Cuntzilla Skrevet 6. februar 2022 #341 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Bra dokumentar! Kudos til kvinnene for å stå frem. Det er jo dessverre noe av det som gjør denne type svindel til den perfekte type kriminalitet, ofrene skammer seg så mye over at de ble lurt at de ikke tør snakke om det med noen. Synes derfor man skal passe seg litt ekstra for å hetse de som faktisk sier fra, da gir man på sett og vis sin støtte til svindlerne. Det er lett å si at man ikke hadde blitt lurt selv, og vi mener det jo også når vi sier det, vi er selvsagt fullstendig overbevist om at det ikke kunne skjedd oss. Og det kan nok heller ikke skje alle. Men jeg skjønner at det kan skje noen, uten at det gjør dem til dummere eller dårligere mennesker enn andre. Endret 6. februar 2022 av Cuntzilla 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 6. februar 2022 #342 Del Skrevet 6. februar 2022 Honey Dew skrev (58 minutter siden): De pengene burde hun jo brukt til å tilbakebetale lånene. Så hun skal ikke leve ved siden av? Hun har kok fast sum hver mnd som betales og så sitter hun igjen med så mye som er kravet for livsopphold og de kan hun gjøre hva hun vil med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 6. februar 2022 #343 Del Skrevet 6. februar 2022 Orly skrev (21 minutter siden): Så hun skal ikke leve ved siden av? Hun har kok fast sum hver mnd som betales og så sitter hun igjen med så mye som er kravet for livsopphold og de kan hun gjøre hva hun vil med. Det beløpet hun sitter igjen med da (etter gjeldsloven) er ca 9000 kr. At hun da har råd til dyre ferier og dyre klær blir for meg en gåte. Men ingen av oss vet ikke noe om dette. Nå er det jo opprettet spleis, så tenker den jenta vil klare seg veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. februar 2022 #344 Del Skrevet 6. februar 2022 LysOgVarme skrev (1 minutt siden): Det beløpet hun sitter igjen med da (etter gjeldsloven) er ca 9000 kr. At hun da har råd til dyre ferier og dyre klær blir for meg en gåte. Men ingen av oss vet ikke noe om dette. Nå er det jo opprettet spleis, så tenker den jenta vil klare seg veldig godt. Hvis det er Cecilie du prater om, så er ikke hun involvert i noen norsk gjeldsordning eller noe. Hun bor ikke her i landet, hun bor fremdeles i London. Etter hva jeg forstår på andre som har sjekket Instagram kontoen hennes etc, så lever hun livet som før i England. Hun sier i dokumentaren at hun er på Tinder som før, og var det nesten umiddelbart etter det med Simon. Det virker ikke som hun forholder seg til den norske gjelden overhodet. Og det kan jeg vel forstå, for den er uoverkommelig stor. Hva hjelper det å spe på med noen tusenlapper i måneden? Det dekker jo ikke rentene en gang. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 6. februar 2022 #345 Del Skrevet 6. februar 2022 LysOgVarme skrev (5 minutter siden): Det beløpet hun sitter igjen med da (etter gjeldsloven) er ca 9000 kr. At hun da har råd til dyre ferier og dyre klær blir for meg en gåte. Men ingen av oss vet ikke noe om dette. Nå er det jo opprettet spleis, så tenker den jenta vil klare seg veldig godt. 9000 uten faste utgifter ja, kan reise litt for det om man ikke bor dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 6. februar 2022 #346 Del Skrevet 6. februar 2022 Orly skrev (Akkurat nå): 9000 uten faste utgifter ja, kan reise litt for det om man ikke bor dyrt Det er riktig. Mat, transport, lege, medisiner, klær og det sosiale livet. Men gå inn og se på instagrammen hennes. Ser ut som hun lever svært så flott. Og fly turer til usa og Rio er ikke billige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 6. februar 2022 #347 Del Skrevet 6. februar 2022 Million skrev (15 minutter siden): Hvis det er Cecilie du prater om, så er ikke hun involvert i noen norsk gjeldsordning eller noe. Hun bor ikke her i landet, hun bor fremdeles i London. Etter hva jeg forstår på andre som har sjekket Instagram kontoen hennes etc, så lever hun livet som før i England. Hun sier i dokumentaren at hun er på Tinder som før, og var det nesten umiddelbart etter det med Simon. Det virker ikke som hun forholder seg til den norske gjelden overhodet. Og det kan jeg vel forstå, for den er uoverkommelig stor. Hva hjelper det å spe på med noen tusenlapper i måneden? Det dekker jo ikke rentene en gang. Ja jeg har sett hun lever livet til fulle. Hvor riktig det er kan diskuteres. Ja hun ble lurt, men hun er ansvarlig for gjelden hun tok opp. Hun gikk til retten, men tapte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #348 Del Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 22.37): Han ser da unektelig veldig kjekk ut. Er dere ikke enige sånn isolert sett. Skjønner godt damene blir våte i trusa av ham og låner han penger. Anonymkode: 7c072...dd4 Overhodet ikke. Omskjært og jøde, nei takk. Og før noen anklager meg for rasisme, jeg mener ikke at jøder er dårlige mennesker eller noe. Men kulturelt sett så har de mye rart for seg. Kunne heller ikke vært sammen med en muslim eller hardcore kristen. Og jeg klarer ikke omskjærte peniser, sorry ass. Syns det er turn off med menn som flasher merker og penger. Fatter ikke hvordan han har klart å få seg noe. Anonymkode: 20027...42a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 6. februar 2022 #349 Del Skrevet 6. februar 2022 (endret) Thanos skrev (På 6.2.2022 den 9.42): Det er selvsagt ille. Men man burde vite at det er tull og lureri. Da bør man ikke få dårlig samvittighet. Det er ikke ditt ansvar at andre ikke har orden på økonomien og livet sitt. Har du penger til overs og har lyst å gi? Helt supert! Men du skylder dem ingenting når de spør om pengehjelp. Hva man burde og hva man faktisk vet samsvarer ikke alltid. Hvis man er sårbar og lett å manipulere, og kanskje også selv har en historie med vold eller tap av nærstående, så vil man nødig at andre skal oppleve det samme. Det er lett å føle skyld i en sånn situasjon hvis manipulatoren/tiggeren trykker på de riktige knappene. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 6. februar 2022 #350 Del Skrevet 6. februar 2022 Million skrev (2 timer siden): Hvis det er Cecilie du prater om, så er ikke hun involvert i noen norsk gjeldsordning eller noe. Hun bor ikke her i landet, hun bor fremdeles i London. Etter hva jeg forstår på andre som har sjekket Instagram kontoen hennes etc, så lever hun livet som før i England. Hun sier i dokumentaren at hun er på Tinder som før, og var det nesten umiddelbart etter det med Simon. Det virker ikke som hun forholder seg til den norske gjelden overhodet. Og det kan jeg vel forstå, for den er uoverkommelig stor. Hva hjelper det å spe på med noen tusenlapper i måneden? Det dekker jo ikke rentene en gang. Hvis hun fortsatt er på tinder har hun ikke lært noe virker det som. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 6. februar 2022 #351 Del Skrevet 6. februar 2022 TLR skrev (19 minutter siden): Hvis hun fortsatt er på tinder har hun ikke lært noe virker det som. Lærer slike personer noen gang? Jeg har ikke den erfaringen. Alt er jo som regel andres skyld, så hvorfor skal de ta lærdom. 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaida Skrevet 6. februar 2022 #352 Del Skrevet 6. februar 2022 48 minutter siden, TLR said: Hvis hun fortsatt er på tinder har hun ikke lært noe virker det som. Merkelig konklusjon. Det er jo ikke det å være på Tinder i seg selv som gjorde at hun ble lurt. Hadde vært veldig rart og trist om hun skulle la være å date resten av livet pga. dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. februar 2022 #353 Del Skrevet 6. februar 2022 TLR skrev (53 minutter siden): Hvis hun fortsatt er på tinder har hun ikke lært noe virker det som. Jo da, hun vil jo sikkert fremdeles finne en kjæreste, forståelig nok. Men hun har forhåpentligvis lært å ikke sende penger til noen.... ! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swifty Skrevet 6. februar 2022 #354 Del Skrevet 6. februar 2022 Orly skrev (6 timer siden): 9000 uten faste utgifter ja, kan reise litt for det om man ikke bor dyrt Satsen er 9232 + husleie. De 9232 skal dekke mat, strøm, transport, mobil osv. Absolutt alt utenom husleie, så da er det ikke mye leve av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 6. februar 2022 #355 Del Skrevet 6. februar 2022 Kaida skrev (3 timer siden): Merkelig konklusjon. Det er jo ikke det å være på Tinder i seg selv som gjorde at hun ble lurt. Hadde vært veldig rart og trist om hun skulle la være å date resten av livet pga. dette. Det er greit å date men hun bør ha denne erfaringen i hodet håper jeg. Hun ble utnyttet på det groveste så håpe virkelig at hun er forsiktig i framtiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kutta Skrevet 6. februar 2022 #356 Del Skrevet 6. februar 2022 On 2/3/2022 at 1:15 PM, Commander said: Gjelder dette også kvinner som kommer til Norge og lundlurer norske menn med lovnad om kjærlighet og familie? Som stikker når de har fått den dyre veska, IPHONE X, smykker og reist rundt til alle turistattraksjonene i Norge. Dama reiser videre, mannen sitter blakk tilbake. Mannen blir latterliggjort (med rette). Oksana fra Belarus med platina hår og modellkropp?. Hva trodde Torbjørn fra Tynset egentlig??? Han burde visst bedre. I hjembyen min er menn blitt utsatt for akkurat dette av damer fra Ukraina, Russland, Kina, Thailand, Brasil mm. Kan ikke huske at noen av disse mennene har fått noe sympati?? Her plutselig rollene snudd. Denne playeren dingler penger, fly og luksus foran nesa til disse damene og de biter på med søkke og snøre. Dette vekker oppsikt fordi rollene er snudd. Svindlere utnytter folks svakheter og grådighet. Denne svinepelsen har perfeksjonert svindelen. Men oppsiktsvekkende er det ikke Tja, litt forskjell er det vel. Jeg regner med at disse mannfolka skjønner at damene bare er med dem pga at de får ting. Og de gir dem jo gaver, ikke store "lån"? Damene som blir sammen med han rike FÅR jo ting, de blir jo ikke utnyttet i begynnelsen. Og de er jo ikke stygge damer heller, så det er ikke helt samme grunn til å bli mistenksom der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariannah Skrevet 6. februar 2022 #357 Del Skrevet 6. februar 2022 Swifty skrev (1 time siden): Satsen er 9232 + husleie. De 9232 skal dekke mat, strøm, transport, mobil osv. Absolutt alt utenom husleie, så da er det ikke mye leve av. Og husleie i London er nok mye høyere enn den ville vært i Oslo. Vet om folk som har bodd i noen skikkelig høl men likevel betalt 1200-1500 pund i mnd. Fatter ikke at folk har råd! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #358 Del Skrevet 6. februar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Overhodet ikke. Omskjært og jøde, nei takk. Og før noen anklager meg for rasisme, jeg mener ikke at jøder er dårlige mennesker eller noe. Men kulturelt sett så har de mye rart for seg. Kunne heller ikke vært sammen med en muslim eller hardcore kristen. Og jeg klarer ikke omskjærte peniser, sorry ass. Syns det er turn off med menn som flasher merker og penger. Fatter ikke hvordan han har klart å få seg noe. Anonymkode: 20027...42a Med den livsstilen så er han neppe religiøs.. omskåret eller ei. Anonymkode: 22cd8...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kutta Skrevet 6. februar 2022 #359 Del Skrevet 6. februar 2022 On 2/5/2022 at 10:13 PM, Honey Dew said: Nei, kjærligheten en har til sine barn overstiger all annen kjærlighet. For deg kanskje (kjipt for partneren din da), men det betyr ikke at det er sånn for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swifty Skrevet 6. februar 2022 #360 Del Skrevet 6. februar 2022 Ariannah skrev (52 minutter siden): Og husleie i London er nok mye høyere enn den ville vært i Oslo. Vet om folk som har bodd i noen skikkelig høl men likevel betalt 1200-1500 pund i mnd. Fatter ikke at folk har råd! Enig der. Det var bare noen som sa det var 0 problem reise eller kjøpe dyre klær på disse satsene, men jeg kan ikke helt se hvordan en skal klare det på 9232 når de skal dekke alt utenom husleie. Blir ikke mye til overs til klær og annet om du ikke blir sponset av andre da. Tviler på at dem som faktisk har lånene ville godtatt mindre betaling heller med så høye lån, minstesatsen er jo det eneste de faktisk ikke kan kreve inn. All inntekt utover det kan hentes inn via namsmannen (inntil det er nedbetalt). Heldigvis har vi den loven for dem som trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå