Gå til innhold

Gruer meg til abort på onsdag.. uke 9. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få den første pillen imorgen, vet jeg kan bli litt dårlig av den, men gruer meg mest til selve aborten..

Jeg var i uke 9 igår, så må gjøre det på sykehuset fikk jeg beskjed om.

Jeg gruer meg veldig for smertene, er det noen som har noen gode erfaringer med abort på sykehuset etter uke 9? Altså når fosteret er den størrelsen+

Jeg er livredd for smertestillende så føler ikke jeg klarer å få i meg de tablettene jeg skulle svelge hjemme på morgenen på onsdagen, før jeg kommer til sykehuset. Jeg spurte hva slags smertestillende og det var paracet og voltaren? Aldri prøvd annet enn paracet og ibux.. unngår medisiner alt jeg kan. Har en del afipran/Metoklopramide her hjemme som jeg fikk på undersøkelsen på fredag, siden jeg sliter med kvalme.. men blir så trøtt av dem.. 

Hvordan var smertene og slikt for dere under medisinsk abort så "sent"?

Gruer meg så enormt..

Anonymkode: 61135...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forresten 18 år, så jeg kan ikke beholde.. vil ikke ha noen kommentarer om det vær så snill..

-trådstarter

• Hjerte 8
Skrevet

Har ingen erfaring! Men du er ikke alene om å være redd. Skal ta abort selv for første gang på tirsdag-torsdag. Gruer meg veldig og er 6 uker på vei. Er ikke lett å velge abort så ingen burde dømme.❤️ Det er et valg man må ta selv og finne ut hva som blir best for seg selv. ❤️

Håper du får noen svar som kan hjelpe deg :)

Anonymkode: 15eb6...48e

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skal få den første pillen imorgen, vet jeg kan bli litt dårlig av den, men gruer meg mest til selve aborten..

Jeg var i uke 9 igår, så må gjøre det på sykehuset fikk jeg beskjed om.

Jeg gruer meg veldig for smertene, er det noen som har noen gode erfaringer med abort på sykehuset etter uke 9? Altså når fosteret er den størrelsen+

Jeg er livredd for smertestillende så føler ikke jeg klarer å få i meg de tablettene jeg skulle svelge hjemme på morgenen på onsdagen, før jeg kommer til sykehuset. Jeg spurte hva slags smertestillende og det var paracet og voltaren? Aldri prøvd annet enn paracet og ibux.. unngår medisiner alt jeg kan. Har en del afipran/Metoklopramide her hjemme som jeg fikk på undersøkelsen på fredag, siden jeg sliter med kvalme.. men blir så trøtt av dem.. 

Hvordan var smertene og slikt for dere under medisinsk abort så "sent"?

Gruer meg så enormt..

Jeg tok medisinsk abort for mange år siden, men kan ikke huske hvor mange uker jeg var på vei.

Jeg var vant til absurde mens-smerter på den tiden, så for meg gikk det ok. Jeg kan ikke lyve, det ER naturligvis vondt. For meg var det en type svært sterke mens-smerter som kom i bølger. Mener å huske det varte sånn ca gjennom natten. Smertestillende hjalp, men kan ikke huske hva jeg tok. 

Det blør naturligvis mye, mens det står på som verst.

Mange og lange varme dusjer var godt husker jeg. Og ikke si nei til smertestillende. Er det vanskelig å få ned, be på sykehuset om at de knuser de i småbiter for deg. Ta smertestillende før det blir for vondt (da er du mindre kvalm antagelig).

Dette klarer du. De passer på deg.

Som sagt, det ER vondt mens det står på. Men jeg gikk to mil på ski dagen etter den gangen, så jeg kom meg ganske fort. Nå er ikke DET noe mål da, å gå milevis på ski dagen etter, det er neppe anbefalt heller. Men det var det riktige for meg. For deg er det kanskje noen lange, rolige dager i sofaen som er riktig etterpå.

Jeg har vært der. Jeg vet hvordan du har det. Jeg tenker på deg, og ønsker deg lykke til ❤️

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er forresten 18 år, så jeg kan ikke beholde.. vil ikke ha noen kommentarer om det vær så snill..

-trådstarter

Du trenger ikke å forsvare seg, ingen har noen ting med hvorfor du tar abort :) 

Jeg har tatt abort flere ganger. Det gjør ganske vondt, for meg var det ca.det samme som mine verste menssmerter. Mye kramper, kvalme og blod. Jeg ville kjøpt meg en boks iskrem eller to, funnet meg en god serie og slappet godt av mens det foregår. 

Anonymkode: a31c2...d99

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du trenger ikke å forsvare seg, ingen har noen ting med hvorfor du tar abort :) 

Jeg har tatt abort flere ganger. Det gjør ganske vondt, for meg var det ca.det samme som mine verste menssmerter. Mye kramper, kvalme og blod. Jeg ville kjøpt meg en boks iskrem eller to, funnet meg en god serie og slappet godt av mens det foregår. 

Takk for gode råd.. gruer meg mest til smerten for har hørt det gjør vondere jo lengre på vei man er. Fant det ut i uke 8, og fikk ikke time før nå i uke 9.. Føler det kanskje hadde vært mindre smerter tidligere, men får bare håpe jeg slipper unna det verste....❤Hvor langt var du på vei? Om du vil svare eller husker.

Skrevet
Splittbinders skrev (1 time siden):

Jeg tok medisinsk abort for mange år siden, men kan ikke huske hvor mange uker jeg var på vei.

Jeg var vant til absurde mens-smerter på den tiden, så for meg gikk det ok. Jeg kan ikke lyve, det ER naturligvis vondt. For meg var det en type svært sterke mens-smerter som kom i bølger. Mener å huske det varte sånn ca gjennom natten. Smertestillende hjalp, men kan ikke huske hva jeg tok. 

Det blør naturligvis mye, mens det står på som verst.

Mange og lange varme dusjer var godt husker jeg. Og ikke si nei til smertestillende. Er det vanskelig å få ned, be på sykehuset om at de knuser de i småbiter for deg. Ta smertestillende før det blir for vondt (da er du mindre kvalm antagelig).

Dette klarer du. De passer på deg.

Som sagt, det ER vondt mens det står på. Men jeg gikk to mil på ski dagen etter den gangen, så jeg kom meg ganske fort. Nå er ikke DET noe mål da, å gå milevis på ski dagen etter, det er neppe anbefalt heller. Men det var det riktige for meg. For deg er det kanskje noen lange, rolige dager i sofaen som er riktig etterpå.

Jeg har vært der. Jeg vet hvordan du har det. Jeg tenker på deg, og ønsker deg lykke til ❤️

Tusentakk for gode råd og at du delte din erfaring.. Jeg bekymrer meg så mye for rester og for å ta sterke smertestillende.. Tror det ville værr mindre skummelt om jeg turte å ta smertestillende.. Veldig usikker på om jeg tørr å ta voltaren på morgenen før jeg dukker opp på sykehuset.. Må bare forvente det verste og heller se om det kanskje blir bedre enn forventet.. Har høy smerteterskel men kaster opp fort av smerter i underlivet.. Vandt med migrene og helveteshodepine.. men det er jo litt lettere å holde i sjakk ved å ligge stille.. Føler kramper i livmor er vanskeligere å kontrollere..❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingen erfaring! Men du er ikke alene om å være redd. Skal ta abort selv for første gang på tirsdag-torsdag. Gruer meg veldig og er 6 uker på vei. Er ikke lett å velge abort så ingen burde dømme.❤️ Det er et valg man må ta selv og finne ut hva som blir best for seg selv. ❤️

Håper du får noen svar som kan hjelpe deg :)

Ja fikk noen gode råd her.. ønsker deg masse lykke til på tirsdag!❤Håper vi slipper det verste.. Du skal kanskje ta det hjemme, eller skal du på sykehuset?

• Hjerte 1
Skrevet

Paracet og voltaren er så og si det samme som paracet og ibux. Og det er kjempe milde tabletter så du trenger ikke være redd for å ta dem ☺️ du kommer ikke til å merke noe til de, annet enn at de vil døve eventuelt smerter. dette kommer til å gå så bra! Masse lykke til og god klem ❤️

Anonymkode: d8585...135

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja fikk noen gode råd her.. ønsker deg masse lykke til på tirsdag!❤Håper vi slipper det verste.. Du skal kanskje ta det hjemme, eller skal du på sykehuset?

Så bra❤️ Tusen takk, Blir nok hjemme på meg siden jeg ikke er lengere på vei. Tenker det er helt greit, liker meg ikke på sykehus i det hele tatt så tenker det blir egentlig det beste. Man er jo selvfølgelig i de beste hender på sykehuset. Har hørt at da trenger du iallefall ikke å se noe selv om du ikke har lyst da. Så kan jo vær godt å vite og de følger jo med og har kanskje en hvis peiling på når alt har kommet ut og du trenger ikke å være like beskymret. Er flere med kontroll da.❤ Smertestillende også er du på sykehuset og du virkelig trenger det men får det ikke i deg har de så mange måter de kan gi seg det på. Man må nok bare ikke være redd for å si i fra❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Paracet og voltaren er så og si det samme som paracet og ibux. Og det er kjempe milde tabletter så du trenger ikke være redd for å ta dem ☺️ du kommer ikke til å merke noe til de, annet enn at de vil døve eventuelt smerter. dette kommer til å gå så bra! Masse lykke til og god klem ❤️

Anonymkode: d8585...135

Tusentakk❤Ja jeg tenker jeg må nok bare ta den.. Har fått morfinlignende preparat før og det har gått veldig greit, men tror aldri jeg har brukt Voltaren før.. så har vært litt bekymra. Jeg blir så lett urolig i kroppen, og vet det er en bivirkning av denne. Men det er vel kanskje paracet også? Tror jeg må lese opp bivirkningene på paracet, for den tørr jeg ta uansett, så om den er like ille så tørr jeg nok ta voltaren også😅❤Tusentakk for gode råd, tar imot den klemmen❤

Skrevet

Har tatt det to ganger, og vært to veldig ulike opplevelser. Første var ikke noe problem i det hele tatt, så på andre sa jeg at jeg ville være hjemme, at de ikke trengte å ringe meg og var litt usikker på om det var nødvendig å ta smertelindrende og kvalmereduserende. Men tok det jeg fikk beskjed om og var veldig glad for det. Skal ikke skremme deg ved å gå inn på detaljer, men runde to var vond. Smertene gikk jo imidlertid over etter 5-6 timer, så var relativt kortvarig. Viste seg i etterkant at ikke alt var ute og at jeg måtte til utskrapning, så kan kanskje ha vært noe pga det..? Håper du får en grei opplevelse a la min første. Lykke til! 

Anonymkode: 1600e...065

Skrevet

synes ikke det gjorde særlig vondt...føltes ut som vondt i magen når du av og til må veldig på do og får mageknip...liksom sånn smerte. Deretter hadde jeg mensensmerter og mensen murring ...gikk overaskende greit

Anonymkode: b48ef...f36

Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort i uke 6. Skal ikke lyge, det var helt ekstremt smertefullt. Varte vel i 8 timer det som føltes som kraftige rier. Lå på badegulvet ute av stand til å flytte på meg. MEN jeg tok det hjemme og hadde begrenset tilgang på smertestillende. Du er heldig som skal ta det på sykehus, jeg hadde nektet å gjøre det hjemme en gang til. På sykehuset kan du be om mer smertestillende, så det blir sikkert bedre for deg!

Stor klem, og masse lykke til!

Anonymkode: c83c8...887

Skrevet

Det er ingen grunn til å være redd for smertestillende. Voltaren er litt sterkere enn ibux, men det er ikke noe "dop" hvis du skjønner. Det er ikke morfin. Du blir ikke rusa eller trøtt av dem. 

Anonymkode: a5268...7dc

• Liker 1
Skrevet

Haďde MA i uke 10, var vondt med kraftige kramper i 11 timer. Ute av stand til å gjøre annet enn å ligge i fosterstilling. Var svimmel og hadde tlf på meg hele tiden fordi jeg følte jeg kunne besvime. Var alene og var i tvil om det var forsvarlig. 

Anonymkode: 8ef81...84f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haďde MA i uke 10, var vondt med kraftige kramper i 11 timer. Ute av stand til å gjøre annet enn å ligge i fosterstilling. Var svimmel og hadde tlf på meg hele tiden fordi jeg følte jeg kunne besvime. Var alene og var i tvil om det var forsvarlig. 

Jeg tok forresten ikke smertestillende da jeg ikke liker det heller men hadde smertestillende nylig etter keisersnitt. Vil anbefale deg å ta det du får når du ikke bruker til vanlig vil det ha god effekt og redusere smertene. Synes ikke du skal ha mer vondt enn du trenger. Voltaren er ikke farlig fikk det virker litt ekstra på musklene tror jeg.

Skrevet

Hei! Dette kommer til å gå bra :) embryo er fortsatt veldig lite i uke 9, du vil kjenne klumper komme ut, men det er ikke slik at du kan se noe "baby". 

Vil også skrive det at det er lurt å be om mere smertestillende. Ihht protokoll skal du ha mer enn bare voltaren og paracet. Det kan være du får annet når du ankommer sykehuset, at paracet og voltaren bare skal gi et grunnlag så regulerer de mer når du ankommer. 

Lykke til, det kommer til å gå bra ❤ det positive med abort er at så snart svangerskapsproduktene er ute så gir smertene seg med en gang, selv om du vil blø i noen dager.

• Liker 1
Skrevet
Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Hei! Dette kommer til å gå bra :) embryo er fortsatt veldig lite i uke 9, du vil kjenne klumper komme ut, men det er ikke slik at du kan se noe "baby". 

Vil også skrive det at det er lurt å be om mere smertestillende. Ihht protokoll skal du ha mer enn bare voltaren og paracet. Det kan være du får annet når du ankommer sykehuset, at paracet og voltaren bare skal gi et grunnlag så regulerer de mer når du ankommer. 

Lykke til, det kommer til å gå bra ❤ det positive med abort er at så snart svangerskapsproduktene er ute så gir smertene seg med en gang, selv om du vil blø i noen dager.

Tusentakk!❤Det er så mange skrekkhistorier der ute... har tatt cytotec nå og paracet + kvalmestillende.. så regner med det kanskje starter snart? Skal reise til sykehuset om ca et kvarter, da har jeg ligget i 30 min. Har ikke tatt voltaren enda, ble litt redd siden jeg ikke fikk kvalmestillende med meg og jeg tok det allikevel, så usikker på om jeg kan ta det i tillegg til 3 paracet og 1 voltaren? Kan kanskje høre på sykehuset.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for gode råd.. gruer meg mest til smerten for har hørt det gjør vondere jo lengre på vei man er. Fant det ut i uke 8, og fikk ikke time før nå i uke 9.. Føler det kanskje hadde vært mindre smerter tidligere, men får bare håpe jeg slipper unna det verste....❤Hvor langt var du på vei? Om du vil svare eller husker.

Har tatt flere ganger, mellom uke 6 og uke 10. Skal sies at den i uke 10 var missed abortion(fosteret døde selv, men kom ikke ut). Den i uke 10 var verre ja, men jeg har skikkelige forferdelige menssmerter, så jeg klarte meg fint. Men vondt, det gjør det uansett. Smertestillende hjelper også ganske bra!

Lykke til❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...