Gå til innhold

Er det stor kvalitetsforskjell på bodyene fra kjedebutikkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker på de fra H&M, Cubus og Lindex, er de ca i samme kvalitet eller er det noe forskjell? De i bomull. 

Anonymkode: 43e49...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på de som høvelig like. Hm går mer i sammen i tørketrommelen enn lindex sine, men begge blir like fort slitt generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heln skrev (23 minutter siden):

Ser på de som høvelig like. Hm går mer i sammen i tørketrommelen enn lindex sine, men begge blir like fort slitt generelt

Hva mener du med det?

Anonymkode: 43e49...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var veldig stor forskjell. Utrolig dårlig kvalitet på H&M, bodyene blir veldig raskt stive og formløse synes jeg. Slites fortere. Cubus sine har jeg vært mye mer fornøyd med :) 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M blir stive og formløse. Det samme synes jeg om Cubus sine. 

Jeg liker Lindex sine og Kappahl.

Men jeg kjøper nesten alltid nameit, hust and clair eller noe sånt. Synes de er myke og varer mye lengre. De er dyrere, men jeg synes de varer lenger som vil si jeg slipper kjøpe mange. Strl 68 kan brukes selv om baby er 72, så hopper jeg over 72 og går rett på strl 80.

Anonymkode: 6514b...cc3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hm sine suger. De er ofte veldig tynne. 

Vi har hatt to lange, tynne barn, og det har bare vært KaphAhl og Lindex sine som har dugd. Cubus har kanskje god kvalitet, men de er laget for mye tykkere barn enn mine.. 

Anonymkode: 1c2ec...b57

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker på de fra H&M, Cubus og Lindex, er de ca i samme kvalitet eller er det noe forskjell? De i bomull. 

Anonymkode: 43e49...fd3

Hadde aldri problemer med lindex eller kappahl sine, men dem fra hm og cubus synes jeg var helt elendig, fikk en merkelig form etter bare noen vask, trykk bleknet eller skrukket seg.. Cubus var første jeg boikottet på barneklær, nå står snart hm for tur.. Jeg liker ikke kvaliteten på noen av klærene til barn derfra

Anonymkode: 5a25c...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd de fleste er det absolutt lindex som er best. Liker også Kappahl/Newbie, men en del er tykkere/stivere/mindre elastiske synes jeg. Lindex sine er tynne, men holder fasongen helt fantastisk! Hm duger bare til penklær som ikke skal brukes så mye, for de blir fort slimsete og uformelige synes jeg..

Anonymkode: ce8bf...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket så mye forskjell på kvaliteten, men merker sykt stor forskjell på størrelsene! Alle eksemplene under er omslagsbodyer i størrelse 50, sånn de sitter på baby nå:

Lindex: Sitter kjempefint i bredde, lengde og ermer. Innerste knapperad i stumpen og liten brett på ermene.
Kappahl/Newbie: Sitter kjempefint i bredden. Litt korte i ermene og begynner å bli snaut i lengden også, men kan fint brukes litt til.
H&M: Han drukner i dem, spesielt i bredden. Den ene skulderen ramler ut av hele tiden. Kjempelange ermer.
Polarn O. Pyret: Sitter fint i bredden, men er veldig lange. Ermene er for lange selv med stor brett.

Anonymkode: 00b63...632

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente

Handler fra KappAhl, Lindex og NameIt. H&M er helt håpløst, spesielt på babyklær. Bodyene ser fort ut som en formløs sekk og klærne (til større barn) kryper en del i vask. Hvis vi handler på H&M (til snart 4 og 6-åringen) går vi alltid opp en størrelse eller to😅 H&M har ofte motiv som ungene liker, så får ikke til å unngå det helt, men lar det være så mye som mulig😋

Endret av 96erjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på barn to nå, og ser at bodyene fra Lindex, name it og newbie (KappAhl?) er mye mindre slitne enn de fra HM, reflex og hust &clair. Dette har vært synlig på alle størrelser vi har pakket frem så langt (str 74 er på vei ut av kassa nå), så jeg har bare supplert med Lindex og name it så langt. 

Anonymkode: de22d...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en del fra både Cubus, Lindex og H&M og vil si Lindex har best kvalitet og H&M desidert verst. Vi brukte mye H&M de første månedene, fordi babyen ikke beveget seg på gulvet enda og ikke brukte hver størrelse lenge nok til at klærne ble ordentlig slitte i vask. H&M kan mao være greit de første månedene, men når barnet blir eldre, dvs beveger seg mer på gulvet og bruker hver størrelse lenger, må man over på noe med bedre kvalitet. Vårt barn ødela plutselig veldig mye klær fra H&M pga slitasje. Cubus og Lindex holdt mye bedre.

Anonymkode: f88cb...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (1 time siden):

Jeg synes det var veldig stor forskjell. Utrolig dårlig kvalitet på H&M, bodyene blir veldig raskt stive og formløse synes jeg. Slites fortere. Cubus sine har jeg vært mye mer fornøyd med :) 

Jeg har opplevd motsatt. H&M bodyene er mye finere mye lenger enn Cubus sine. 

Anonymkode: c0925...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten har jeg ikke merket veldig stor forskjell på enda, men størrelsene er ikke helt like fra kjede til kjede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rampenissen72

De få gangene jeg har handlet hos Cubus pga søte klær, har de fått hull etter bare 1 eller 2 vask med knappene i skrittet på bodyer. 
 

Lindex er god kvalitet for å være billig merke. Dog er de noe dyrere enn H&M og Cubus. 
 

Har handlet myyye babyklær fra H&M og kjenner meg ikke igjen i påstandene om at de er dårlig kvalitet. Med mindre du kjøper kun 3 body og rullerer på dem blir ikke babyklær brukt så mye de faktisk blir slitt…  

Tiny Treasure har GOD kvalitet på babyklær, og er like billig som Lindex etc. Du får kjøpt pakker med body/bukse/smekker osv på Jollyroom.  

Endret av rampenissen72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke kvaliteten er så forskjellig, nesten alt barnetøy vi har hatt uansett om det var fra en billigkjede eller fra et dyrt merke har blitt brukt av flere barn. Jeg stusser over de som sier at H&M har dårlig kvalitet for det er virkelig ikke vår erfaring. Alt har vært brukt av minst to av barna våre og enda har det vært bra nok til å gi videre til andre.

Jeg synes derimot størrelsene eller formen er forskjellig. Våre var lange og slanke babyer og Cubus sine bodyer var alltid videre og passet bedre på lubnere barn. Lindex, H&M, Polarn o Pyret og Nameit har derimot passet våre barns kroppsformer bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke kvaliteten er så forskjellig, nesten alt barnetøy vi har hatt uansett om det var fra en billigkjede eller fra et dyrt merke har blitt brukt av flere barn. Jeg stusser over de som sier at H&M har dårlig kvalitet for det er virkelig ikke vår erfaring. Alt har vært brukt av minst to av barna våre og enda har det vært bra nok til å gi videre til andre.

Jeg synes derimot størrelsene eller formen er forskjellig. Våre var lange og slanke babyer og Cubus sine bodyer var alltid videre og passet bedre på lubnere barn. Lindex, H&M, Polarn o Pyret og Nameit har derimot passet våre barns kroppsformer bedre. 

Om det siste barnet ditt ble født i 2013, er det jo ganske lenge siden din erfaring, da.. 

HM har fått dårligere kvalitet på det meste de siste årene. Før hadde de gode basic-topper, men nå er det utrolig tynt og rart stoff. 

Jeg har et par HM-bodyer som jeg ga i gave til min søster da min første nevø ble født i 2011. Den har tålt både hennes to barn, og nå begge mine. Men den er i en HELT annen kvalitet enn det rælet de selger nå for tiden. 

Anonymkode: 1c2ec...b57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det siste barnet ditt ble født i 2013, er det jo ganske lenge siden din erfaring, da.. 

HM har fått dårligere kvalitet på det meste de siste årene. Før hadde de gode basic-topper, men nå er det utrolig tynt og rart stoff. 

Jeg har et par HM-bodyer som jeg ga i gave til min søster da min første nevø ble født i 2011. Den har tålt både hennes to barn, og nå begge mine. Men den er i en HELT annen kvalitet enn det rælet de selger nå for tiden. 

Anonymkode: 1c2ec...b57

 

Vi kjøper fremdeles en del klær fra H&M så jeg kjenner jo til den generelle kvaliteten og det ville være rart hvis akkurat babyklærne er av en annen kvalitet enn klærne for større barn. I tillegg har jeg familie og venner med babyer og klesmerker, kvalitet og størrelser er iblant ting vi snakker om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...