AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 Hei, mopeden til datteren min vil ikke starte. Mopeden har stått i ro i noen uker pga.. snø og glatt is. Det er helt nytt batteri på mopeden, vi byttet ut i høst! Men kan det være kodens eller må batteriet lades? Jeg skal på Biltema og kjøpe lader og kodensfjerner. Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Sikkert flatt batteri Anonymkode: 85f8c...e82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert flatt batteri Anonymkode: 85f8c...e82 Ok , jeg får kjøpe lader på mandag. 😊 Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 26. februar 2022 #4 Del Skrevet 26. februar 2022 Flatt batteri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Del Skrevet 26. februar 2022 Hvis batteriet har stått så lenge ute i kulden så kan det være ødelagt, når mopeden ikke skal brukes på en stund så lønner det seg å fylle tanken helt full og lagre batteriet innendørs. Anonymkode: f5ccf...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Del Skrevet 26. februar 2022 Tennpluggen. Anonymkode: 18c99...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Del Skrevet 26. februar 2022 *kondens Anonymkode: dc554...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis batteriet har stått så lenge ute i kulden så kan det være ødelagt, når mopeden ikke skal brukes på en stund så lønner det seg å fylle tanken helt full og lagre batteriet innendørs. Anonymkode: f5ccf...272 Ok, ødelagt? Jeg vet tanken må være fyll skal det ikke bli kodens. Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ok, ødelagt? Jeg vet tanken må være fyll skal det ikke bli kodens. Anonymkode: ba10d...fc7 Når batteriet blir utsatt for kulde og det i tillegg har lav spenning så skal det ikke mye til før cellene i batteriet får frostskade, det rett og slett speker og da ekspanderer cellene. Anonymkode: f5ccf...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når batteriet blir utsatt for kulde og det i tillegg har lav spenning så skal det ikke mye til før cellene i batteriet får frostskade, det rett og slett speker og da ekspanderer cellene. Anonymkode: f5ccf...272 Ok. Jeg gir opp hele mopeden. Jeg er alenemor og jeg eier ikke egen bil engang eller har noen til å hjelpe oss med mopeden. Den kan stå der og ruste. Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok. Jeg gir opp hele mopeden. Jeg er alenemor og jeg eier ikke egen bil engang eller har noen til å hjelpe oss med mopeden. Den kan stå der og ruste. Anonymkode: ba10d...fc7 Finnes ikke en yrkesskole med mekanikerlinje i nærheten? Veihjelp via forsikringen? Noen mekkekyndige kompiser av avkommet eller foreldre av ham/henne? Anonymkode: 18c99...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): *kondens Anonymkode: dc554...039 Hvor mye tror du jeg må ha av denne i bensin tanken? Det står ikke på flasken Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Del Skrevet 26. februar 2022 Hvor mye anbefaler dere å ha i bensintanken på mopeden? Det står ikke noe på flasken! Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. februar 2022 #14 Del Skrevet 26. februar 2022 5% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Del Skrevet 26. februar 2022 Oppgitt78 skrev (1 minutt siden): 5% Ok, men hva kan jeg måle det i. Vært så enkelt om jeg kunne helle oppi korken Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. februar 2022 #16 Del Skrevet 26. februar 2022 Prøv med et par korker.. Men det beste hadde vært om du fikk tappet ut all den gamle bensinen i systemet, og byttet den med ny. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Del Skrevet 26. februar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Prøv med et par korker.. Men det beste hadde vært om du fikk tappet ut all den gamle bensinen i systemet, og byttet den med ny. Ja , da hadde nok vært det beste.. men det blir litt vanskelig! Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 26. februar 2022 #18 Del Skrevet 26. februar 2022 Hva slags moped er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #19 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes ikke en yrkesskole med mekanikerlinje i nærheten? Veihjelp via forsikringen? Noen mekkekyndige kompiser av avkommet eller foreldre av ham/henne? Anonymkode: 18c99...c32 Det er kun meg og datteren min. Jeg har en mekkekyndige kompis, han bor et annet sted i landet og er sjelden hjemme. Disse andre jeg vet om har familie eller dame, jeg kan glemme og spørre de. Anonymkode: ba10d...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 26. februar 2022 #20 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Oppgitt78 skrev (8 minutter siden): Prøv med et par korker.. Men det beste hadde vært om du fikk tappet ut all den gamle bensinen i systemet, og byttet den med ny. Gammel bensin i flotørkammeret / forkasseren kan innholde vann, og er lite effektivt til start når sykkelen har stått lenge utan å vera i bruk. Løse tappeskruen under flotorkammeret å tappe ut litt bensin, men sørg for at sykkelen helst står ute så du unngår søl i, og hold gjerne en klut e.l under så ein samler opp bensinen. Eit alernativ er å forsøke å trille / skyve sykkelen igang. Endret 26. februar 2022 av Skybe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå