Gå til innhold

Nybegynner styrketrening - træler i hendene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene styrke for noen uker siden, og opplever at jeg får træler i hendene - spesielt på de to fingrene jeg har ringer. Jeg er hoven i fingrene, så det er ikke så enkelt som å bare ta de av før hver økt. Jeg har sjekket at grep er riktig. Er det noen som har gode løsninger på problemet, eller må man rett og slett bruke hansker?

Anonymkode: 5c748...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elder Millennial

Ta av ringene når du trener. Jeg bruker litt flytende kalk så det ikke blir så mye friksjon, men ved mye trening så blir det litt træler uansett. Er bare å file de ned om de blir for store. 

Har ikke sansen for hansker egentlig. Det blir friksjon i de også, samt man får ikke like god kontakt etter min mening. Kalk funker like bra og enda bedre etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Træler får man, men man kan bøte på problemet med riktig grep og å prøve å rulle stangen inn i grepet så minst mulig hud kommer i klem. Å trene med ringer er håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lære seg å bruke hook-grip er nyttig. :) ellers anbefaler jeg å bruke en neglefil til å pusse ned harde træler. Hjelper,godt. Det er en vanlig ting å gjøre i klatremiljøet, det træler også er et utbredt «problem»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

eller må man rett og slett bruke hansker?

Anonymkode: 5c748...f24

Er helt avhengig av hansker. Er det ikke like greit å bruke hansker da? Mye mindre styr en kalk, filing osv. 

Får træl i hendene med hansker også, men blir mye mindre sår. 

Endret av sicario
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har små træler i hendene, men ikke sånn at det er noe problem. Har trent styrke og crossfit i mange år nå. Smører hendene jevnlig med god krem. Revner ikke. Kunne aldri tenkt meg å trene med hansker, må være fryktelig upraktisk. Ringer tar jeg alltid av, vil ikke at de skal bli slitt og liker ikke løfte med dem. 

Anonymkode: 4e33b...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går over og vil ikke gjøre noe vondt etter hvert:) Jeg har trent styrkeløft i 6 år nå, og trælene mine går nå i ett med huden.  Kan kun kjenne at det er litt hardere hud der ved å ta på dem, og de revner aldri og ser ikke stygge ut. Har aldri vondt i grepet heller under noen løft. 

I starten kan det være litt trøblete, med sår som er ubehagelige og træler som kanskje sprekker/faller av osv. Det blir heldigvis bedre etter hvert! Hansker har jeg aldri brukt og ville heller ikke startet med. Det blir litt som å bruke pute på stangen under knebøy - ja, det kan være ubehagelig å legge vekten rett på skuldre/rygg helt, helt i starten, men kroppen er tilpasningsdyktig og blir veldig fort vant med belastningene den utsettes for. Plutselig kjenner man det ikke i det hele tatt:) 

Anonymkode: 89759...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...