Imsdalen Skrevet 5. mars 2022 #981 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (5 minutter siden): Jodix hjelper mot små mengder stråling som muligens kan komme ut av en reaktor. Ja...? Det er jo nettopp derfor man skal ha det i beredskap. Blir det atomkrig hjelper naturligvis ikke Jodix, det tror jeg alle forstår. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 5. mars 2022 #982 Del Skrevet 5. mars 2022 Imsdalen skrev (1 minutt siden): Ja...? Det er jo nettopp derfor man skal ha det i beredskap. Blir det atomkrig hjelper naturligvis ikke Jodix, det tror jeg alle forstår. Ikke hun som jeg snakker mot, hun mener den vil fungere om hele greia eksploderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 5. mars 2022 #983 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (3 minutter siden): Ikke hun som jeg snakker mot, hun mener den vil fungere om hele greia eksploderer. Men du skriver også at "media lurer dere til og bruke penger på ting dere ikke trenger". Det stemmer jo ikke all den tid Jodix hjelper mot små mengder stråling, og det er vel betydelig større risiko for små utslipp enn at "hele greia eksploderer". Dermed vil man jo absolutt kunne ha nytte av Jodix i beredskap. Det er heller ikke media som anbefaler Jodix, det er en del av den nasjonale beredskapslista fra myndighetene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 5. mars 2022 #984 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (10 minutter siden): Ikke hun som jeg snakker mot, hun mener den vil fungere om hele greia eksploderer. Er du ekspert på atomutslipp? Har iallfall vært med på et utslipp.. Om de lager utslipp på reaktoren, så vil Russland bli minst like skadelidende som Norge. Så blir overasket om han lar det gå ut over eget folk. Atombombe slipp i Europa vil også påvirke Russland, og Hviterussland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 5. mars 2022 #985 Del Skrevet 5. mars 2022 Krokenguri skrev (39 minutter siden): Er du ekspert på atomutslipp? Har iallfall vært med på et utslipp.. Om de lager utslipp på reaktoren, så vil Russland bli minst like skadelidende som Norge. Så blir overasket om han lar det gå ut over eget folk. Atombombe slipp i Europa vil også påvirke Russland, og Hviterussland. Om du har vært med på et utslipp eller ikke er urelavant for meg, tjernobyl er ikke reaktoren vi snakker om. Imsdalen skrev (46 minutter siden): Men du skriver også at "media lurer dere til og bruke penger på ting dere ikke trenger". Det stemmer jo ikke all den tid Jodix hjelper mot små mengder stråling, og det er vel betydelig større risiko for små utslipp enn at "hele greia eksploderer". Dermed vil man jo absolutt kunne ha nytte av Jodix i beredskap. Det er heller ikke media som anbefaler Jodix, det er en del av den nasjonale beredskapslista fra myndighetene. Fordi det kommer ikke til å bli utslipp. Det er en grunn til at den enda står som den gjør. Fordi det er skremme teknikk, og det vet både NATO, og det vet myndigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 5. mars 2022 #986 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (23 minutter siden): Fordi det kommer ikke til å bli utslipp. Det er en grunn til at den enda står som den gjør. Fordi det er skremme teknikk, og det vet både NATO, og det vet myndigheten. Nå er det ikke først og fremst på grunn av kjernekraftverk det er anbefalt å ha Jodix i beredskap, og det er heller ikke noen ny anbefaling som følge av den pågående konflikten. Beredskapslisten kom i 2018, og anbefalingen om Jodix handler hovedsakelig om potensielle uhell fra atomubåtene som seiler langs norskekysten. NATO har ingenting med dette å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemigirl Skrevet 5. mars 2022 #987 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (1 time siden): Ikke hun som jeg snakker mot, hun mener den vil fungere om hele greia eksploderer. Den vil det ift skjoldbruskkjertelkreft. Men så er det selvsagt mye annet som går galt med mye radioaktivitet i lufta. Det betyr vel likevel ikke at man bør droppe å ta Jodix for å forebygge det man kan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariángel Skrevet 5. mars 2022 #988 Del Skrevet 5. mars 2022 Bølle skrev (På 2.3.2022 den 10.05): Ja, for det hadde vært interessant å vite. Lurer på om det er nok at jeg spiser fisk og tang og salt. Nei det er absolutt ikke nok ved en atomulykke. Behovet blir mindre etter 40 fordi skjoldbruskkjertelen tar opp mindre jod med alderen - ergo er det lite sannsynlig at de over 40 vil utvikle kreft fra radioaktiv jod. Merk - annet radioaktivstråling og da kreft fra dette hjelper ikke Jodix mot. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 5. mars 2022 #989 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (2 timer siden): Ikke hun som jeg snakker mot, hun mener den vil fungere om hele greia eksploderer. Hva tror du da? At hele Norge sprenges med? Vi kommer til å gå atom nedfall her i større grad enn Tsjernobyl ga. Så du klarer deg bedre med jodix enn uten for å si det sånn. Vi vil gå mange år etter der vi ikke kan spise mat fra hagen og naturen. Dyra vil bli slaktet og ikke kunne spises slik som sist. De som dør momentant er jo de som er innenfor radiusen rundt, når det går galt. Folk i Tsjernobyl overlevde de også. Mange har fått kreft i ettertid. Men ikke alle der døde, når det skjedde. Så tenker det er bedre å følge myndighetens anbefaling og ikke folks meninger på nettet om du ønsker best mulighet for overlevelse. Uansett velger jeg det staten anbefaler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 5. mars 2022 #990 Del Skrevet 5. mars 2022 Krokenguri skrev (3 timer siden): Hva tror du da? At hele Norge sprenges med? Vi kommer til å gå atom nedfall her i større grad enn Tsjernobyl ga. Så du klarer deg bedre med jodix enn uten for å si det sånn. Vi vil gå mange år etter der vi ikke kan spise mat fra hagen og naturen. Dyra vil bli slaktet og ikke kunne spises slik som sist. De som dør momentant er jo de som er innenfor radiusen rundt, når det går galt. Folk i Tsjernobyl overlevde de også. Mange har fått kreft i ettertid. Men ikke alle der døde, når det skjedde. Så tenker det er bedre å følge myndighetens anbefaling og ikke folks meninger på nettet om du ønsker best mulighet for overlevelse. Uansett velger jeg det staten anbefaler. Å høre på staten er ikke altlid det smarteste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 5. mars 2022 #991 Del Skrevet 5. mars 2022 ryzorwarlock skrev (4 timer siden): Å høre på staten er ikke altlid det smarteste. Det er oftest dumt å høre på de uten peiling. Så velger de som har størst forutsetning for å vite fakta. Og som går uten folie hatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 5. mars 2022 #992 Del Skrevet 5. mars 2022 Om alt går til helvete vil jeg heller ha en cyanid pille klar fremfor jodix, just saying. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 5. mars 2022 #993 Del Skrevet 5. mars 2022 Tre tråder er slått sammen. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #994 Del Skrevet 6. mars 2022 JEG FÅR PANIKK! Jeg har ikke sovet nesten siden jeg leste her på kvinneguiden at vi alle må ha jodix, og nå er det utsolgt overalt, hva skal jeg gjøre??? Hvor kan jeg få tak i jodix?? Anonymkode: 1e7af...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. mars 2022 #995 Del Skrevet 6. mars 2022 Alle må ikke ha Jodix. Og ta det med ro, apotekene går inn ny forsyning etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #996 Del Skrevet 6. mars 2022 Vi må ikke det. Folk hyper enkelte tema noe veldig og det er som om det gjelder livet. Det gjør ikke det. Slapp av. Anonymkode: 8ee12...33c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #997 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): JEG FÅR PANIKK! Jeg har ikke sovet nesten siden jeg leste her på kvinneguiden at vi alle må ha jodix, og nå er det utsolgt overalt, hva skal jeg gjøre??? Hvor kan jeg få tak i jodix?? Anonymkode: 1e7af...287 Slapp av. Nesten ingen her trenger jodix. Det er kun ved ulykker i nærheten. Og da barn, og gravide/ammende. Jod blir ikke problemet ved en atomkrig Anonymkode: 22638...364 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #998 Del Skrevet 6. mars 2022 Er du gravid, ammende eller under 18 år? Dersom du ikke er i noen av disse kategoriene kan du ta det helt med ro. Det er ytterst sjelden myndighetene vil anbefale alle under 40 å ta det. Anonymkode: 9c59b...41e 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #999 Del Skrevet 6. mars 2022 Har du barn? Da får de fra skole/barnehage/kommunen. Er du gravid og/eller ammende? Da får du garantert fra kommunen/fastlegen/legevakten. For det offentlige er forberedt. Er du over 40 år og ingenting av det over så skal du ikke ta jodix. Er du under 40 år og ikke gravid så får du av det offentlige, hvis det er nødvendig å ta det. Det er ingen selvfølge at du må ta jodix ved en atomulykke i Ukraina en gang så slapp av. Grunnen til at de anbefaler at folk skal være føre var og være forberedt på egenhånd, er for å slippe panikk-kjøp i en katastrofe og å møte tomme hyller fordi alle skal ha samtidig. Jo færre som må ha av det offentlige, jo mindre stress blir det for kommunene. Da det var utsolgt for antibac i starten av pandemien, måtte du gå ubeskyttet? Nei, fordi butikker og bedrifter hadde antibac tilgjengelig for alle besøkende. Måtte du gå ubeskyttet da munnbind forsvant i butikkene i starten? Nei, fordi helseforetak og bedrifter og situasjoner som krevde munnbind, fikk det utdelt av kommunen. Vil du få behov for det, så vil du få tak i det av det offentlige. Så ro deg ned fire hakk. Anonymkode: a13bc...f11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1000 Del Skrevet 6. mars 2022 Og for de som er hysteriske og tror jodix redder livet ved en evt krig/ulykke. Det å stappe skjoldbruskkjertelen full av jod er heller ikke positivt. Det resulterer i sykdom Anonymkode: 22638...364 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå