Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Grorudpalmen skrev (8 timer siden):

Ja, det med aldersaspektet er påfallende. Mye dobbeltmoral ute og går. De unge gnåler om hvor ekkelt det var at Ørnulf står og vasker seg naken bak badestampen FØR han går opp i badestampen MED badebukse, men alle fniser henrykt da Aleks løper ned til vannet med ræva ute. Handler det om at gamle kropper er et estetisk hår i suppa for de unge? Det er i så fall litt trist.   

Aldersaspektet er jo helt reelt. Det mr høyer mener er høflighet osv er jo fra hans generasjon, men som er egentlig ganske negativt kvinnesyn.hadde klikka i vinkel. Forrige episode, mistet jeg helt respekten for han, denne episoden er den helt på bunnen

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bananasplitt skrev (2 timer siden):

Men Ørnulf har jo vært ugrei mot jentene på flere måter enn rent kroppslig. Både Sofie og Marit har bedt om andre oppgaver og bedt om å få være med å bygge. Sist han var storbonde fikk de jo heller ikke snekre. Han utestenges jo og anerkjenner ikke oppgavene de gjør (ref hvordan han snakket om Marit sin sang og dans). 

Litt snålt at kokken får ros for all jobben han gjør på kjøkkenet. Det hadde han neppe sagt om damene hadde hatt kjøkken tjenesten.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørnulf har ikke de aller mest sensitive sosiale antennene, og det er det som får ham i trøbbel.

Dog synes jeg at disse damene til tider kan oppføre seg særdeles smålige og lettkrenkede. Da snakker jeg ikke om Sofie, men de to andre. 
Jeg har følt meg alene om å kjenne på at hun Ingrid ser «spøkelser på høylys dag», slik hun snakker om mannssjåvinisme og at kvinnene blir urettferdig behandlet. Hun har på seg ideologi-brillene og det preger alt hun ser. Ser at det er flere som tenker som meg her og det gjorde meg betrygget haha.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - har Marit glemt at hun er med i reality-konkurranse der så og si alle må ut i kamp før eller siden!?! Hun lager en sånn stor kvinne mot manne kamp greie ut av det, nevner det svake kjønn og drar den liksom heelt ut, men det skinner jo gjennom at hun bare er veldig veldig skuffet over å ikke bli spart, siden de staaakkars jentene bare er tre igjen. Snakk om dobbeltmoral og usportslig oppførsel!!🤮

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (2 timer siden):

Ja, det er mye dobbeltmoral.

Etter samtalen Ingrid hadde med Ørnulf, så ble det hvisking og tisking med Marit som vanlig. Marit hvisket til slutt "Ja, de e veldig viktig". Morgenen etter står Marit og stryker Ørnulf på skulderen.

Ingrid snakker hele tiden om "vi jentene". Man er da ikke så pur ung når man er 31.

Det har hun bitt seg merke i selv, og jobber med saken nå. For den som har fulgt med på hva hun holder på med utenfor farmen.

Ingrid har adhd, og litt store følser kommer når man er sliten å lei. Og i tillegg blir rakket så ned på pga kjønn i 4 uker , så tenker jeg det hadde raknet for de fleste egentlig.  Som det sies, høyer gjør mye som ikke vises på tv også. 

Jeg hadde glatt blitt dobbelt moralistisk og sabotert ukes oppdraget selv. 0 problem i settingen de er i. Slik høyer startet med trusler tidlig i uka. Han kan om vreden mot seg 100% selv. Ingrid er tøff og jeg syntes hun stort sett klarer å ta opp ting på ordentlig måte. Som feks at de syntes han er litt ubehagelig til tider. Og at det ikke er så ok, å bli presset på å danse på en måte hun har sagt hun ikke syntes er så ok. Og som hun sier, det er vanskelig å si fra, når man lett kan bli valgt som førstekeeper pm du ikke følger pipa til høyer, til punkt å prikke. Og da blir det en sær makt balanse på gården der. Og det har hun jo helt rett i. Så helt på din plass å ta det opp. I utgangspunktet burde det ha vært en gjensidig respekt der, hvor slikt ikke i utgangspunktet hadde vært noe tema. Selv om en får lov å henge litt på, betyr det jo ikke at hvemsomhelst får lov. Høyer tar jo ikke signaler på at noen ikke er med på  leken.

Feks når hun blonde utfordreren kom, og han begynte med en klein dans, hun tydelig prøvde å vri seg unna. Også en situasjon der hun prøver  å gi et positivt inntrykk, og blir vanskelig å gi, om hun hadde kjefta på han. Så hun ender med å stå å le kleint, åpenbart brydd. En situasjon han burde ha avbrutt lenge før,  om han hadde hatt en smule mer sosial intelligens 

• Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en oppførsel av Marit! Skammelig! Hun sier i Se og hør at hun bare er direkte, og ikke en som går og baksnakker!?? Har hun sett seg selv på TV? Hun baksnakker mer enn andre har gjort i alle farmen- sesongene tilsammen! Få ut krapylet, hun er en fæl, slesk person.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EtFo skrev (33 minutter siden):

Herregud for en oppførsel av Marit! Skammelig! Hun sier i Se og hør at hun bare er direkte, og ikke en som går og baksnakker!?? Har hun sett seg selv på TV? Hun baksnakker mer enn andre har gjort i alle farmen- sesongene tilsammen! Få ut krapylet, hun er en fæl, slesk person.

Marit sier iallefall direkte til den det gjelder da. Så hva hennes meninger er , er jo ikke akkurat noen hemlighet, for noen.

Hun er tydelig sliten og lei. Og hun fortsetter jo å gi beskjed til høyer, om ring hun tok opp første døgnet på gården. 4 uker senere står saken på stedet hvil. Så ja på tide med den utblåsningen eller?

Høyer var jo ikke akkurat smart iht å velge jentekamp akkurat heller. Han hadde hatt størst sjanse iht å ikke bli valgt som storbonde hos en av gutta, til uka etter.

Er det lov å si, at gutta har også til tider vært lei høyer sin være måte der inne.  Spm de stadig glatter over.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Ingrid sin "prat" med Ørnulf var litt taktikk også fra hennes side. Ved å ta det opp rett før førstekjempevalget så gjorde hun det jo ikke lett for han å evt. velge henne. For hvordan skulle det tatt seg ut?

"Jeg ble bare valgt fordi jeg valgte å si i fra om ubehagelige situasjoner".

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tio skrev (3 minutter siden):

Tror Ingrid sin "prat" med Ørnulf var litt taktikk også fra hennes side. Ved å ta det opp rett før førstekjempevalget så gjorde hun det jo ikke lett for han å evt. velge henne. For hvordan skulle det tatt seg ut?

"Jeg ble bare valgt fordi jeg valgte å si i fra om ubehagelige situasjoner".

Nei heller større risiko for å bli valgt. En grunn til at de andre ikke turte å ta det opp, selv om det var ønskelig 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler Marit startet hele kvinnekamp greia og de andre bare hang seg på. Synes hun sutre alt for mye.  

Enig i at Ørnulf er litt gammeldags og klønete sosialt med damene. 

Synes Christoffer virker som å være en veldig fin person.

Aleksander er jo hysterisk morsom 😂

Sofie har overrasket positivt. Ble imponert over bryte egenskapene hennes. Tror hun er mye sterkere enn hva folk flest tror. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit, altså hun har nok noe innebygd frustrasjon/sinne mot menn som går foran henne eller klarer å sikre seg "de gode arbeidsoppgavene" fordi de er menn. Dette må ha bygget seg opp i henne over lang tid lenge før hun kom inn på Farmen. Og Ørnulf blir da symbolet på den type menn hun har irritert seg over så lenge. Hun anstrenger seg for å være noenlunde hyggelig mot han, men hun hater hans væremåte, for det frembringer en dårlig følelse i henne, følelsen av å bli undervurdert, overkjørt og at hennes anstrengelser ikke verdsettes. Jeg tror mange kvinner kjenner seg igjen, og man burde gjerne stillestreike iblant for å synliggjøre den jobben som aldri vises. For det blir synlig med en gang ingen gjør den jobben. Da flyter det over og blir kaos på kort tid.

Dette er en digresjon, men hun minner meg om en type kvinne jeg har møtt på samtlige arbeidsplasser. Hjelpepleieren, godt voksen, 55+. Oppfattes som bitter, klagete, iblant kjeftete, fordi sykepleierne er opptatt med oppgaver hun ikke er kvalifisert til, så da faller det kjedeligste arbeidet på henne, tømme boss, følge på do, stell, mating, rydde bort kopper og fat, sette på oppvaskmaskin og rydde på plass. Tørke over flater som vaskepersonell ikke gjør. Alle sånne viktige, usynlige oppgaver som aldri blir hverken dokumentert eller verdsatt. Hvertfall oppleves det sånn.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke Høyer og har heller ikke lagt skjul på det. At han valgte Marit, er for så vidt helt ok, noen måtte han velge og han valgte å beskytte gutta. Ikke taktiskt lurt, men ok.

Det som er skikkelig kvalmt, er hvordan han truet damene med at de skulle bli førstekjempe om de ikkje jobbet og stod på for å få ukesoppdraget godkjent.

Han kan kontre med 1923 hvor mye han vil, men det blir for dumt. Det går an å oppføre seg og bruke litt sosial intelligens.

Til og med Høyers kone, som forøvrig er 23 år yngre, måtte ta en pause fra Farmen-titting, for hun synes han ble for mye.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marit er direkte, og sier hva hun mener til alle. Tror også at hun, som eldste dame, tar kampen for de andre jentene når det er noe. Trond sier at hun jobber masse, så hun føler nok ikke at det blir sett av Ørnulf 

Aleksander er småfeig, og jatter med de andre gutta. Han sier litt av det han mener når han er alene med kamera, men ellers holder han bare kjeft. Jobber lite, etter hva han sier selv.

Sofie er steintøff, både fysisk og psykisk. En verdig vinner, faktisk. Vet ikke om hun har slurvet i ysteriet med vilje?

Ingrid vil så mye. Litt for opptatt av baksnakking, men tør samtidig å ta ting opp med folk direkte. Litt for mye drama queen. Tipper hun blir andrekjempe, og muligens taper.

Trond er en luring. Sier at han ikke er med på taktikk og avtaler, men styrer jo veldig på i kulissene. Godt likt av alle, så ender nok i finalen.

Christoffer er litt som Aleksander. Feig når det gjelder å si fra rett til folk, men prater mye alene med kamera. God til å jobbe.

Ørnulf...Jeg liker ikke typen. Men alt rundt ham blir litt overdrevent. Ikke en god leder. Og ingen tvil om at han undervurderer det damene gjør. "Ser" liksom bare gutta. Idiotisk å velge damekamp nå. Da må han i kamp neste gang. Burde tatt ut en konkurrent.

Nå blir det spennende å se hvem som kommer inn fra Torpet.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (Akkurat nå):

Ingrid er jo en katastrofe.

Men husk, dette er bare lek. 

:) 

Katastrofe nei. Hvorfircer hun det? Hun har da bein i nesa til å si fra. Hadde raknet for hvem som helst etter å ha blitt tråkka på i 4 uker tenker jeg. Hun har vel også ytret at her har det foregått mye mer enn det som kommer frem på tv fra mr høyer sin side. Så senest i dag en artikkel der han hevder alt hadde vært bedre der inne om damene hadde funnet sin plass. Er det ok å si. Syntes han sutrer mye jeg, skyter fra hofta i hytt og pine og skjønner ingenting når de setter ned foten og sier stopp. Han er jo bare snill, hevder selv. En drittsekk kaller jeg det, å behandle andre mennesker slik.  Er som jeg sier de som roper mest om verdighet,  ærlighet osv er de som minst er det selv. Slik Lina holdt på også. Jeg er bare snill og vil alle vel, samtidig som hun laget et helvete for alle. 

Eneste han skal ha, er at han i det minste klarer å ta mye av det pent.  Men han gjør alt fir lite å gjøre noe med ting. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at ordet "woke" har blitt brukt som en diskreditering av Ingrid i situasjonene rundt Ørnulf.
Jeg synes ordet er kontekstløst å bruke.

Jo, kanskje Ingrid er litt mye når hun først reagerer, men det har sine grunner.
Det er da ingen tvil om at Ørnulf er mannsjåvinistisk og har dårlige sosiale antenner, samt ikke skjønner intimgrenser og er litt mye rundt unge damer? I tillegg vet vi at reaksjonene fra Ingrid også er bygd rundt følelser av å bli urettferdig behandlet, oversett og "truet" pga Ørnulfs dårlige lederstil, der alt foregår i en intim boble, som igjen bygger opp følelser for en reaksjon. Ørnulf er heller ikke en mann det er lett å nå inn til, så for å få fram poeng så må man også bruke ord og følelser.

Med andre ord synes jeg Ingrids reaksjoner bunner i mye og lett kan forsvares, og at Ørnulf er en mann som absolutt fortjener å bli snakket til og utsatt for "woke", for han behøver virkelig å skjerpe seg. 

Det er mye snakk om dobbeltmoral ovenfor Ingrid og Marit, men Ørnulf er minst av samme ulla. Han skal være en tøff og direkte mannemann, og skylder på at ungdommen er sensitiv og ikke er vant til å få tilsnakk. Men så snart han får tilsnakk selv så går han rett i offerposisjon og skylder på alt og alle uten at noen får tvilen tilgode. Og Marits direktehet med nord-norske gloser var absolutt ikke så ille som han skulle ha det til, og det brukte han likegodt imot Marit.

At Ørnulf ikke har hatt et solskinnsopphold på Farmen kan han kun skylde på seg selv for. 

• Liker 21
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er teit at folk skal påpeke at jentene klemmer andre enn Høyer. Det må da få lov til å være et personlig valg? Hvis du opplever noe nærkontakt som ubehagelig så er det vel greit å si ifra? Hvis jeg hadde en kollega på 65 som i badetruse skulle klemme på meg i bikini så ville jeg nok også sagt i fra. Høyer virker som en brautende høylydt type som er totalt tonedøv for å fange andre stemninger og signaler. Alt kommer som et sjokk på ham og det sier jo kanskje mest om ham selv. På tinget ville alle ha Aslak tilbake, kun Trond som ga ham sympatistemme som sistemann. Så det sier jo mye om hans popularitet i gjengen. Å prøve å danne allianse rett før et valg syntes jeg var patetisk, å fremherlige sine to største konkurrenter var pinlig og hvis man er så god strateg så forstod jeg ikke jentekamp med kun 3 jenter igjen og en jente hadde allerede forlatt gården den uken. Høyer er klassisk gutteklubben grei. 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (17 minutter siden):

Marit er direkte, og sier hva hun mener til alle. Tror også at hun, som eldste dame, tar kampen for de andre jentene når det er noe. Trond sier at hun jobber masse, så hun føler nok ikke at det blir sett av Ørnulf 

Aleksander er småfeig, og jatter med de andre gutta. Han sier litt av det han mener når han er alene med kamera, men ellers holder han bare kjeft. Jobber lite, etter hva han sier selv.

Sofie er steintøff, både fysisk og psykisk. En verdig vinner, faktisk. Vet ikke om hun har slurvet i ysteriet med vilje?

Ingrid vil så mye. Litt for opptatt av baksnakking, men tør samtidig å ta ting opp med folk direkte. Litt for mye drama queen. Tipper hun blir andrekjempe, og muligens taper.

Trond er en luring. Sier at han ikke er med på taktikk og avtaler, men styrer jo veldig på i kulissene. Godt likt av alle, så ender nok i finalen.

Christoffer er litt som Aleksander. Feig når det gjelder å si fra rett til folk, men prater mye alene med kamera. God til å jobbe.

Ørnulf...Jeg liker ikke typen. Men alt rundt ham blir litt overdrevent. Ikke en god leder. Og ingen tvil om at han undervurderer det damene gjør. "Ser" liksom bare gutta. Idiotisk å velge damekamp nå. Da må han i kamp neste gang. Burde tatt ut en konkurrent.

Nå blir det spennende å se hvem som kommer inn fra Torpet.

Bra resonnert.  Marit sier mye dumt i kampens hete, men jeg tror også hun prøver å være litt skjold for de andre jentene. Og det i selv er egentlig en fin ting. Så kan vi diskutere oss blå på om det som kommer ut av munnen hennes er like bra alltid.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (31 minutter siden):

Enig i det meste du skriver 

Sofie sa vel at hun kunne ha gjort jobben i ysteriet raskere enn hun gjorde - MEN det var jo etter at hun hadde prøvd å få andre oppgaver og ble vel tvunget til å gjøre jobben i ysteriet  

Viki6 skrev (31 minutter siden):

Tror vel han er vant til å bestemme - og som en leder av en forretning (Høyer) kan han jo egentlig det. 

Privat er han kanskje vant til å ha "gunst" ikraft av stillingen og han er vel enda forh. kjekk og er jo i utgangspunktet en morsom og sjarmerende type.   Tror kanskje ikke han har skjønt at han begynner å bli eldre - OG det er forskjell på å bli løftet rundt av en på samme alder og som du er venn med enn en du ikke er så god venn med og som er 20 --30 år eldre. 

Det tror jeg mange menn i tilsvarende stilling ikke skjønner men nok også mange benytter seg av . 

Mange (pene) unge jenter er nok lei av å bli "klådd" på - uansett om det er uskyldig ment eller ikke . 

Jeg synes jo Ørnulf er morsom og han er jo definitvt arbeidsvillig - så har han litt å gå på i arbeidsledelse og kommunikasjon. 

Jentene vil jo ha likestilling på de områdene som passer de - ikke så villige til tunge tak - og det er jo forståelig siden det jo krever litt fysisk styrke.  Man blir jo mer liten så kanskje guttene har hatt behov for mer pauser. 

Igjen så mener jeg jo at man må se på hvem som er best mulig skikket til å gjøre oppgaven - ikke om det er gutte eller jentejobb - men mange av de er jo slik at guttene gjør de fordi de er sterkere - jentene syr fordi de kan det fra før - og dessverre er det jo jentene som ser de usynlige oppgavene og gjør de . Her har vel Ørnulf gjort den tabben at han ikke har sett de og hvertfall ikke "hyllet" innsatsen etter å ha blitt oppmerksom på det heller. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit er slett ikke en som fungerer som et «skjold» for de andre damene. Tvert imot så oppfordrer hun dem stadig til å «ta det opp» med Høyer, i håp om at han da blir irritert på den som tar opp ting, og dermed er hun selv tryggere.

Hun er slett ikke en som tar ting direkte med den det gjelder, hun går og baksnakker samtidig som hun slesker seg innpå storbonden med falsk omsorg, klapping og stryking. Når hun så blir valgt likevel, så koker hun over og blir grov, småvulgær, usaklig og rett og slett stygg!

Få henne ut, og la henne ta det patetiske snøfnugget med seg! Eneste kvinnemennesket som har litt bein i nesa og fortjener vinne farmen er Sofie (hadde aldri trodd jeg skulle si det😅).

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...