, selv om mange tror det. De er ikke propaganda utstyr heller. De gjør jobben og lidenskapen sin. Synd at politikk skal ødelegge det. Russere kan ikke stoppe Putin. De har ikke hatt demokratiske valg der på mange år. Det kan få fatale sanksjoner om russere mobiliserer seg eller motsetter seg individuelt. Håper denne tråden får stå. Ikke hets vanlige folk for det politikere gjør. https://www.nrk.no/sport/ulvang-vil-stoppe-russerne-1.15872483 Flere russiske idrettsutøvere har militær grad. Mener at Russland ikke skal få delta så lenge Putin er deres leder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mars 2022 #27 Del Skrevet 1. mars 2022 elskermenn skrev (3 timer siden): Ja gid, hvor mange slike bilder finnes det ikke i norsk versjon. Snakk om massehysteri. Kom gjerne med linker til saker hvor norske idrettsutøvere har fått militærgrad basert på hvordan de har utøvet sin idrett 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mars 2022 #28 Del Skrevet 1. mars 2022 elskermenn skrev (2 timer siden): Sant. Å nekte folk inn i butikker og hoteller er verre enn cancel culture. Enda verre når det er basert på en logisk brist. Er lov å nekte å handle med noen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mars 2022 #29 Del Skrevet 1. mars 2022 MyMichelle skrev (44 minutter siden): Jeg synes det blir feil å straffe idrettsutøvere slik. Idrett skal ikke være politisk. Kanskje er de enige med Putin, kanskje misliker de ham. Sistnevnte vil neppe våge si noe uansett. De holder kjeft, slik alle skulle holde kjeft under OL, for eget beste. Putin gir offisergrader i sin private garde til de utøverne han liker best. Det er ikke noe utøverne selv kan bestemme over. Jeg synes denne utestengningen virker som et behov for å «ta» noen, når man ikke selv kan påvirke krigen på noen måte. Da føles det «godt» å ha noen kjente navn å ta ut sinnet og fortvilelsen på. De færreste av oss vet vel mange av navnene til de som sitter i Kreml. Jo en kan faktisk si nei. En kan faktisk ta avstand å ikke komme med piss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskermenn Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #30 Del Skrevet 1. mars 2022 Trøkk16 skrev (39 minutter siden): Idrett er også politisk, jo. Har alltid vært det, helt uavhengig av hva deltakere og tilskuere måtte mene om det. Alle former for sanksjoner går utover sivilbefolkningen uansett. Jeg kan til en viss grad forstå hjertelaget deres. Men hensikten er ikke å "straffe" enkeltpersoner. Det handler ikke om å hate Sergey eller Tatiana fordi de er russere! Det handler om å sende tydelige signaler til styresmaktene de uheldigvis representerer. Det kan man helt fint gjøre og samtidig ha medfølelse for utøverne. Det er helt bakvent. Det gjør ting verre uten å fikse problemet. Samme med å sende våpen til Ukraina. Om noen måneder og år så vil dere se angre. Fiks Putin ved å putte fire i skallen hans, ikke gjøre livet verre for sivilie slik at de sulter og blir rebellsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 1. mars 2022 #31 Del Skrevet 1. mars 2022 Fru Uperfekt skrev (13 minutter siden): Jo en kan faktisk si nei. En kan faktisk ta avstand å ikke komme med piss Jeg tviler sterkt på at de ville beholdt jobben sin dersom de uttrykte støtte til Ukraina, eller sterk motvilje mot Putin. Ved å holde kjeft, tar de også avstand fra å komme med «piss». Jeg tror ikke slike forbud vil ha noen som helst innvirkning på hvilke avgjørelser Putin & co vil ta. Derimot kan det ha innvirkning på hvordan vanlige russere blir sett på i utlandet. Det blir «greit» å ikke like russere, og for barn å mobbe russiske barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk16 Skrevet 1. mars 2022 #32 Del Skrevet 1. mars 2022 2 hours ago, elskermenn said: Det er helt bakvent. Det gjør ting verre uten å fikse problemet. Samme med å sende våpen til Ukraina. Om noen måneder og år så vil dere se angre. Fiks Putin ved å putte fire i skallen hans, ikke gjøre livet verre for sivilie slik at de sulter og blir rebellsk. Er det bedre å "tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer oss selv"? Jeg er ikke mer redd for russiske represalier enn jeg hadde vært for Ukrainas forhold til vesten dersom vi ikke foretok oss noe, men stilltiende godtok at landet og befolkningen så til de grader blir mishandlet av en brutal overmakt. Det er heller ingen som fullt ut tror at sanksjonene på magisk vis skal "fikse" problemet. Men å ikke foreta seg noe løser i hvert fall ingenting! Å ikke ta et standpunkt, er også å ta et standpunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøkk16 Skrevet 1. mars 2022 #33 Del Skrevet 1. mars 2022 2 hours ago, MyMichelle said: Jeg tviler sterkt på at de ville beholdt jobben sin dersom de uttrykte støtte til Ukraina, eller sterk motvilje mot Putin. Ved å holde kjeft, tar de også avstand fra å komme med «piss». Jeg tror ikke slike forbud vil ha noen som helst innvirkning på hvilke avgjørelser Putin & co vil ta. Derimot kan det ha innvirkning på hvordan vanlige russere blir sett på i utlandet. Det blir «greit» å ikke like russere, og for barn å mobbe russiske barn. Forbud mot deltakelse har selvfølgelig ingen utslagsgivende effekt. Det utgjør bare en liten bit av en større sanksjonspakke. Vi ser jo allerede at trusler om økonomiske sanksjonene hjelper noe. Dessverre blir en del russiske barn hetset nå. Foreldreansvaret og oppdragerrollen skal ikke vike selv om det er krise i Europa, så her er det de voksne som svikter. Jeg velger likevel å tro at nordmenn flest er fornuftige nok til å forstå grunnlaget for sanksjonene uten å mene at det er greit å hate russere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. mars 2022 #34 Del Skrevet 1. mars 2022 MyMichelle skrev (6 timer siden): Jeg tviler sterkt på at de ville beholdt jobben sin dersom de uttrykte støtte til Ukraina, eller sterk motvilje mot Putin. Ved å holde kjeft, tar de også avstand fra å komme med «piss». Jeg tror ikke slike forbud vil ha noen som helst innvirkning på hvilke avgjørelser Putin & co vil ta. Derimot kan det ha innvirkning på hvordan vanlige russere blir sett på i utlandet. Det blir «greit» å ikke like russere, og for barn å mobbe russiske barn. Missliker alle, uavhengig av etnisk opprinnelse, som er Putin fan. Mobbing av barn er feil uavhengig av årsak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 1. mars 2022 #35 Del Skrevet 1. mars 2022 Det er de færreste som synest det er greit. De fleste synest det er usportslig å stenge ute deltagere fra konkurranser pga usmaklighetene til deres politiske ledere. Det er bare særforbundene i idretten som ønsker å stenge ute konkurransen, slik at egne deltagere går det lettere å sanke medaljer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gab Skrevet 1. mars 2022 #36 Del Skrevet 1. mars 2022 Utestengelse er riktig, hets er feil. Jeg har ikke sett mye hets men det lille som finnes er selvfølgelig forkastelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 1. mars 2022 #37 Del Skrevet 1. mars 2022 Madame Butterfly skrev (2 timer siden): Det er de færreste som synest det er greit. De fleste synest det er usportslig å stenge ute deltagere fra konkurranser pga usmaklighetene til deres politiske ledere. Det er bare særforbundene i idretten som ønsker å stenge ute konkurransen, slik at egne deltagere går det lettere å sanke medaljer. Å gå til folkemord er vel ganske mye mer enn usmakelig, og jeg lurer på hvor usportslig du syns det er for ukrainske utøver at de enten ikke kan konkurrere grunnet den inavasjonen de er, eller må konkurrere mens konkurrentene profiterer på at dere hjemland blir bombet sønder og sammen. Eller forøvrig ikke-ukrainske utøvere som også blir berørt og bombardert av bilder fra krigssonen som russland har skapt, og som du tilsynelatende ikke er nevneverdig berørt av. Men det er bra du sitter på ekspertisen av hva som er usportslig eller ikke og har moralsk høygrunn som kan heve deg over dette, mens Russland sender ukrainere og kanskje etterhvert flere europeere i eksistensiell krise. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 1. mars 2022 #38 Del Skrevet 1. mars 2022 Hvis de vil praktisere idretten/ yrket sitt, så får de flytte til et annet land og gå med et annet flagg på brystet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 1. mars 2022 #39 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg finner det helt naturlig å utestenge idrettslag og idrettsutøvere fra konkurranser der de representerer Russland. I slike sammenhenger representerer de organisatorisk sett et nasjonalt idrettsforbund, som igjen representerer en statsdannelse. Det betyr at fotballspilleren Nikita Haikin blir rammet av boikott i de sammenhenger han representerer det russiske landslaget. Samtidig kan han fortsette å spille klubbfotball for Bodø/Glimt, fordi han i den sammenhengen ikke representerer Russland. Bare Bodø/Glimt og seg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. mars 2022 #40 Del Skrevet 1. mars 2022 Ryddet for brukerangrep og avsporing, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå