Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Wow for en heftig uke.

Først og fremst - storbondevalget! 😱 Det var fullstendig sjokk. Den så jeg aaaaldri komme. Men selvfølgelig hadde Aslak lagd en avtale og da ville holde den 🙄 TENK så annerledes denne uka ville blitt om Aslak hadde valgt noen andre.

Ørnulfs valg av førstekjempe kom ikke som noe sjokk (annet enn at jeg kanskje ville trodd det ble Ingrid). Men utrolig dumt konkurransemessig av ham å ikke velge en av gutta! Er så mange sterke igjen der altså.

Sofie likte jeg før de kom inn på Farmen, og bare enda mer nå. Hun er skikkelig god, snill og tøff! Hun er nok en vinnerkandidat, og spiller spillet ganske så riktig. Stikker seg ikke voldsomt frem underveis i ukene, jatter litt med storbonden (unngikk å bli førstekjempe ved å være den eneste (?) som inngikk en avtale (men slike avtaler er vel mindre viktige å holde tenker jeg)) og så er hun ingen kilde til stor konflikt. Hun prøvde å få andre oppgaver denne uka for ysteriet var hun lei av, men da hun ikke fikk det så holdt hun kjeft og bare gjorde det. Slike ting tror jeg er lurt for å komme langt i spillet. Eneste minuset i mine øyne er sabotasjetankene nå. Jeg har også full forståelse for at førstekjempen legger ned arbeidet, men syns ikke de andre skal det (selv om jeg forstår hvorfor i denne sammenhengen da de er så få jenter igjen og holder tett sammen). 

Blir det forresten ingen regulering av deltakerne når gruppa blir mindre pga. folk som drar utenom tvekampene? Nå har både Lina og Malin dratt, og det betyr jo to jenter mindre. Ender de bare med å bli færre deltakere i finaleuken enn først tenkt da? Det syns jeg er skikkelig dumt. Jeg syns f.eks det kunne kommet inn tre utfordrere der to fikk bli. Og at det blir to stk fra Torpet som kommer inn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cassida skrev (1 time siden):

Synes det er teit at folk skal påpeke at jentene klemmer andre enn Høyer. Det må da få lov til å være et personlig valg? Hvis du opplever noe nærkontakt som ubehagelig så er det vel greit å si ifra? Hvis jeg hadde en kollega på 65 som i badetruse skulle klemme på meg i bikini så ville jeg nok også sagt i fra. Høyer virker som en brautende høylydt type som er totalt tonedøv for å fange andre stemninger og signaler. Alt kommer som et sjokk på ham og det sier jo kanskje mest om ham selv. På tinget ville alle ha Aslak tilbake, kun Trond som ga ham sympatistemme som sistemann. Så det sier jo mye om hans popularitet i gjengen. Å prøve å danne allianse rett før et valg syntes jeg var patetisk, å fremherlige sine to største konkurrenter var pinlig og hvis man er så god strateg så forstod jeg ikke jentekamp med kun 3 jenter igjen og en jente hadde allerede forlatt gården den uken. Høyer er klassisk gutteklubben grei. 

Ørnulf er en sånn klassisk "gammelmann" som anser seg selv som leken og ung til sinns. Problemet er at ung til sinns handler om at han henger igjen på den tiden da han selv var ung. Og det var en annen tid. Og i dag blir de holdningene og oppførsel oppfattet som avleggs. Ja, tilogmed seksuelt krenkende, som da han nærmest overfalt Sofie våt og nesten naken, det var vemmelig oppførsel. Eller da han ville ha de unge jentene til å danse med han sånn at de skulle hoppe skrevende opp i skrittet hans. Cred til Ingrid for å tørre å ta det opp med han, men tror ikke det egentlig ble forstått, han var jo bare leken, 🤢 Han har sikkert fått holde på som han vil og blitt strøket med hårene og skjermet for kritikk for lenge pga sin stilling. En mann med altfor høy selvtillit og altfor lav selvinnsikt. 

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele den diskusjonen rundt Ørnulf har gått litt langt. Jeg ser saken fra flere sider, jeg skjønner hva de unge damene sier, men jeg skjønner også at Ørnulf ikke har ment noe seksuelt eller ekkelt med det. 
Likevel er det viktig å respektere hverandre. Skjønner ikke hvorfor dere trekker inn at de klemmer på Christopher eller Aleksander, helt normalt. Og Christopher er jo homofil, så ingen grunn til å tenke at "Det tåler Ingrid altså, men ikke med Ørnulf". Husk også MAKTbalansen her. Ørnulf sitter på mye makt. 

Men jeg orker ikke å lese mer om den diskusjonen angående Ørnulf og de unge damene. For verden er ikke så svart/hvitt, samtidig som man kan si seg enig i flere av argumentene på hver sin side.

Jeg savner mer av den gamle farmen, for eksempel at alle får være storbonde en gang, synes liksom dette blir så forutsigbart. At Marit skulle bli første kjempe nå var mildt sagt kjedelig. 

Endret av anon01
skrivefeil på navn
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang håper jeg de ikke får med en kokk inn på gården! Mye av konseptet er jo moroa med at de må klare seg selv på en måte de ikke er vant med - mat har mye med det å gjøre. Være kreativ og finne på retter og lage med det lille de har. Blir liksom ikke helt det samme med en gourmetkokk på laget 😂

Men nå har jo TV2-Wenche trappet veldig ned i jobben, så er vel en vesentlig risiko for at hun blir deltaker til neste sesong 😆

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (3 timer siden):

Liker ikke Høyer og har heller ikke lagt skjul på det. At han valgte Marit, er for så vidt helt ok, noen måtte han velge og han valgte å beskytte gutta. Ikke taktiskt lurt, men ok.

Det som er skikkelig kvalmt, er hvordan han truet damene med at de skulle bli førstekjempe om de ikkje jobbet og stod på for å få ukesoppdraget godkjent.

Han kan kontre med 1923 hvor mye han vil, men det blir for dumt. Det går an å oppføre seg og bruke litt sosial intelligens.

Til og med Høyers kone, som forøvrig er 23 år yngre, måtte ta en pause fra Farmen-titting, for hun synes han ble for mye.

Har han en kone på 30 år??   Ja........sikkert ikke giftet seg på grunn av pengene. :himle:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg lo godt av den skjenneprekenen til Marit :hoho: Kjøttoter! :hoho: Hva i allverden er en kjøttoter? :skratte: Håper Marit vinner kampen. Mest for å se trynet på Uggluf om hun vinner. Er mer underholdning i Marit enn de to andre damene også, for jeg tror Marit er en løs kanon på dekk. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Har han en kone på 30 år??   Ja........sikkert ikke giftet seg på grunn av pengene. :himle:

Han er 66, så da er hun 43. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (16 minutter siden):

Ikke så sterk i matte du...

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (32 minutter siden):

Haha, jeg lo godt av den skjenneprekenen til Marit :hoho: Kjøttoter! :hoho: Hva i allverden er en kjøttoter? :skratte: Håper Marit vinner kampen. Mest for å se trynet på Uggluf om hun vinner. Er mer underholdning i Marit enn de to andre damene også, for jeg tror Marit er en løs kanon på dekk. 

Kjøttoter ja. Et ord med mange budskap. Alt etter tonefall og humør. Litt som ordet dust eller tufs. 

Ordet kan brukes humoristisk og/eller selvironisk når noen gjør noe dumt. F.eks skrev jeg at jeg hadde vært en tøvlest i Torpet-tråden mot deg, men jeg kunne likegodt brukt ordet kjøttoter. :) 

Er tonefallet negativt så kan det bety tulling. Er tonefallet skarp og ladet (ofte med nord-norske tilleggsgloser) så kan det bety tosk eller såpass som idiot. 

Utifra hvordan Marit brukte det så ligger vi nok i kategorien tulling. Minst ;) 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Kjøttoter ja. Et ord med mange budskap. Alt etter tonefall og humør. Litt som ordet dust, tufs eller tosk. 

Ordet kan brukes humoristisk og/eller selvironisk når noen gjør noe dumt. F.eks skrev jeg at jeg hadde vært en tøvlest i Torpet-tråden mot deg, men jeg kunne likegodt brukt ordet kjøttoter. :) 

Er tonefallet negativt så kan det bety tulling. Er tonefallet skarp og ladet så kan det bety tosk eller såpass som idiot. 

Utifra hvordan Marit brukte det så ligger vi nok i kategorien tulling. Minst ;) 

Et utrolig kult ord jeg skal begynne å bruke sporenstreks! Jeg liker ordene snøffel og grobian. Begge passer på Uggluf 😂

Haha, tøvlest, ja, jeg lurte fælt, har aldri hørt det ordet før heller. Men skjønte jo ut fra konteksten hva det betydde.

Haha, ja Marit kunne like gjerne kalt han en hæstkuk! :hoho: Jeg lo rått av den skjenneprekenen! Digger at hun tør å sette Ørnulf på plass! Det er det jo ingen andre som tør så. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (9 minutter siden):

Et utrolig kult ord jeg skal begynne å bruke sporenstreks! Jeg liker ordene snøffel og grobian. Begge passer på Uggluf 😂

Haha, tøvlest, ja, jeg lurte fælt, har aldri hørt det ordet før heller. Men skjønte jo ut fra konteksten hva det betydde.

Haha, ja Marit kunne like gjerne kalt han en hæstkuk! :hoho: Jeg lo rått av den skjenneprekenen! Digger at hun tør å sette Ørnulf på plass! Det er det jo ingen andre som tør så. 

Snøffel og grobian blir mer spesifikke ord kontra kjøttoter. Kjøttoter er en allrounder, men pass på kontekst, humør, toneleie og ikke minst hvem du sier det til. Det er ikke alle som er like mottakelig for det eller vet hva det betyr, og da overtenker ordet til hestkuk, kjøttkuk, idiot, "ei fetta" og lignende vulgære og negativ laddede ord.

Nordpå er kjøttoter ikke akkurat i bruk dagligdags, men det sniker seg frem i ny og ned når man beskriver seg selv, sin egen handling, slår seg eller beskriver noen andre. ;) 

Men bruker du det selvironisk på en humoristisk måte, så bør du alltid gå klar. Tror jeg. Lykke til 😂

Endret av Ctrl
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Snøffel og grobian blir mer spesifikke ord kontra kjøttoter. Kjøttoter er en allrounder, men pass på kontekst, humor, toneleie og ikke minst hvem du sier det til. Det er ikke alle som er like mottakelig for det eller vet hva det betyr, og da overtenker ordet til hestkuk, kjøttkuk, idiot, "ei fetta" og lignende vulgære og negativ laddede ord.

Nordpå er kjøttoter ikke akkurat i bruk dagligdags, men det sniker seg frem i ny og ned når man beskriver sin egen handling, slår seg eller beskriver noen andre. ;) 

Men bruker du det selvironisk på en humoristisk måte, så bør du alltid gå klar. Tror jeg. Lykke til 😂

Ja, men begge passer godt på Uggluf likevel, syns jeg. Oppførselen hans mot Sofie i går var rett og slett snøflete. Kjøttoter er kanskje noe ala snilefisk? Også et kult ord, for øvrig.

Jeg har familie nordpå, men har aldri hørt kjøttoter før. Men har jo hørt mange andre saftige ord :D 

Hehe, kommer nok bare til å bruke det selvironisk, ja :)  og til kattene og hunden om de f.eks river ned noe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke dere skal ta i bruk kjøttoter! Det er en «horete» mann som er vill etter damer og ligger rundt. Det betyr absolutt ikke dust, slik noen her skriver. Det er ikke et uvanlig utrykk her i nord😂😅

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke Ingrid noen gang sier ja til «skal vi danse»… Når hun får jitterbug til å være seksuelt, som et «dårlig samleie» sa hun🙄

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EtFo skrev (7 minutter siden):

Tror ikke dere skal ta i bruk kjøttoter! Det er en «horete» mann som er vill etter damer og ligger rundt. Det betyr absolutt ikke dust, slik noen her skriver. Det er ikke et uvanlig utrykk her i nord😂😅

Kjøttoter kan også være dèt ja. Men det kan absolutt bety tulling, dust og idiot også. Som sagt så har kontekst alt å si. Kjøttoter har blitt et allsidig uttrykk nordpå med årene, iallefall her jeg er ifra. Litt som hestkuk. 

Endret av Ctrl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Kjøttoter kan også være dèt ja. Men det kan absolutt bety tulling, dust og idiot også. Som sagt så har kontekst alt å si. Kjøttoter har blitt et allsidig uttrykk nordpå med årene, iallefall her jeg er ifra. Litt som hestkuk. 

Nei, det betyr ikke dust, uansett kontekst. Blir litt som å kalle en dame ludder, det er det det er, uansett kontekst.

Hestkuk er en drittsekk, og brukes heller ikke i stedet for kjøttoter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (Akkurat nå):

Nei, det betyr ikke dust, uansett kontekst. Blir litt som å kalle en dame ludder, det er det det er, uansett kontekst.

Hestkuk er en drittsekk, og brukes heller ikke i stedet for kjøttoter.

At ordet ikke praktiseres slik der du bor får nesten bare være, for her brukes iallefall ordet i hytt og pine, og er relatert opp mot kontekst. Og kanskje særlig når jeg selv eller andre har gjort noe galt. Det brukes til og med som banningsord alene. Men du har rett i at kjøttoter brukes som et beskrivende ord for løsslupne mennesker også, aka rundbrennere o.l.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (43 minutter siden):

Blander du med høie sengetøy? Eller selger noen høyer butikker sengetøy? 

Ja, da blander jeg sikkert. Har masse høie sengetøy. Veldig fornøyd med det. 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...