Gå til innhold

Er det mye krangling mellom kontrolltårn og piloter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i luftfartsbransjen. Er det mye krangling, kjefting, uenighet og stygg ordbruk i radiokommunikasjonen mellom piloter og kontrolltårn?

Anonymkode: 6441e...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye av det på YouTube hvertfall😂😂 Husker jeg var helr avhengig av å høre de lydklippene

Anonymkode: 528f6...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er flygeleder, har vært det i 22 år. Aldri hørt han nevne noe sånt.  Han hater kranglete og ufine folk, så hadde dette vært vanlig, tror jeg han hadde sluttet for lenge siden.

Anonymkode: 4485d...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei. Kontrolltårnet har siste ord. Ingen diskusjon.

Anonymkode: b727b...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SKjenner piloter, de innordner seg etter flygeledere, har enorm respekt for flygeledere som flinke folk. Virker som de ser på flygeledere som helt nødvendig for at de lan gjøre sin egen jobb.

Anonymkode: d9b7b...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke krangler. Det kan være feiltolkning av klareringer og instrukser men det rettes vanligvis fort opp i. 

Anonymkode: 7b214...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sett ut. Finnes sikkert et par som ikke borde hatt jobben de har men hvis det skulle skje så kan jeg tenke meg at det blir represalier... kontrolltårnet bestemmer! 

Anonymkode: 027e4...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig uklokt å krangle med ATC. En del av de som ikke tar korreks når de har gjort noe galt, men heller velger å krangle og argumentere (da tar man også viktig kapasitet fra resten av luftrommet kontrolløren har ansvar for…) får etter touchdown beskjed om å finne frem noe å notere ned et telefonnumemer med. Den samtalen - som man MÅ ta, setter som oftest stygge flekker i karrièren din.

Nei, krangling med flyveledere er sjeldent. Stygg språkbruk blir som regel høflig påtalt med det samme.

Anonymkode: 7c1d4...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...