Gå til innhold

Min første jente etter 3 gutter, men får så mange Negative tilbake meldinger om navnet, er det virkelig så ille ? hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Anonymkode: f1bfc...60e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke noe galt i noen av de navnene. Nina Marie er da fint 

Anonymkode: 37a6f...230

• Liker 36
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, har selv 3 gutter. Drømmen var mange gutter og 1 jente men så ble det med disse tre pga vi måtte sette grenser pga alder og at alle kom sent og ene har spesielle behov.

Nina Marie er helt ålright navn det. 

Emil
Mats Erik
Oliver 
Nina Marie

Ja de står nå i stil de. ❤️ 

Gratulerer 💙💙💙🧡

Anonymkode: efd6c...d8c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overhodet ikke problemet. Hvorfor mener de at man ikke kan kalle en baby Nina? Da jeg vokste opp, var det et veldig vanlig navn. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var kjempefint! :)

Prøv å ikke heng dere opp i de negative tilbakemeldingene, det eneste som betyr noe er faktisk hva moren og faren til babyen syns. 

Anonymkode: 7450f...3e7

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok navn det. Nina er kanskje litt lavstatus. Men veldig 80-talls, så det høres ut som Nina Marie er i modten av 30 årene, minst.

Anonymkode: afe51...dfc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina er jo litt 70-80 talls, men ellers er helt fint navn. Som min mor sa, «bare dere velger et ordentlig navn, som faktisk er et navn, så skal jeg være fornøyd.»

Anonymkode: aae7a...731

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei

Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter :) Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere?

Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative

Nydelig navn! Jeg kunne tatt det i betraktning selv. :)

Anonymkode: d8550...ea7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Marie går da helt fint😊 Sært at noen reagerer på det.

Nina har en fin betydning. Ordet nina betyr for øvrig «snill, hyggelig» på persisk, «vakre øyne» på hindu, «mor» på swahili, «venn» på arabisk, «blomst» på gammelgresk og «ild» på indianerspråket Quechua. På spansk betyr ordet niña«liten jente».

Anonymkode: 9d728...a1a

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger , nå ble jeg kjempe glad :)

Nei de fleste mener vel at det er mer tante navn som var vanlig på 70-80 tallet, men min mor tror jeg er mest mistfornøyd pga vi ikke brukte mammas hennes sine navn

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei

Gratulerer. 

Nina Marie er fint. Du får si til mormor at hun skal ikke være baby for alltid. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå mye lettere å uttale enn mange av de oppdiktete og sukkersøte navnene som har vært populære de siste årene...Og ikke ligner det på noe stygge mobbegreier heller. Ikke et problematisk navn etter min mening. 

Anonymkode: e0fdf...411

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe feil med det navnet, det passer godt til de tre andre. Må innrømme at jeg synes det er litt frekt av folk å si sånt når dere har bestemt dere, det blir noe annet å komme med forslag og meninger mens dere ennå er på planleggingsstadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina er fint. 

Og at det ikke passer til en baby er et tullete argument - nå synes jeg Nina er søtt og passer fint til en liten jente, men om det så var et tyngre navn, hva så? Man navngir jo ikke ungen for at navnet skal passe perfekt til en liten baby, babytiden er jo forsvinnende kort i forhold til resten av livet. Nei, jeg vil heller møte en baby som heter Gudrun enn en middelaldrende tømmerhogger som heter Léandro-Chrizander Romeo Delphino og de andre tullenavnene folk gir ungene sine nå. 

Anonymkode: 410ba...512

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina Marie er da er fint navn :)

Jeg tror folk rundt deg reagerer fordi man kanskje forventer et navn som er «nyere» og mer moderne enn Nina. Det er ikke så vanlig å kalle døtrene sine for akkurat det i 2022, så kanskje folk flest hadde forventet seg navn som Sophie, Norah eller Nova? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c7ee1...1ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nina Marie er da er fint navn :)

Jeg tror folk rundt deg reagerer fordi man kanskje forventer et navn som er «nyere» og mer moderne enn Nina. Det er ikke så vanlig å kalle døtrene sine for akkurat det i 2022, så kanskje folk flest hadde forventet seg navn som Sophie, Norah eller Nova? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c7ee1...1ae

Takk for et fint svar :) ja var kanskje flere som trodde at navnet skulle bli mer moderne, men vi føler oss veldig fornøyde, hun er oppkalt etter farmoren, min mann mistet sin mamma når han bare var 8 år og han ville gjerne minne henne, og siden vi fikk gutter først, ble det jo ikke brukt av naturlige årsaker

• Liker 7
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på 70-tallet og hadde mange Ninaer rundt meg! Har ikke vært et navn jeg har vurdert selv, har vel rett og slett "glemt" det litt - men ville på ingen måte reagert negativt dersom noen fortalte meg at babyen het Nina, tvert i mot!

Synes forøvrig folk burde holde seg for gode til å kommentere andres navnevalg negativt dersom det er normale navn som bare ikke står øverst på deres egen liste..... Oppkonstruerte, kunstige pompøse navn er en ting, men Nina? Helt supert!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...