Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

I finaleuka er jo som regel hinderløype og kokking blant oppgavene. I hinderløypa vil jo de yngste ha en fordel siden de er raskere og smidigere og mht kokking, så har jo Trond en fordel. Så Jan Tore er kanskje den som har dårligst odds. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vintage skrev (39 minutter siden):

Jeg anser meg ikke for å være spesielt naiv, men jeg gikk rett i fella til Trond, gitt. Begynte ikke å skjønne hvilken voldsom spiller han egentlig er før de siste 4-5 episodene. 

Der lå jo i kortene fra start av. Mener han sa det også. Lage så god mat og nok mat, så de andre ikke ville ha gan ut å ligge lavt.

Kan være lurt det. Men på et tidspunkt så glir han frivillig eller ikke som alle de andre inn i spillet. Noe må han jo gjøre for å ikke bli valgt. Han prøvde å være prinsippsak, men det sprakk. Uansett en fin fyr.  Man kan virkelig ikke klage på at folk spiller farmen spillet når de er der. Det er et vinn eller forsvinn spill. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (23 minutter siden):

I finaleuka er jo som regel hinderløype og kokking blant oppgavene. I hinderløypa vil jo de yngste ha en fordel siden de er raskere og smidigere og mht kokking, så har jo Trond en fordel. Så Jan Tore er kanskje den som har dårligst odds. 

Tenk vis Trond blir slått ut i matlaging konkuransen ..

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Apis skrev (1 time siden):

Tenk vis Trond blir slått ut i matlaging konkuransen ..

Han kan jo være uheldig og miste det eneste egget han får utdelt 😂Ikke sikkert han kommer så langt heller. Det er flere konkurranser underveis. Spennende.

Det er ikke lenge igjen nå. Det er alltid litt trist når sesongen slutter, selv om man har ergret seg over mye tull.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snakkes om hvor mange kniver de respektive deltakerne har inn i finaleuken.

Nå vil jo ikke knivene bety noe før de står i selve finalen....stemmen fra de andre + kunnskapskonkurransen.

Derfor mener jeg at Ingrid har skutt seg selv i foten. Tror Trond er henne overlegen både i smia og matlaging. Er 100% enig med Erik. I en slik konkurranse som Farmen, tenker man først og fremst på seg selv. At Ingrid tenker på felleskapet og det minst upopulære valget når førstkjempe skulle velges....OMG! 🙄

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (53 minutter siden):

Nå vil jo ikke knivene bety noe før de står i selve finalen....

JA! Dette er så irriterende - at de ikke skjønner hvor lite makt den kniven er. Har sett mange sesonger med vanlig farmen og kjendis, og de ukene der de saboterer på grovt nivå og lager umenneskelig dårlig stemning + ikke får mat neste uke føles såå unødvendig. Er jo sjeldent akkurat de personene med kniv (iallefall de med to) kommer seg helt til finalen) 🙄

Men, det skaper jo drama da, det skal sies. Det er sjeldent jeg må se live på kveldene, ofte har jeg sett i opptak kvelden etter. Men nå klarer jeg ikke holde meg, må holde meg oppe så jeg får sett 😅

Altså - at Marit valgte Ingrid som storbonde viser seg jo å være et såååå dårlig valg! Jeg hadde håpet hun valgte Trond, slik at både han og jentene var sikret finalen. Men mulig det hadde skjedd noen gnisninger mellom Marit og Trond allerede før hun røk ut... uansett.

Ingrid driver gården godt, men spillet er jo vel så viktig! Å faktisk spille litt taktisk. Her er jeg enig med Erik altså... prøv å vinne da for guds skyld! Men hun virker altså så utrolig konfliktsky når det gjelder dette med kjempevalg. Det så vi jo sist etter hun hadde valgt Ørnulf, skulle klemme på han og oppvarte han pga. dårlig samvittighet. I tillegg klarer hun å inngå avtale denne gangen om å ikke velge han. Da ligger det ikke et bein i kroppen hennes som klarer å vike fra dette og faktisk gjøre seg upopulær for Ørnulf. Og for hva?? Hva skylder hun han? Han er jo desidert en av de to sterkeste konkurrentene hennes! Tidenes dårligste valg av førstekjempe altså!! Gjør meg skikkelig sur, og nå unner jeg ikke Ingrid å komme langt i semifinaleuken.

Når det gjelder Torpetfinalen så var den kjedelig ja. Tre spørsmål liksom?? Er det alt? De har jo så mange gøye oppgaver inne på Torpet, de kunne da vitterlig tatt en av dem. Jeg mener at det på vanlig farmen i fjor var en hinderløype med kunnskapsspørsmål underveis. Da blir det en blanding mellom fysikk og kunnskap. Men jeg er glad for at Erik vant! Alltid likt han i reality.

Nå håper jeg bare at Erik har baller nok til å velge Uggluf! Og at han slår han til de grader ut. Men det er vel mer sannsynlig at han velger Jan-Tore, som jeg tror er den enkleste for ham å slå.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør jo ikke velge etter hjertet når man har mulighet til å bli kvitt en stor konkurrent før finaleuka. Erik har jo helt rett, man må jo tenke på seg selv. 

Når det er sagt tror jeg ikke Erik er den letteste å slå ut, så nå blir det spennende å se om han velger "safe" for å komme til finaleuka, eller om han satser på å slå ut en av de største konkurrentene. Ikke godt å si med han 😅

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torpet finalen. Tre spørsmål med tre svar-alternativ, uuh. Vil ikke påstå jeg er noe orakel, men de spørsmålene svarte jeg rett på med en gang uten noe svaralternativ. Burde nå være litt mer innviklet.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske bra den tønnesjakk-tvekampen! Håper de fortsetter med den grenen. Synd det bare er en tvekamp igjen før finalen hvor den kan velges. Men kanskje den dukker opp i finaleuken.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleks, altså! For en mann! 😍 Så snill og god mot alle og utrolig morsom. Håper han vinner! 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Nå håper jeg bare at Erik har baller nok til å velge Uggluf! 

Han heter Ørnulf. Når til og med Alex har lært seg navnet!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonebelinda skrev (30 minutter siden):

Han heter Ørnulf. Når til og med Alex har lært seg navnet!

Men det er for bra til å la gå i visse sammenhenger. (og pssst: Aleks skriver navnet sitt uten x)

Ellers må jeg si at det er helt hårreisende at en sånn voksen mann som Jan-Tore lar seg vippe seg av pinnen som noe så naturlig som avføring 😅 Det er nesten litt tragikomisk.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galen King skrev (1 time siden):

Ganske bra den tønnesjakk-tvekampen! Håper de fortsetter med den grenen. Synd det bare er en tvekamp igjen før finalen hvor den kan velges. Men kanskje den dukker opp i finaleuken.

Jeg syntes det var kjedelig å se på... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (9 minutter siden):

Enig. Man kan si mye om øksekast, men det er i alle fall myyye mer spennende å se på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krutthøna skrev (4 timer siden):

Nå vil jo ikke knivene bety noe før de står i selve finalen....stemmen fra de andre + kunnskapskonkurransen.

Derfor mener jeg at Ingrid har skutt seg selv i foten. Tror Trond er henne overlegen både i smia og matlaging. Er 100% enig med Erik. I en slik konkurranse som Farmen, tenker man først og fremst på seg selv. At Ingrid tenker på felleskapet og det minst upopulære valget når førstkjempe skulle velges....OMG! 🙄

Nja. Ut fra persptivet ditt, så var det vel lurt å velge Eirik. Mange ville blitt sure om hun valgte en av de andre og mulig miste respekt og venne klosser om hun evnt står i finale. 

Redd Erik velger Christoffer til andre kjempe. 

Alternativt kunne hun valgt Ørnulf da ingen egentlig liker gan så godt,  men kunne tapt litt på å bryte en avtale.  Så safest for Ingrid var vel å ta Eirik.  Dessuten han har killer instinkt, og ergo en sterk konkurrent. 

Han har vært med før

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Nja. Ut fra persptivet ditt, så var det vel lurt å velge Eirik. Mange ville blitt sure om hun valgte en av de andre og mulig miste respekt og venne klosser om hun evnt står i finale. 

Redd Erik velger Christoffer til andre kjempe. 

Alternativt kunne hun valgt Ørnulf da ingen egentlig liker gan så godt,  men kunne tapt litt på å bryte en avtale.  Så safest for Ingrid var vel å ta Eirik.  Dessuten han har killer instinkt, og ergo en sterk konkurrent. 

Han har vært med før

Ingrid bør ta et valg utfra egen vinning, ikke hva som gagner gruppa i en slik konkurranse. Skal hun ha sjanse i en endelig finale, burde hun fått ut Ørnulf eller Trond. Men, whatever....hun vinner nok ikke uansett.

Synes i hvert fall at valget hennes var feigt - det er mitt PERSPEKTIV!

Endret av Krutthøna
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (1 time siden):

Helt enig - gørr kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (51 minutter siden):

Ingrid bør ta et valg utfra egen vinning, ikke hva som gagner gruppa i en slik konkurranse. Skal hun ha sjanse i en endelig finale, kommer hun ikke til å ha sjanse mot verken Ørnulf eller Trond. Men, whatever....hun vinner nok ikke uansett.

Synes i hvert fall at valget hennes var feigt - det er mitt PERSPEKTIV!

Lurer på hvorfor hun er der egentlig?  Leve i 1923 i 6 uker for gøy.  Hun er jo ikke interessert i å vinne ihvertfall 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...