Gå til innhold

Erfaring med å bo i Os/Bjørnafjorden (utenfor Bergen)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts igjen. Det er ikke slik at du angrer på at dere flyttet fra Bergen og til Os liksom? 😊 

Anonymkode: a19ae...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere ikke må på i Os, men tenker på billigere bolig og litt avstand fra sentrum, så er Askøy perfekt! Gode bussforbindelser til byn, og båt fra kleppestø til sentrum (du kan parkere og slipper da å kjøre bom til byn. Det tar ca20-30min til lagunen, 20-30min til sentrum (hvis man bor ved kleppestø-halvveis innover øyen). Det er heller ikke langt unna Sotra om dere liker å gå tur/se nye steder. 

Bodde i Os en periode, og alt føles mye lengre! 

Anonymkode: 3bf3f...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så snill du er som svarer så utfyllende og også med oversikt! Vi bor 4 t unna Os, så litt langt å ta en svipptur 😬 Men veldig fint med oversikt og forklaring. Før når jeg bodde i Bergen (bor i Sogn nå), så var vi jo innom Os av og til. Var der også noen uker ifbm. studiet. Men glemt en del.. 

 

Takk igjen for godt svar. Vil du si at Nore Neset er fint for barn å vokse opp? Eventuelt andre steder som er ekstra bra for barna? At det er litt barn i nærområdet, lekeplasser osv 😊

Anonymkode: a19ae...c6a

Oki, ja, da er det ikke så enkelt med en svipptur nei🙈

Jeg har ingen personlig erfaring om Nore Neset, men jeg kjenner mange som bor i området, både med og uten barn, og de er veldig fornøyde!

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts igjen. Det er ikke slik at du angrer på at dere flyttet fra Bergen og til Os liksom? 😊 

Anonymkode: a19ae...c6a

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg flyttet hit!😊

Anonymkode: d1eeb...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om dere ikke må på i Os, men tenker på billigere bolig og litt avstand fra sentrum, så er Askøy perfekt! Gode bussforbindelser til byn, og båt fra kleppestø til sentrum (du kan parkere og slipper da å kjøre bom til byn. Det tar ca20-30min til lagunen, 20-30min til sentrum (hvis man bor ved kleppestø-halvveis innover øyen). Det er heller ikke langt unna Sotra om dere liker å gå tur/se nye steder. 

Bodde i Os en periode, og alt føles mye lengre! 

Anonymkode: 3bf3f...d55

Askøy har også vært på listen. Men er det ikke mye kø ut dit, samme som med Sotra? Tenker ift. jobb osv. 

Anonymkode: a19ae...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Askøy har også vært på listen. Men er det ikke mye kø ut dit, samme som med Sotra? Tenker ift. jobb osv. 

Anonymkode: a19ae...c6a

Det er mye kø til Askøy og Sotra. Men hvis en bor i nærheten av Kleppestø og jobber i sentrum kan en ta båten. 

Anonymkode: 26c04...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere noe om kuvågen/ytre moberg? :) 

Anonymkode: a19ae...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet dere noe om kuvågen/ytre moberg? :) 

Anonymkode: a19ae...c6a

Jeg har bodd på Moberg, fint område med nærhet til både Liafjellet, Kuvågen, Mobergviken og Oseana. Fra kiwi tar det ca 15min å gå ned til sentrum.

Men det er lengre til nærmeste skole der enn på Nore Neset da, eller det kommer jo an på hvor på NN man bor da. Kuvåg-adresser sogner til Lunde barneskole, som ligger mot Halhjem, og Kuventræ barneskole. Noen av barna går vel også på Os barneskole, men den er ikke nærskolen.

Anonymkode: d1eeb...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har bodd på Moberg, fint område med nærhet til både Liafjellet, Kuvågen, Mobergviken og Oseana. Fra kiwi tar det ca 15min å gå ned til sentrum.

Men det er lengre til nærmeste skole der enn på Nore Neset da, eller det kommer jo an på hvor på NN man bor da. Kuvåg-adresser sogner til Lunde barneskole, som ligger mot Halhjem, og Kuventræ barneskole. Noen av barna går vel også på Os barneskole, men den er ikke nærskolen.

Anonymkode: d1eeb...145

Takk for oppklaring. Noen barneskoler i Os man bør styre unna vist man kan eller som ikke har like bra rykte? Føler dette er så viktig siden vårt barn må bytte skole. Det å være ny som tredjeklassing osv. Hun har så god lærer her hun er nå og gode venner, så det er jo sårt. 

Anonymkode: a19ae...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for oppklaring. Noen barneskoler i Os man bør styre unna vist man kan eller som ikke har like bra rykte? Føler dette er så viktig siden vårt barn må bytte skole. Det å være ny som tredjeklassing osv. Hun har så god lærer her hun er nå og gode venner, så det er jo sårt. 

Anonymkode: a19ae...c6a

Det vet jeg ingenting om, har ikke barn. Men det skrytes av Nore Neset og Kuventræ av de jeg kjenner som har barn.

Anonymkode: d1eeb...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 20.30):

Lysefjorden er i gokk, finnes kun en miniatyrisk matbutikk der, mangler fortau og gatelys flere steder, om sommeren er det ekstremt mange rånere der og det bråker skikkelig om natten!

Anonymkode: d1eeb...145

Du bor tydeligvis ikke der. Butikken har det meste. Og det er stort sett veldig rolig. 
Fanafjellet går veldig fint å kjøre

Anonymkode: 26c04...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...