Gå til innhold

Overvektige - hva trener dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt inspo. Ung kvinne, veldig overvektig, BMI på 37. Jeg lurer på hva dere andre trener, hvor ofte, og om dere gjør det mest alene eller er sammen med andre når dere gjør det? 

Anonymkode: 2e17c...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sykler, går på tredemølle med bratt stigning, ror og bruker elipsemaskinen. Stort sett kardioøkter for min del. Tar med ipaden, og ser en episode eller 3 for å få tiden til å gå.

Anonymkode: 669fc...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går turer på 1-2 timer flere ganger i uken. Jogger 2 ganger i uken. Sykler på spinningsykkel 1 gang i uken.

Anonymkode: 026ac...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke 5 ganger i uken. Kjøpte en kostholds og treningsplan da je var overvektig. Gikk ned 35 kg og trives med vekten. Når en er overvektig så må en faktisk ha en god plan slik at en ikke faller tilbake for det er veldig lett å gi opp. 

Anonymkode: 5df87...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på rundt 50 her 😅

Sykler, og driver med forskjellig styrketrening, i tillegg til en fast gruppetime i uka - hadde veiledningstime med PT som satt opp et program, også følger vi opp jevnlig hvordan det funker :) 

Har et ønske om å trene 3-4 ganger i uka, men fordi kroppen ikke er så medgjørlig akkurat nå, blir det 2, en veldig sjelden gang 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crossfit i snitt 4 ganger i uka.  Hovedsaklig sammen med andre, og av og til egentrening.  BMI på 38, men rundt 41 da jeg begynte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI 42, yoga i studio, styrketrening i studio, gåturer med hund, familie og venner.  Yoga 4-6 timer i uken, kombinert med styrketrening 2 av dagene.  Tur med hunden hver dag, morgen og kveld. 

Anonymkode: bafa7...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med PT, hadde styrketrening 1-2 ganger i uken og satset på en 30 min gå tur de dagene jeg ikke trente. 

Nå trener jeg styrke 3 ganger i uken, og fokuserer på å nå rundt 7-8000 skritt pr. dag, starter i det små, og økte når jeg hadde fått inn rutinene :)

Samtidig fokuserer jeg på jevnlig måltidsrytme, med dette har jeg gått ned ca. 15 kg på ett år, men jeg fokuserer på å etablere gode vaner framfor å gå ned i vekt, da jeg tidligere har gått ned mye over kort tid og så gått rett opp igjen.

Denne gangen skal det sitte og hodet mitt skal være med hele veien, og det skal være vaner å kosthold jeg kan ha hele livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med å gå turer, så mye oppoverbakker før jeg begynte å jogge. Er ikke overvektig lengre. Nå trener jeg vekter, men skulle ønske jeg startet før med det. 

Anonymkode: ee55f...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 12.58):

Hei.

Trenger litt inspo. Ung kvinne, veldig overvektig, BMI på 37. Jeg lurer på hva dere andre trener, hvor ofte, og om dere gjør det mest alene eller er sammen med andre når dere gjør det? 

Anonymkode: 2e17c...538

Jeg begynte med styrketrening og motbakkegåing (alpinbakke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løfter vekter hver gang jeg må på do og reiser meg fra sofaen. 

spøk til alvor, jeg sliter med en ankel som rett og slett blir stiv i kulden pga fysisk skade som har ødelagt nerver etc. det gjør at vinteren er litt uheldig tidspunkt å trene på fordi det er kaldt og det er glatt. normalt sett er sykkel best, og så kompanserer jeg belastning og bruk av ankel med andre ting. 
nå om vinteren burde basseng/svømming være i fokus, men pga covid så er det no go. i en perfekt verden skulle jeg vært en del kilo lettere nå og kunne belastet foten min mer slik at jeg til våren var klar for lett løping og anaerob trening, der er jeg ikke ennå. styrketrening er ikke i fokus for min del, jeg vil ha bedre kondisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet meg ut av overvektig-sonen, men etter 20+ år der, drister jeg meg til å svare. Det var styrketrening som skulle være løsningen min, ofte med litt roing som oppvarming, men annen kardio ble for tungt og belastende, kjedelig var det også og jeg kjente aldri på noen form for mestringsfølelse. 

Anonymkode: dda04...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Trener 3 ganger i uken på SATS i tilleg til at jeg går mye. Jeg går ofte turer i marka i helgene. På SATS trener jeg blant annet cardio og fleksibilitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener styrke tre ganger pr uke, har et program som deles opp i de ulike kroppsdelene (bein, overkropp, rygg osv). Har også en økt i uka med intervaller på tredemølle. Og går mye turer med hund. Får inn litt bevegelse over alt og går heldigvis nedover i vekt :) 

Anonymkode: 1df01...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper på mølle, går på ski, går turer der det er mye oppoverbakke, kettlebells.

Anonymkode: 435f7...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke overvektig lenger, men treninsvanene er de samme.

Intervaller på mølle to ganger i uka, en joggetur ute på 7-8 km 1-2 ganger i uka (Mølle om været er altfor ille, men det er sjelden. Å jogge med jevn fart på mølle er drepende kjedelig). Resten av uka gåturer på 45-90 minutter alt ettersom. Gjerne fjellturer når jeg har tid. Litt alpintkjøring nå og da, en og annen tur på langrenn. 

Styrketrening kommer jeg ikke skikkelig i gang med, prøver nå og da å komme inn i en vane men det glir ut. Målet for i år er å mestre et minimum av styrketrening.

Anonymkode: 2c55b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...