Gå til innhold

Livet etter kreft er blitt så tungt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alenemor her som fikk brystkreft for 2 år siden. Livet var allerede tøft som 100% alenemor, men jeg hadde en god jobb som jeg elsket, gode kollegaer og venner. 

Nå er jeg 100% ufør pga skader etter behandlingen. Dagene er lange og grå. Barna holder meg fast i en rutine, men selv sitter jeg alene det meste av tiden. 

Venner orker jeg sjeldent å møte, familien ser jeg innimellom. Ca 1 gang hver 14 dag. 

Jeg føler livet har mistet mening og jeg er blitt så utrolig ensom. 

Jeg er fortsatt 100% alenemor og med lite penger til barnevakt er jeg mer eller mindre låst hjemme på kvelden. 

På dagtid kunne jeg sikkert funnet på noe, men de fleste er jo på jobb osv. 

Vet ikke egentlig hva jeg vil med dette, men føler meg bare så låst. 

Jeg skulle jo LEVE nå etter å ha overlevd kreft. Isteden føler jeg meg mer død og deprimert enn noen gang før 😓 

Anonymkode: 266a7...94b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dessverre ingen råd men håper det blir bedre for deg ❤️

Anonymkode: c4982...8b7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med brystkreftforeningen. De har muligens en likemann person som du kan kontakte. Det er personer som også har gjennomgått brystkreft. 

Anonymkode: 748ef...724

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig leit å lese, men det er mange som er i en situasjon som ligner på din. Start med å finne ut om kommunen din har «aktiv på dagtid». Det er veldig billig tilrettelagt trening. Der kan du kanskje finne en treningsform som passer for deg, og får møte noen samtidig. Bare det å ha noe å gå til og noen som er glad for å se deg kan bety mye.

Ellers så har vel ofte kreftforeningen tilbud, men det er kanskje mer for de i aktiv behandling?

Anonymkode: 08405...b11

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette var utrolig leit å lese, men det er mange som er i en situasjon som ligner på din. Start med å finne ut om kommunen din har «aktiv på dagtid». Det er veldig billig tilrettelagt trening. Der kan du kanskje finne en treningsform som passer for deg, og får møte noen samtidig. Bare det å ha noe å gå til og noen som er glad for å se deg kan bety mye.

Ellers så har vel ofte kreftforeningen tilbud, men det er kanskje mer for de i aktiv behandling?

Anonymkode: 08405...b11

Tusen takk! Det skal jeg undersøke om finnes ☺️

Anonymkode: 266a7...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alenemor her som fikk brystkreft for 2 år siden. Livet var allerede tøft som 100% alenemor, men jeg hadde en god jobb som jeg elsket, gode kollegaer og venner. 

Nå er jeg 100% ufør pga skader etter behandlingen. Dagene er lange og grå. Barna holder meg fast i en rutine, men selv sitter jeg alene det meste av tiden. 

Venner orker jeg sjeldent å møte, familien ser jeg innimellom. Ca 1 gang hver 14 dag. 

Jeg føler livet har mistet mening og jeg er blitt så utrolig ensom. 

Jeg er fortsatt 100% alenemor og med lite penger til barnevakt er jeg mer eller mindre låst hjemme på kvelden. 

På dagtid kunne jeg sikkert funnet på noe, men de fleste er jo på jobb osv. 

Vet ikke egentlig hva jeg vil med dette, men føler meg bare så låst. 

Jeg skulle jo LEVE nå etter å ha overlevd kreft. Isteden føler jeg meg mer død og deprimert enn noen gang før 😓 

Anonymkode: 266a7...94b

Dette var trist lesning. Her må du gjerne få hjelp til og bedre situasjonen . Det er som du sier, at du tross alt er så heldig og overleve kreft, men så har du ikke noe liv likevel 😔 jeg er sikker på at du ville fått hjelp til barnepass/avlastning fra kommunen . Som andre her skriver kan du ta kontakt med kreft foreningen/kreft koordinator i kommunen . Kanskje et opphold på Hauglandsenteret er noe for deg? Her må du hjelpe deg selv til og få en bedre hverdag, for din egen del og barna dine sin del. Ha noe og se frem til, det være seg vin kveld med venninner når du har energi til det, ferier eller andre hobbyer som gir deg glede. Lykke til.

Anonymkode: 5f546...d86

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har ikke et liv etter kreft og det er det ikke greit . Jeg er selv i denne gruppa og det er virkelig tøft. Hadde kreft i 2004 og er ca 80% sengeliggende idag pga fatigue, lavt stoffskifte pluss en masse andre problemer som også har kommet etter hvert.

Jeg vil gi deg et råd og det er å akseptere situasjonen fullstendig.  For det er ikke sikkert det blir bedre. Ikke for å skremme deg men det er fakta. Du er sikkert ung enda og det er til din fordel. 

Prøv å vær snill med deg selv så godt det går og så ofte du kan. Prøv å spis så rene matvarer som mulig og minst mulig prossesset mat.  Det har hjulpet meg. 

Prøv å finne en likeperson eller noen andre og prate med. Det kan kanskje hjelpe deg litt.  Husk at det bare har gått 2 år og ting kan endre seg. Ikke ha dårlig tid og prøv og benytte deg av familien din så mye som mulig.

Har ingen råd når det gjelder barn for jeg har ingen.

Sender deg en styrkeklem og føler virkelig med deg💜

Anonymkode: 9beed...81e

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette var vondt å lese. 
Jeg ønsker deg alt godt ❤️ 
Tenker på om du kanskje kan finne deg en hobby? Noe du synes er gøy å holde på med hjemme? 
Å sy, tegne, male, brodere, strikke, skrive dikt, lære deg å spille et instrument eller noe lignende for eksempel. 

Et annet tips er å kanskje melde deg på noen kurs om det finnes på dagtid, for eksempel malekurs eller dansekurs eller noe sånn. Kanskje du finner noen som også er ledig på dagen som du kan være med?

Det finnes også apper som "tinder" bare for å skaffe seg venner. Jeg kjenner noen som har funnet en bestevenn der! Husker ikke helt hva den het, men her er det flere lignende, kanskje noen av de også er aktuelle i Norge: https://www.bustle.com/life/apps-like-tinder-to-meet-friends
Da kanskje du finner noen der som også er ufør eller som for eksempel jobber mye på kvelder, slik at dere kan møtes på dagen :)

Ellers, kanskje du kan invitere venner hjem til deg slik at du ikke trenger barnevakt? 
Eller kanskje noen i familien kan stille opp som barnevakt en gang i måneden slik at du kan dra ut på restaurant med en venn eller noe lignende? 

Jeg håper at du kan finne noe som gjør at du føler deg bedre ❤️ 

Anonymkode: 91d1f...504

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...