Perelandra Skrevet 1. mars 2022 #761 Del Skrevet 1. mars 2022 Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, tull, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #762 Del Skrevet 1. mars 2022 Hva er forskjell på jod og jodix? Anonymkode: a525a...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 1. mars 2022 #763 Del Skrevet 1. mars 2022 Det er bare å ha den liggende tørt og kjølig, så holder de seg i årevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #764 Del Skrevet 1. mars 2022 Nope. Ikke på lager. Venter.. Anonymkode: 9130e...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #765 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tull. Man får tak i det man vil ha, om man bare er kreativ. Mannen min kjøper, mine voksne barn kjøper, og så kjøper vi det vi får tak i når vi er på apotekene her i byen. Anonymkode: eb8c3...275 Men hvorfor? 10 tabletter er nok til en familie på fem. Personer over 40 har ingen påvisbar effekt. Hva skal du hamstre for? Anonymkode: 5c34a...889 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #766 Del Skrevet 1. mars 2022 Apotera har, bestilte derfra i går, og fikk levert på døra på kvelden, gratis frakt t.o.m. Anonymkode: d8a0e...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #767 Del Skrevet 1. mars 2022 Hører om de på 70 pluss som farter rundt på apoteka på leit etter jodix. Vi er en familie på 4, mann under 40, dame under 40 som ammer, 2 barn under 2 år. Jeg bestilte 1(!!) 10pk igår kveld så vi har liggende i tilfelle. Dette er nok til oss, det er viktigere at alle som trenger får, enn at de som faktisk ikke har nytte av det skal hamstre. Anonymkode: 44dd9...dd0 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #768 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hører om de på 70 pluss som farter rundt på apoteka på leit etter jodix. Vi er en familie på 4, mann under 40, dame under 40 som ammer, 2 barn under 2 år. Jeg bestilte 1(!!) 10pk igår kveld så vi har liggende i tilfelle. Dette er nok til oss, det er viktigere at alle som trenger får, enn at de som faktisk ikke har nytte av det skal hamstre. Anonymkode: 44dd9...dd0 Folk blir så egoistiske at jeg blir kvalm. Tror folk at de skal ta jodix hver dag i mange år? Virker sånn.. Jeg får ikke tak i, her er både jeg som er gravid, mannen og to barn avhenging av det evt fordi vi er langt unner 40 år. Men siden noen andre kjøper opp lager fordi de ikke setter seg inn litt en gang i hvor mye de egentlig trenger, så må sånne som oss evt bare dø. Anonymkode: aec23...ed1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frustrert husfrue Skrevet 1. mars 2022 #769 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk blir så egoistiske at jeg blir kvalm. Tror folk at de skal ta jodix hver dag i mange år? Virker sånn.. Jeg får ikke tak i, her er både jeg som er gravid, mannen og to barn avhenging av det evt fordi vi er langt unner 40 år. Men siden noen andre kjøper opp lager fordi de ikke setter seg inn litt en gang i hvor mye de egentlig trenger, så må sånne som oss evt bare dø. Anonymkode: aec23...ed1 Jeg kjøpte på apotera nettopp! Vi trenger bare 4 stk, så gir gjerne vekk de resterende 6 mot frakt. Bare send meg pm. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #770 Del Skrevet 1. mars 2022 DetVarIkkeMeg skrev (Akkurat nå): Jeg kjøpte på apotera nettopp! Vi trenger bare 4 stk, så gir gjerne vekk de resterende 6 mot frakt. Bare send meg pm. Sånne folk 🙌🏼 Anonymkode: 44dd9...dd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #771 Del Skrevet 1. mars 2022 Denne hamstringen er utrolig usolidarisk. Skal dere sitte der med skapet fullt mens andre sliter med å skaffe en eneste pakke? Anonymkode: 6267c...723 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #772 Del Skrevet 1. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Voksne over 40, trenger ikke jod-tabletter. Regner med at de også lar være å hamstre, slik at de som faktisk kan trenge det, får tak i. Anonymkode: f7f7c...399 Voksne over 40 har ofte barn 👍. I tillegg kjøpte vi ekstra mange år siden for å bruke som byttemiddel om den tiden kommer #preppersbiches Anonymkode: 3ee33...b72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #773 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men hvorfor? 10 tabletter er nok til en familie på fem. Personer over 40 har ingen påvisbar effekt. Hva skal du hamstre for? Anonymkode: 5c34a...889 Jeg lar min avsporing ligge; årsaken ble slettet og innlegget du siterer fremstår nå uten sammenheng. Men det stemmer som du sier: 10 tabletter oppgis å være nok til en familie på 5. Maksdose er én tablett, mindre for barn, så hvorfor oppgis det da at 10 tabletter holder til en familie på 5? Jeg ville jo i mitt enkle sinn tenke at det holder til 10 voksne, og enda flere om de fordeles blant barna? Anonymkode: eb8c3...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #774 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne hamstringen er utrolig usolidarisk. Skal dere sitte der med skapet fullt mens andre sliter med å skaffe en eneste pakke? Anonymkode: 6267c...723 Synes dette burde vært regulert nå. Slik som vi har hatt tiltak for korona, bør vi også ha tiltak mot at folk hamstrer og hindrer andre å få tak i. Apotekene burde rasjonere ut, og få tilgang på hvor mange som er i husstanden. Anonymkode: f28e9...48d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #775 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lar min avsporing ligge; årsaken ble slettet og innlegget du siterer fremstår nå uten sammenheng. Men det stemmer som du sier: 10 tabletter oppgis å være nok til en familie på 5. Maksdose er én tablett, mindre for barn, så hvorfor oppgis det da at 10 tabletter holder til en familie på 5? Jeg ville jo i mitt enkle sinn tenke at det holder til 10 voksne, og enda flere om de fordeles blant barna? Anonymkode: eb8c3...275 Se side 5 i dokumentet: c. I noen sjeldne tilfeller kan befolkningen bli eksponert for radioaktivt jod i mer enn 24 timer. Hvis det skjer, kan det være aktuelt for noen befolkningsgrupper å ta en dose stabilt jod hver 24. time i noen få dager. Dette anbefales IKKE for nyfødte, gravide og ammende. https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter/Spørsmål og svar om jod.pdf Anonymkode: 00ae3...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #776 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Se side 5 i dokumentet: c. I noen sjeldne tilfeller kan befolkningen bli eksponert for radioaktivt jod i mer enn 24 timer. Hvis det skjer, kan det være aktuelt for noen befolkningsgrupper å ta en dose stabilt jod hver 24. time i noen få dager. Dette anbefales IKKE for nyfødte, gravide og ammende. https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter/Spørsmål og svar om jod.pdf Anonymkode: 00ae3...27b Takker, nå skjønner jeg. Vi får alle håpe at dette aldri vil bli aktuelt. Anonymkode: eb8c3...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #777 Del Skrevet 1. mars 2022 Ps. Informasjonen fra Statens strålevern (se linken over) er svært viktig. Om flere kunne ha lest alt det som står der hadde det vært veldig bra. Misforståelser hadde kunne blitt ryddet unna bl.a. Anonymkode: 00ae3...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #778 Del Skrevet 1. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Tull. Man får tak i det man vil ha, om man bare er kreativ. Mannen min kjøper, mine voksne barn kjøper, og så kjøper vi det vi får tak i når vi er på apotekene her i byen. Anonymkode: eb8c3...275 Jeg håper det er jod-tabletter fra nycoplus dere hamstrer. Så kan du sitte der med 600 tabletter (som er det som kreves for å få samme nytten som én jodix) og velge hvem av dere voksne som skal få den ære å få skjoldbruskkjertelen blokka 😅👍 Anonymkode: fd562...7fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #779 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ps. Informasjonen fra Statens strålevern (se linken over) er svært viktig. Om flere kunne ha lest alt det som står der hadde det vært veldig bra. Misforståelser hadde kunne blitt ryddet unna bl.a. Anonymkode: 00ae3...27b Det demrer for meg at jeg har lest det, men rett og slett glemt det bort. Var greit å få en påminnelse, sikkert flere som trenger det. Anonymkode: eb8c3...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #780 Del Skrevet 1. mars 2022 https://www.nrk.no/vestland/millioner-av-jod-tabletter-pa-vei-ut-i-tomme-hyller-_-ber-folk-unnga-hamstring-1.15873362 Nå blir det nok til alle, så ingen grunn til bekymring og hamstring. Anonymkode: 2b84a...384 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå