Gå til innhold

Min første jente etter 3 gutter, men får så mange Negative tilbake meldinger om navnet, er det virkelig så ille ? hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 9.11):

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Anonymkode: f1bfc...60e

Glem de andre, noe så ufølsomt sagt. Nina Marie er nydelig. Det er skikkelige navn, ikke oppdiktede navn og fine myke feminine navn. Godt valg ❤️

Anonymkode: 0afea...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke så glad i dobbeltnavn, men både Nina og Marie er fine navn.

Anonymkode: ad8ea...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig fint! 
Selv har jeg ei Eva, fikk også lese på KG at det er et kjerringnavn. Det får de bare mene😊 

Anonymkode: 96e1e...79d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2022 den 9.11):

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Anonymkode: f1bfc...60e

Nina er fint navn- koselig å ta frem et navn som ikke så mange bruker. Likte det veldig godt jeg! 

Anonymkode: a3153...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forventet jeg meg noe sånt som Novah Walentinah Chanellah eller noe sånt. Nina Marie er kjempefint! Og kudos til deg for å ha normale navn på alle barna dine! 👍🏻 Er så mange pompøse, overdådige navn idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte faktisk på navnet Nina her om dagen. Tenkte at det egentlig et kort og fint navn som burde funke fint i dag som korte navn med a-ending er populære. Dessuten funker det fint i utlandet også. 
Kjenner kun to Nina, den ene er i 40 årene og den andre i 60 årene. 
Synes ikke dere burde angre på navnet👍🏻

Anonymkode: 3e3ad...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 17.35):

Det var skikkelig fint! 
Selv har jeg ei Eva, fikk også lese på KG at det er et kjerringnavn. Det får de bare mene😊 

Venninna mi på 22 heter Eva, alltid syntes det er et veldig fint navn😍Er nok populært fortsatt, veldig fint navn

Anonymkode: 401d3...648

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bedre med Nano Marie? Det virker litt mer 2022.

Anonymkode: 4c3b6...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at folk tenker at navnene på søsken må passe sammen. Men enda særere med folks reaksjon på datters navn. Med mindre det er noe helt grusomt da. Men det skal nok mye til. Guttenavnene høres også helt fine ut.

Nina er kjempefint :) lett å uttale for de fleste er det også. 

Anonymkode: affc5...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 17.35):

Det var skikkelig fint! 

Eva er både fint og stødig det også.

Alt er bedre enn slike rosablogger sukkerklissenavn i hvert fall ;) 

Anonymkode: affc5...316

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...