Gå til innhold

Redd jeg aldri blir lett til sinns og full av håp igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er som om ungdomsårene er en svunnen tid, borte for lengst. Selv om det kun er 5 år siden jeg følte meg lett som en fjer og at livet hadde uendelig med ting å se frem til.

Mistet en av mine foreldre til kreft og den sorgen bor i meg konstant, selv om det er 2 år siden han gikk bort. 

Jeg trodde jeg skulle bli mor, men heller ikke det gikk som planlagt.

Jeg bærer en enorm sorg, hver eneste dag. Jeg er en byrde for mannen min som må leve i det samme dystre mørket med meg.

Ingen av tingene jeg gledet meg over før gir noe som helst glede. Jeg elsket å reise, men det gir meg ingenting. Shopping gir meg bitte små kortvarige gleder. Jobb er noe av det som gjør at dagene fylles med noe, og selv om jobben er kjip og ikke står i forhold til utdanningsnivå og ambisjoner, avleder det meg fra å sture.

Drømmer mye om å gjenforenes med min foreldre, men ofte er det drømmer hvor hen har smerter og ber om hjelp med fortvilelse i øynene, så det er ingen gode drømmer.

Jeg håper jeg en eller annen dag får tilbake livsgnisten. Har forsøkt nye hobbier, er mye med venner, trener. Det lindrer der og da, men ømheten i hjertet går ikke bort

 

Anonymkode: f4049...130

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vit at du er sterk ❤️ Har du forsøkt melde deg inni en livssorgs gruppe?  Kirka bruker å ha sånn. Da kan du få hjelp eller noen å snakke med. Om ikke det, hva med psykolog eller terapaut så du får noen å snakke med fordi ofte kan samtaleterapi hjelpe mye.

Noe annet er å uttrykke deg kreativt. Bruk kunst og utforsk det indre landskapet inni deg. Bli kjent med deg selv og dine følelser og tanker.  Ellers anbefaler jeg meditasjon. Youtube har mye guided meditasjon du kan utforske :)

Håper du får det bedre. Det kan ta tid noen ganger , men ta den tiden det tar. Det blir bedre!

Anonymkode: b8017...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg! Sorg er kjempe tungt, det er individuelt og det kan ta tid å finne noe form for glede igjen etter at noen går bort. Nå er det ikke lenge siden du mistet en forelder. Hvis du i også går gjennom ufrivillig barnløshet så er det en kjempe stor sorg også! Mye større enn det folk flest tror. Så du har liksom to sorger opp på hverandre.  Sorg endrer deg for alltid, og de tingene som ga mening vil kanskje ikke gi mening lenger. Og sakte men sikkert vil du finne nye måter å se noe form for glede på. Hvis du er langtidsprøver når det gjelder barn, så vil jeg anbefale å finne infertilitet kontoer på Instagram. Der har jeg funnet veldig mye støtte og fått forståelse som jeg har trengt. Da kan jeg anbefale fertilitetscoschen_, fertilitetscoach og denusynligesorgen. De deler veldig fint om hvor vanskelig dette er. Pluss mange flere som deler sine personlige erfaringer. 

Anonymkode: 40bf0...287

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...