søndagsengel? Skrevet 12. desember 2005 #301 Del Skrevet 12. desember 2005 Mine kakemenn blir myke og kjempegode (jeg går ut fra at du skal ha lyse/hvite kakemenn?) : 3/4 l melk 750 gr sukker 225 gr smør 60 gr hjortesalt (6 ts) ca 1800 gr mel Smelt smøret og ta oppi melk sukker og hjortesalt. Bland i mel til deigen føles passe fast. Hell deigen på bordet og kna deigen godt sammen. Kjevle så ut og stikk ut kakemenn. Denne deigen skal brukes med en gang og ikke stå. Stekes midt i ovnen. ← Takk for det! Jeg har akkurat laget deig etter en oppskrift fra Arkana. Men hvis jeg må bake en runde til før jul (de i dag er det jo hovedsaklig barna som skal ha), kanskje jeg prøver din oppskrift (det er akkurat de samme ingrediensene i)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #302 Del Skrevet 12. desember 2005 Her har det jaggu vært liv når jeg har stressa på jobb. Har ikke hatt en kg pause idag, vært flink jente jeg... Liv; Mammas bakst er jo alltid best da... Nive: Du er god å ha du og!!! Søndagsengel: Jeg liker ikke delfiakake, men sambo eeeeelsker det Jayli: Jeg har ikke julestemning enda, men kan være fordi jeg jobber fullt, og har ikke tid til å få det.... Vet åssen du har det, nå som vi begynner å bli ferdige, har det blitt så koselig å bake og sånn til jul. Kakeboksen er nok nesten tom før jeg får sendt den til deg pga sambo Hannen: Tror jeg skal ta din oppskrift neste gang, for er så kjedelig å la den stå og vente. Har noen av dere en fin delfiakake oppskrift da!????? Hadde tenkt å trene i dag, men lurer på om jeg skal drøye til i mårra og få med meg venninna mi.. Og er sliten etter jobb idag.. Så tror jeg tar det i mårra jeg.. Nei nå må jeg ta meg en brødskive før jeg blir for slakk, for da blir jeg bare kvalm og orker ikke noe... brb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #303 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Nå ble jeg trøtt.. Har tatt oppdateringsrunden... får slappe av litt nå.. Endret 12. desember 2005 av iss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #304 Del Skrevet 12. desember 2005 Sånn, da har jeg sneket til meg en halvtime på soffan.. Det var jaggu deilig!! Ligger og koser meg med pledd og greier..Lurte på om jeg skulle sette igang med å bake berlinerkransene. Kokte egg i går, så alt er klart.. Får se om jeg får kommet meg ut av pleddet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 12. desember 2005 #305 Del Skrevet 12. desember 2005 Må nesten legge igjen et spor, for nå har jeg faktisk lest gjennom hele boka di Håper du får en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #306 Del Skrevet 12. desember 2005 Tror den turbohvilen gjorde susen.. Nå står deigen til berlinerkransene ute på trappa og blir kald... Jeg sitter og ser på håndball, men klarer da aldri å sitte stille!! Sambo er ikke hjemme før kl 21 som vanlig.. Får vel se han en time før han sovner... Jo! Igår begynte jeg å leke med tanken om at vi kan reise bort en helt i februar, mars. Vi har 8 år dag i februar og sambo har bursdag i mars.. Har tenkt alt fra hotel i nabobyen til å reise til london. Plutselig foreslår sambo spahotel!! Søte sambo... Så da startet jeg å søke litt. Tenkte kanskje i sverige eller ikke så langt herfra.. Kjekt å kunne kjøre til og fra, så slipper vi unna med kjempestore reiseutgifter! Søkte litt rundt og fant denne siden: http://www.oscarstatt.se/ I sverige, en time kjøring dit og de har spa.... Høres jo helt top ut da!! Noen vært i Arvika?? hvordan er det der, har de restauranter o.l. Kanskje jeg skal spørre ute på forumet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #307 Del Skrevet 12. desember 2005 Må nesten legge igjen et spor, for nå har jeg faktisk lest gjennom hele boka di Håper du får en flott kveld! ← Vi posta på likt vi!! Leste du hele boka som bare inneholder pjatt? Håper du ikke kjeda deg i hjel da.. Hyggelig med et nytt fjes!! og takk for at du la igjen spor etter deg!! Kom gjerne tilbake!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 12. desember 2005 #308 Del Skrevet 12. desember 2005 Har noen av dere en fin delfiakake oppskrift da!????? ← Det står oppskrift utenpå pakkene med delfiafett. Den bruker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #309 Del Skrevet 12. desember 2005 Oakj. så det stod en oppskrift der. Da forsøker jeg den. Får vel skrive opp hva jeg må kjøpe da *huske lage huskelapp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #310 Del Skrevet 12. desember 2005 Berlinerkransdeig er godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 12. desember 2005 #311 Del Skrevet 12. desember 2005 Oakj. så det stod en oppskrift der. Da forsøker jeg den. Får vel skrive opp hva jeg må kjøpe da *huske lage huskelapp* ← Du må ha kokesjokolade, delfiafett, søt kjeks (gjerne per kjeks), egg, sukker + f.eks marsipan, geletopper, hakkede mandler, rosiner ol (kommer an på hva du liker å ha i). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. desember 2005 #312 Del Skrevet 12. desember 2005 marsipan og geletopper!! (men ja, så klart det kommer an på hva samboen din liker!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 12. desember 2005 #313 Del Skrevet 12. desember 2005 Noen vært i Arvika?? hvordan er det der, har de restauranter o.l. Kanskje jeg skal spørre ute på forumet.. ← Hehe, jeg har vært i Arvika et par ganger, ikke så mye å skryte av egentlig... Litt som Notodden... (Håper jeg ikke fornærmer noen nå...) Men det er en gate som rånerne kjører gjennom hele kvelden, og på fortauet står det små blonde 15-åringer og hyler: "Få åka med, då" Men det hotellet så jo lekkert ut da. Og spa er sååååååå deilig! *drømme om massasje av stiv rygg* Og det kan jo hende det er en ok bar pa hotellet eller no... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sabia Skrevet 12. desember 2005 #314 Del Skrevet 12. desember 2005 Her hadde det jammen vært mye action idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #315 Del Skrevet 12. desember 2005 Så det ikke større en det nei.. Men jeg er vokst opp på en sånn plass jeg altså, så er vant til det Har tenkt på den helga som en avslapningshelg da, og litt og . Så trenger ikke et sted med fult liv.. Vi kan jo gå en tur og sånn, for å få tiden til å gå.. Ellers finnes det jo andre ting å finne på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 12. desember 2005 #316 Del Skrevet 12. desember 2005 Hehe, hva skal man med uteliv hvis man har en god og bred hotellseng og sin kjære med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. desember 2005 #317 Del Skrevet 12. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oktavia Skrevet 12. desember 2005 #318 Del Skrevet 12. desember 2005 Koselig at du er så ofte innom dagboka mi stoooor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #319 Del Skrevet 12. desember 2005 Her skal du få noe rart av meg: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 13. desember 2005 #320 Del Skrevet 13. desember 2005 Hællæ Cheri! Åssen går de får tia? Hær ær alt bra.. mamma ær mye jemme å skriver får tia, så jæi får mye kos.. I går fikk jæi tunfisk-pate, de hadde du nåk digga! Sjikkeli gått! Menn jæi ær egentli litt på slankærn da..får ikke mat hele tia, sånn såm jæi fikk før. Har litt stor mage se, menn de ær vel sånn mannfolk ska ha eller hva? Håpær du har de fint, å at du har litt julepynt å leka me sånn såm mæi! Cherio Cheri! NiNJA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg