Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Ser det er flere av dere som roser de som bare har vært snille og rolige. Ikke skapt intriger. 

Er jeg dårlig skrudd sammen tro? Jeg hadde kjedet meg glugg ihjel uten disse intrigene 😅 De sesongene uten det har bare sklidd forbi i hukommelsen. 
Sånn sett kommer de nok aldri til å klare å caste en trio som Harald, Finn og Magnhild igjen. Det var sesongen sin, det 👍🏻

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyface skrev (2 timer siden):

Jeg synes også Ingrid drar det for langt, men jeg synes også det må være lov å ikke ønske noen form for kroppskontakt med andre, spesielt en man synes er litt ekkel. Jeg tror ikke Ørnulf mener noe vondt, men det må også være lov å ikke ønske å danse med han eller ikke ville bli tatt på. Må jo si jeg synes han har noen dårlige sosiale antenner som i hans alder ikke har fått med seg at ikke alle liker å bli tatt på og at at spesielt han som godt voksen bør være spesielt varsom/la være å berøre kvinner og spesielt yngre. Jeg har ei venninne på 43 år som ikke er en klemmer og som synes det er ubehagelig når andre enn hennes nærmeste gir henne klemmer. Jeg synes en klem, om den ikke blir for lang, er ok, men jeg danser absolutt ikke med hvem som helst. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at alle har ulike intimsoner og ulike soner for ulike personer? Det ER rart å ikke vite dette når man har passert 60.

Jeg er helt enig i at man skal respektere hverandres intimsoner, og det gjør jo Ørnulf også. Den dansen var endel av oppdraget og ikke en dans Ørnulf fant på. Og Jitterbug danses på den måten der; Ørnulf sa jo at han danser med døtrene sine også. Og i pardans så er der vanlig å danse mann og kvinne. Det var helt ok for Ørnulf da Ingrid ikke ville danse

Ingrid derimot vrir dansen over til noe seksuelt og sammenligner det med et dårlig samleie, noe hun garantert sa pga det var nettopp Ørnulf. Vedder en femmer på at hun hadde hatt null problemer med å danse Jitterbug med Alex eller Trond for den del

Og som tidligere sagt; Sofie fant det ikke problematisk da Ørnulf skulle tulle og liksom kaste henne i vannet da alle lekte og herjet nedpå brygga. Hun sa nei, og Ørnulf respekterte det tvert, presset seg ikke på henne på noen måte. Alle andre drev på med det samme, naturlig nok ønsket han også å være med på leken. Flere av de yngre mennene gjorde det samme, så da burde jo Ingrid ha reagert på de også. Men Ingrid seksualiserer Ørnulf sine handlinger og får han til å fremstå som en gammel gris med uærlighet hensikter mot «oss unge jenter». Hvorfor skulle Ingrid på død og liv ta det opp med Ørnulf på vegne av Sofie når Sofie selv ikke ser problemet?

Jeg får direkte vondt av Ørnulf pga Ingrid sine forsøk på å fremstille han som en gammel gris. Det er så tydelig at hun synes han er ekkel, du ser det på både kroppsspråket hennes og ansiktsutrykk når hun må forholde seg til Ørnulf. Sofie hadde ingen problemer med å være dansepartneren til Ørnulf

Hvis Ingrid skal være så «Woke» og rettferdig av seg som den linja hun kjører mot Ørnulf så burde hun også tatt Sofie til side for en prat og sagt til henne at å stå å gni underlivet sitt mot hodet til Christoffer er et skikkelig overtramp seksuelt, man gjør bare ikke sånt.

Eller gjelder slike holdninger som Ingrid har bare ovenfor menn? Men kvinner kan begå seksuelle overtramp?

• Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vinner? Hadde personlig håpet på Espen Lervaag. My kind of guy. Til min fortvilelse ser jeg han røk ut veldig tidlig. Kjedelig. Nå heier jeg på Sofie!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (24 minutter siden):

Jeg er helt enig i at man skal respektere hverandres intimsoner, og det gjør jo Ørnulf også. Den dansen var endel av oppdraget og ikke en dans Ørnulf fant på. Og Jitterbug danses på den måten der; Ørnulf sa jo at han danser med døtrene sine også. Og i pardans så er der vanlig å danse mann og kvinne. Det var helt ok for Ørnulf da Ingrid ikke ville danse

Ingrid derimot vrir dansen over til noe seksuelt og sammenligner det med et dårlig samleie, noe hun garantert sa pga det var nettopp Ørnulf. Vedder en femmer på at hun hadde hatt null problemer med å danse Jitterbug med Alex eller Trond for den del

Og som tidligere sagt; Sofie fant det ikke problematisk da Ørnulf skulle tulle og liksom kaste henne i vannet da alle lekte og herjet nedpå brygga. Hun sa nei, og Ørnulf respekterte det tvert, presset seg ikke på henne på noen måte. Alle andre drev på med det samme, naturlig nok ønsket han også å være med på leken. Flere av de yngre mennene gjorde det samme, så da burde jo Ingrid ha reagert på de også. Men Ingrid seksualiserer Ørnulf sine handlinger og får han til å fremstå som en gammel gris med uærlighet hensikter mot «oss unge jenter». Hvorfor skulle Ingrid på død og liv ta det opp med Ørnulf på vegne av Sofie når Sofie selv ikke ser problemet?

Jeg får direkte vondt av Ørnulf pga Ingrid sine forsøk på å fremstille han som en gammel gris. Det er så tydelig at hun synes han er ekkel, du ser det på både kroppsspråket hennes og ansiktsutrykk når hun må forholde seg til Ørnulf. Sofie hadde ingen problemer med å være dansepartneren til Ørnulf

Hvis Ingrid skal være så «Woke» og rettferdig av seg som den linja hun kjører mot Ørnulf så burde hun også tatt Sofie til side for en prat og sagt til henne at å stå å gni underlivet sitt mot hodet til Christoffer er et skikkelig overtramp seksuelt, man gjør bare ikke sånt.

Eller gjelder slike holdninger som Ingrid har bare ovenfor menn? Men kvinner kan begå seksuelle overtramp?

Du glemmer at man har ulik intimsone for ulike personer. Jeg kan fint danse salsa med kompisen min, sitte på fanget hans og blitt dyttet i vannet i badedrakt av han. De samme tingene kunne jeg ikke gjort med og tålt av f eks en mannlig kollega.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fant80 said:

Hvem vinner? Hadde personlig håpet på Espen Lervaag. My kind of guy. Til min fortvilelse ser jeg han røk ut veldig tidlig. Kjedelig. Nå heier jeg på Sofie!

Enig med deg!

Ble så skuffet når Espen røyk ut. Morsom type

Sofie og Christopher heier jeg på 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyface skrev (34 minutter siden):

Heier på Christoffer og Aleksander! Liker de best, rett og slett.

Der er jeg enig med deg. Hvis Ørnulf vinner går vel flere her inne av skaftet. Han har sikkert jobbet mer enn C og A. Men jeg liker også de to sistnevnte 😊 Jentene er jeg lei av, spesielt Ingrid.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (7 timer siden):

👏👏👏 Enig i alt du skriver! Synes det er veldig ufint at Høyer blir stemplet som en gammel gris fordi han vil være med å tulle og tøyse! Håper han vinner.

Eneste som stempler høyee som gammel gris og overgrep er komentarfelt som ikke forstår nyanser. Ganske langt i fra å si fra at noe blir litt vel over intimsonen og påstå overgrep. Noen ser nyanser mens andre er sort hvit i enten eller. Jeg støtter hvem som helst i å si fra om egne grenser, når som helst og fra hvem som helst.  Å sabotere ukesoppdraget ved å legge  ned arbeidet er jo intet annet enn taktisk smart

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (6 timer siden):

Jeg stusset over at Trond konfronterte Sofie med at hun hadde lav arbeidsinnsats. Eller, det var vel Sofie som konfronterte Trond med at han hadde baksnakket Sofie om hennes lave arbeidsinnsats, som da Trond fortsatt kritikken utifra.
Uansett. 

Jeg skjønner jo at Sofie ikke har vært den som har gjort mest, men har Sofies innsats vært så kritikkverdig? Jeg skjønner ikke det. Sånn bortsett fra protesten i forrige uke fra damene: alt Sofie har blitt satt til å gjøre har hun gjort, og hennes del av ukesoppdragene har hun fullført. Det har aldri stått på Sofie. Hun har også nesten hver uke blitt satt på oppgaver hun ikke ville gjøre, fordi hun ønsket å bidra andre plasser i ukesoppdraget, men har ikke blitt hørt. Da er det ikke lett å holde motivasjon oppe, men likevel fullfører hun sine oppgaver problemfritt og med et smil rundt munnen. Og det er jo ikke slik at Sofie ikke har bidratt med noe utover dette heller.

Jeg skal være ærlig at jeg på forhånd ikke hadde den beste troen på Sofie, men hun er en av de som har imponert meg mest. Omgjengelig, godt likt i gruppa og positiv, samt at hun tør å ta opp ting på en saklig måte. I den evige sagaen om Ørnulf så har hun heller ikke vært særlig involvert. Der er det vel Lina, Ingrid og Marit som har kjørt på. Sofie virker bare å "slenge seg på" innimellom.

Jeg vet ikke. Jeg kan ta feil. Men jeg synes kritikken mot Sofie er oppkonstruert, selv om hun sikkert har forbedringspotensiale. Men det har nok garantert Trond og resten av gjengen også.
Uansett er Sofie en av de jeg liker best, og som jeg håper vinner hele Farmen. 

Trond tok opp med gutta at hun ikke hadde gjort godt arbeid siste uka.  Det har han jo helt rett i. For da hun ble tuktet til å lage ost i en uke til. Sa hun jo på kamera at hun skulle sørge for at ny og gammel ost ikke skulle nå opp til standarden. For hun unnet ikke høyer en kniv, samt en liten protest i å bli behandlet sånn. Så det var et forsøk på sabotasje hun håpet ingen skulle se. Desverre så Moi det, når de streiket. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (2 timer siden):

Du glemmer at man har ulik intimsone for ulike personer. Jeg kan fint danse salsa med kompisen min, sitte på fanget hans og blitt dyttet i vannet i badedrakt av han. De samme tingene kunne jeg ikke gjort med og tålt av f eks en mannlig kollega.

Men da sier du bare nei til den mannlige kollegaen, fordi da er det du som har en issue med det, ikke kollegaen din. Du seksualiserer det ikke, du blir ikke krenka av det, du blir ikke krenka på vegne av en annen kollega og da tar det ikke opp med kollegaen som en samtale om at vedkommende overskrider grenser ved å danse jitterbug. Altså lager du ikke en big deal ut av du har en issue med å danse med en person.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (6 timer siden):

Jeg stusset over at Trond konfronterte Sofie med at hun hadde lav arbeidsinnsats. Eller, det var vel Sofie som konfronterte Trond med at han hadde baksnakket Sofie om hennes lave arbeidsinnsats, som da Trond fortsatt kritikken utifra.
Uansett. 

Jeg skjønner jo at Sofie ikke har vært den som har gjort mest, men har Sofies innsats vært så kritikkverdig? Jeg skjønner ikke det. Sånn bortsett fra protesten i forrige uke fra damene: alt Sofie har blitt satt til å gjøre har hun gjort, og hennes del av ukesoppdragene har hun fullført. Det har aldri stått på Sofie. Hun har også nesten hver uke blitt satt på oppgaver hun ikke ville gjøre, fordi hun ønsket å bidra andre plasser i ukesoppdraget, men har ikke blitt hørt. Da er det ikke lett å holde motivasjon oppe, men likevel fullfører hun sine oppgaver problemfritt og med et smil rundt munnen. Og det er jo ikke slik at Sofie ikke har bidratt med noe utover dette heller.

Jeg skal være ærlig at jeg på forhånd ikke hadde den beste troen på Sofie, men hun er en av de som har imponert meg mest. Omgjengelig, godt likt i gruppa og positiv, samt at hun tør å ta opp ting på en saklig måte. I den evige sagaen om Ørnulf så har hun heller ikke vært særlig involvert. Der er det vel Lina, Ingrid og Marit som har kjørt på. Sofie virker bare å "slenge seg på" innimellom.

Jeg vet ikke. Jeg kan ta feil. Men jeg synes kritikken mot Sofie er oppkonstruert, selv om hun sikkert har forbedringspotensiale. Men det har nok garantert Trond og resten av gjengen også.
Uansett er Sofie en av de jeg liker best, og som jeg håper vinner hele Farmen. 

Glemte å skrive i mitt forrige svar, at han fikk jo ikke tatt det opp med Sofie, da jentene hadde dratt på tur. Og han tok det ikke opp etterpå heller. Så Sofie reagerte ikke på at han sa hun hadde gjort dårlig arbeid, men at han ikke hadde sagt noe til henne, men alle de andre.  Og begge var enig at ble litt dumt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (4 minutter siden):

Men da sier du bare nei til den mannlige kollegaen, fordi da er det du som har en issue med det, ikke kollegaen din. Du seksualiserer det ikke, du blir ikke krenka av det, du blir ikke krenka på vegne av en annen kollega og da tar det ikke opp med kollegaen som en samtale om at vedkommende overskrider grenser ved å danse jitterbug. Altså lager du ikke en big deal ut av du har en issue med å danse med en person.

Missa du poenget med at Ingrid sa fra som hun gjorde? Hun tok det opp sånn fordi han startet uka med at den av jentene som ikke fulgte hans ordre til punkt å prikke, kunne bli utpekt som første kjempe.  Som da førte til at de ved sånne situasjoner endte opp med at de ikke turte å sette disse grensene. Og det var da bare rett og rimelig å si fra om.

Som hun sa til han, hun var i utgangspunktet ikke komfortabel med å danse sånn. Men endte opp med å gjøre det alikevel pga den trusselen.  Også føltes det bare helt feil, og litt teit at hun da måtte si fra at hun måtte trekke seg på det etterpå.  Fordi hun da ikke turte å si fra i første omgang,  pga dem trusselen.  Noen han også innså poenget hennes med, og var glad hun gjorde han oppmerksom på det. Da han ikke hadde tenkt på at det var et problem 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tio skrev (1 minutt siden):

Hvor får Trond all den Pilsen i fra, har han et eget lager?

Han sparer ja

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Missa du poenget med at Ingrid sa fra som hun gjorde? Hun tok det opp sånn fordi han startet uka med at den av jentene som ikke fulgte hans ordre til punkt å prikke, kunne bli utpekt som første kjempe.  Som da førte til at de ved sånne situasjoner endte opp med at de ikke turte å sette disse grensene. Og det var da bare rett og rimelig å si fra om.

Som hun sa til han, hun var i utgangspunktet ikke komfortabel med å danse sånn. Men endte opp med å gjøre det alikevel pga den trusselen.  Også føltes det bare helt feil, og litt teit at hun da måtte si fra at hun måtte trekke seg på det etterpå.  Fordi hun da ikke turte å si fra i første omgang,  pga dem trusselen.  Noen han også innså poenget hennes med, og var glad hun gjorde han oppmerksom på det. Da han ikke hadde tenkt på at det var et problem 

Det var ikke bare siste uke; Ingrid har mislikt Ørnulf fra første uke, noe som har vært veldig tydelig i væremåten hennes mot han.

Nør Sofie ikke hadde noe issues med at Ørnulf var med å tulle og tøyse sånn som alle andre og sa rett ut til Ingrid da Ingrid kom til Sofie og var «sjokkert» over at han «tok seg til rette» (sånn som de andre også drev på med de andre», at hun så ikke problemet, hvorfor måtte da Ingrid oppkonstruere et liksom-seksuelt-overgrep mot,Sofie?

Hvis du hadde hatt et problem med å danse med en mannlig kollega, hadde du blitt indignert om en annen kvinnelig kollega hadde gjort det og gått bort til vedkommende og beskyldt han for overtramp ut i fra di intimsone ovenfor han? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 minutter siden):

Det var ikke bare siste uke; Ingrid har mislikt Ørnulf fra første uke, noe som har vært veldig tydelig i væremåten hennes mot han.

Nør Sofie ikke hadde noe issues med at Ørnulf var med å tulle og tøyse sånn som alle andre og sa rett ut til Ingrid da Ingrid kom til Sofie og var «sjokkert» over at han «tok seg til rette» (sånn som de andre også drev på med de andre», at hun så ikke problemet, hvorfor måtte da Ingrid oppkonstruere et liksom-seksuelt-overgrep mot,Sofie?

Hvis du hadde hatt et problem med å danse med en mannlig kollega, hadde du blitt indignert om en annen kvinnelig kollega hadde gjort det og gått bort til vedkommende og beskyldt han for overtramp ut i fra di intimsone ovenfor han? 

Sofie sa jo at hun ikke likte det, til Ingrid. Så dette har jo vært et teama blant jentene. Sofie sa at hun ikke ville ta det opp, men at det var helt ok om Ingrid gjorde det. Men hun sa at det som var skjedd var skjedd,  og ikke noe hun ønsket noe greie utav. Mulig i frykt for å bli pekt ut av høyer som første kjempe. Hun hadde jo også risiko for å bli oppdaget iht sabotasje på osten hun holdt på med. Så skjønner hun ønsket å ligge lavt i terrenget der. Uansett Ingrid tok opp med henne før hun tok det opp med høyer. Og hun hadde ikke noe imot at Ingrid nevnte det. Greia er jo større i kommentarfeltet enn de de selv gjør det til. Helt innafor å si fra om. Da poenget lå i at de ikke turte å si fra, pga trusselen høyer kjørte på damene,  den gjalt jo ikke mennene

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Sofie sa jo at hun ikke likte det, til Ingrid. Så dette har jo vært et teama blant jentene. Sofie sa at hun ikke ville ta det opp, men at det var helt ok om Ingrid gjorde det. Men hun sa at det som var skjedd var skjedd,  og ikke noe hun ønsket noe greie utav. Mulig i frykt for å bli pekt ut av høyer som første kjempe. Hun hadde jo også risiko for å bli oppdaget iht sabotasje på osten hun holdt på med. Så skjønner hun ønsket å ligge lavt i terrenget der. Uansett Ingrid tok opp med henne før hun tok det opp med høyer. Og hun hadde ikke noe imot at Ingrid nevnte det. Greia er jo større i kommentarfeltet enn de de selv gjør det til. Helt innafor å si fra om. Da poenget lå i at de ikke turte å si fra, pga trusselen høyer kjørte på damene,  den gjalt jo ikke mennene

Til kamera så sa sofie at for henne så var det ingen big deal, men siden Ingrid følte så sterkt for å ta det opp så var det greit for henne 

Og igjen; det er ikke bare siste uka Ingrid har sånt syn og tolkning av Ørnulf, det har vært gjennomgående fra starten. Ørnulf hører på Ingrid og tar det til seg, men jeg forstår godt at han reagerer når hun fremstiller han som en som tar seg til rette mot «unge jenter». Enhver mann ville stått opp for seg selv mot å bli fremstilt som en overgriper

Ingrid går langt over streken

Men du synes ikke at Ingrid burde tatt Sofie til side og bedt henne ikke gni underlivet sitt flere ganger mot hodet til Christoffer? Hadde det vært greit om Ørnulf løp med rumpa bar sånn som Alex? 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Har vi sett samme programmet? For set første Ingrid har ikke hengt høyer ut som noen sexuell overgriper. Det er det faktisk kun enkelte i tråden her som påstår hun gjør. Hun påpeker at han går for langt. I mitt hode er det ok, og milelangt unna påstander om overgrep. Sitat(ca) han har ikke helt samme intim sone som oss fleste andre og skjønner nok ikke alltid når det kan føles litt ubehagelig.  

Ingrid som alle de andre rundt bordet reagerte på Ørnulf første dagen. Og det var jo ikke så rart. Jeg så ikke at hun reagerte noe mer enn de andre.  Resten har jo bare bygget seg opp over tid. Og det er vel ikke Ingrid sin feil at Ørnulf ikke skjerper seg. Noe han burde ha gjort etter ganske mange alt for snille beskjeder.  

Eller syntes du Ørnulf skal få lov å holde på som han vil. Også skal damene bare holde kjeft? Hvordan mener du konkret de skal si fra da? Om ikke måten Ingrid gjorde det på er ok. 

Jeg har fulgt Ingrid siden hun var med på symestestersjapet. Og hun er på ingen måte en slik person dere prøver å lage henne til. Jeg har også fulgt henne etter farmen. Og som hun har ytret, hun har aldri blitt behandlet sånn som kvinne. Og ble fulstendig satt ut at det gikk an.  Hun hadde hørt om sånt. Men ante ikke at det var sånn. Dessuten hun har brukt 0sekunder på å si noe negativt om han i ettertid. Tvert imot. Han er en hyggelig fyr, men tydeligvis et tydelig generasjons skille der som ikke fungerte optimalt. 

Hun hang han da ukke ut på noen måte som sexual overgriper når hun tok det opp heller. Det ser jeg som overdrivelse fra enkelte seere. At han tråkker over grenser gjør han ikke til slem, men slitsom. Jeg hadde ikke tatt det like pent som henne. Og jeg hadde tatt det mye tidligere.  Så egentlig imponert over tålmodigheten deres. Sofie har jo sagt det ikke var greit det han gjorde men ok, liksom

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blander du jo hummer og kanari. Du diskuterer ingrid og drar inn sofie og hendelse med Christoffer.  Der er jo to separate hendelsene. Og bør ikke da blandes sammen.

Jeg fikk ikke med meg greia med Christoffer,  så en diskuterer jeg ikke. Det får andre som har sett det gjøre. Utover at hvis Christoffer ikke syntes det var ok, er jo det et overtramp på hans intimsone.  Men det har vel ikke Ingrid noe med sp vidt jeg vet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...