AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Del Skrevet 9. februar 2022 Hei Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere? Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative Anonymkode: f1bfc...60e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Del Skrevet 9. februar 2022 Ser ikke noe galt i noen av de navnene. Nina Marie er da fint Anonymkode: 37a6f...230 36 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Del Skrevet 9. februar 2022 Gratulerer, har selv 3 gutter. Drømmen var mange gutter og 1 jente men så ble det med disse tre pga vi måtte sette grenser pga alder og at alle kom sent og ene har spesielle behov. Nina Marie er helt ålright navn det. Emil Mats Erik Oliver Nina Marie Ja de står nå i stil de. ❤️ Gratulerer 💙💙💙🧡 Anonymkode: efd6c...d8c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 9. februar 2022 #4 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg ser overhodet ikke problemet. Hvorfor mener de at man ikke kan kalle en baby Nina? Da jeg vokste opp, var det et veldig vanlig navn. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg syns det var kjempefint! Prøv å ikke heng dere opp i de negative tilbakemeldingene, det eneste som betyr noe er faktisk hva moren og faren til babyen syns. Anonymkode: 7450f...3e7 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Del Skrevet 9. februar 2022 Helt ok navn det. Nina er kanskje litt lavstatus. Men veldig 80-talls, så det høres ut som Nina Marie er i modten av 30 årene, minst. Anonymkode: afe51...dfc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Del Skrevet 9. februar 2022 Vakkert navn 🥰🥰🥰 Anonymkode: 7f885...029 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 Populært innlegg #8 Del Skrevet 9. februar 2022 Nå forventet jeg meg et navn a la Purple Angle Blossom Imax DeLila her.. Nina Marie er kjempefint og ikke minst normalt navn. Ingenting i veien med det. Ikke la sure grinebitere påvirke dere. Gratulerer! Anonymkode: f0d9e...d4d 54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Del Skrevet 9. februar 2022 Nina er jo litt 70-80 talls, men ellers er helt fint navn. Som min mor sa, «bare dere velger et ordentlig navn, som faktisk er et navn, så skal jeg være fornøyd.» Anonymkode: aae7a...731 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere? Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative Anonymkode: f1bfc...60e Nydelig navn! Jeg kunne tatt det i betraktning selv. Anonymkode: d8550...ea7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Del Skrevet 9. februar 2022 Nina Marie går da helt fint😊 Sært at noen reagerer på det. Nina har en fin betydning. Ordet nina betyr for øvrig «snill, hyggelig» på persisk, «vakre øyne» på hindu, «mor» på swahili, «venn» på arabisk, «blomst» på gammelgresk og «ild» på indianerspråket Quechua. På spansk betyr ordet niña«liten jente». Anonymkode: 9d728...a1a 12 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Del Skrevet 9. februar 2022 Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger , nå ble jeg kjempe glad Nei de fleste mener vel at det er mer tante navn som var vanlig på 70-80 tallet, men min mor tror jeg er mest mistfornøyd pga vi ikke brukte mammas hennes sine navn Anonymkode: f1bfc...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 9. februar 2022 #13 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei Vi fikk vårt 4 barn på nyttårsaften og endelig ei lita jente etter 3 gutter Vi valgte og kalle henne Nina Marie, men mange er så utrolig mot det, mange synes det er mindre fint og spesielt mormoren sier at man ikke kan kalle en baby Nina, hva tenker dere? Brødrene heter Emil ,Mats Erik og Oliver, vi synes navnene var fine sammen. Vi har allerede bestemt oss for navnet,men synes det er trist at mange er så Negative Anonymkode: f1bfc...60e Gratulerer. Nina Marie er fint. Du får si til mormor at hun skal ikke være baby for alltid. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Del Skrevet 9. februar 2022 Sååå mye lettere å uttale enn mange av de oppdiktete og sukkersøte navnene som har vært populære de siste årene...Og ikke ligner det på noe stygge mobbegreier heller. Ikke et problematisk navn etter min mening. Anonymkode: e0fdf...411 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 9. februar 2022 #15 Del Skrevet 9. februar 2022 Synes ikke det er noe feil med det navnet, det passer godt til de tre andre. Må innrømme at jeg synes det er litt frekt av folk å si sånt når dere har bestemt dere, det blir noe annet å komme med forslag og meninger mens dere ennå er på planleggingsstadiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Del Skrevet 9. februar 2022 Nina er fint. Og at det ikke passer til en baby er et tullete argument - nå synes jeg Nina er søtt og passer fint til en liten jente, men om det så var et tyngre navn, hva så? Man navngir jo ikke ungen for at navnet skal passe perfekt til en liten baby, babytiden er jo forsvinnende kort i forhold til resten av livet. Nei, jeg vil heller møte en baby som heter Gudrun enn en middelaldrende tømmerhogger som heter Léandro-Chrizander Romeo Delphino og de andre tullenavnene folk gir ungene sine nå. Anonymkode: 410ba...512 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Del Skrevet 9. februar 2022 Nina Marie er da er fint navn Jeg tror folk rundt deg reagerer fordi man kanskje forventer et navn som er «nyere» og mer moderne enn Nina. Det er ikke så vanlig å kalle døtrene sine for akkurat det i 2022, så kanskje folk flest hadde forventet seg navn som Sophie, Norah eller Nova? 🤷🏻♀️ Anonymkode: c7ee1...1ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nina Marie er da er fint navn Jeg tror folk rundt deg reagerer fordi man kanskje forventer et navn som er «nyere» og mer moderne enn Nina. Det er ikke så vanlig å kalle døtrene sine for akkurat det i 2022, så kanskje folk flest hadde forventet seg navn som Sophie, Norah eller Nova? 🤷🏻♀️ Anonymkode: c7ee1...1ae Takk for et fint svar ja var kanskje flere som trodde at navnet skulle bli mer moderne, men vi føler oss veldig fornøyde, hun er oppkalt etter farmoren, min mann mistet sin mamma når han bare var 8 år og han ville gjerne minne henne, og siden vi fikk gutter først, ble det jo ikke brukt av naturlige årsaker Anonymkode: f1bfc...60e 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 9. februar 2022 #19 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg er født på 70-tallet og hadde mange Ninaer rundt meg! Har ikke vært et navn jeg har vurdert selv, har vel rett og slett "glemt" det litt - men ville på ingen måte reagert negativt dersom noen fortalte meg at babyen het Nina, tvert i mot! Synes forøvrig folk burde holde seg for gode til å kommentere andres navnevalg negativt dersom det er normale navn som bare ikke står øverst på deres egen liste..... Oppkonstruerte, kunstige pompøse navn er en ting, men Nina? Helt supert! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. februar 2022 #20 Del Skrevet 9. februar 2022 Nina er et fint navn 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå