Gå til innhold

På vei mot ønskevekten


Pasifica

Anbefalte innlegg

Er ikke sånn at jeg har gitt opp. Men vekta rikker seg ikke, og jeg kan ikke trene mer enn jeg gjør. Kostholdet har jeg jobbet så hardt med uken her, så vet ikke helt hva jeg gjør galt. Startet dagen med en treningsøkt i dag også. Men nå er jeg helt ødelagt. Helgen her blir sosial helg, så det utgjør vel litt på vekten også. 

Vet ikke hvor ofte det er motiverende å måle cm, for jeg hadde sett for meg en gang i mnd. Men er ganske sikker på at buksene sitter løsere nå. Eller så innbiller jeg meg det bare :P Er lov å håpe tenker jeg ;) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil vel komme uker der velten enten går opp eller står helt stille. Og det er helt greit tenker jeg, her spiller hormoner og syklus også inn 🙂 

Deilig følelse å kjenne at klær sitter løsere da :jepp:

ønsker deg ei fin helg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så demotiverende når man ikke ser forskjell. Har du lyst å dele litt om kosthold og kanskje få noen innspill?  Har du beregnet ca forbrenning du har, og hvor langt under ligger du? Veier du maten og logger i app? Du svarer hvis du vil 😘 Sosial helg høres deilig ut, viktig å ta vare den mentale helsen også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Bolla! og @Bokdamen ❤️ 

Jeg gikk ned med sykdom på søndag, etter en helg full av god mat og drikke, ingen trening. Så det var kjipt. Ikke covid, men er ikke i form enda. 

Bokdamen Spør om jeg vil dele kostholdet mitt. Og det er ingen sak. Kan mye om ernæring gjennom utdannelse, veier og logger all mat. Har fokus på rene råvarer, mye proteiner og grønnsaker, litt frukt, noe sunt fett. Minst mulig utskeielser som inneholder mye sukker og alkohol.  Har dessverre ikke høy forbrenning, så kan ligge mer enn 300-400 maks i underskudd om dagen. Ser at helger som denne ødelegger "alt", fordi det er så lite å ta fra. Kan ikke være mer aktiv enn jeg er heller. 

Jobber derfor med å finne en balansegang. Mye har skjedd med tanken om hensikten etter jeg opprettet denne tråden. Skal jeg prøve å være fornøyd her hvor jeg er? Jeg ønsker egentlig ned i vekt, men hadde vært fornøyd om jeg hadde fått strammet inn litt, og det er kanskje det jeg vil mest. Vekten vil påvirkes om jeg trener mye styrke. Og alle disse tankene er ikke med på å gjøre meg mer glad. Så kanskje bør jeg fokusere på å finne balansen mellom nok/mindre mat, balanse på aktivitet og styrketrening med tanke på hvor jeg kan føle meg fornøyd. Jeg vil gjerne føle meg ok i bikini, der er jeg ikke enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28.01: 8,0 kg

04.02: 7,9 kg 

11.02: 7,9 kg

 

Ukesevaluering:

Uken som var (uke 6) fikk jeg inn 5 økte tilsammen. 1 hard styrke økt, fire kondisjon hvor to av de var mer effektiv enn de andre to. Maten var upåklagelig, helt fram til helg. Vil tro jeg gikk i null. Også ble jeg satt ut av sykdom, som enda ikke er over. 

Er alt i alt fornøyd med ukens aktivitet og kosthold. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasifica skrev (På 15.2.2022 den 11.37):

Også ble jeg satt ut av sykdom, som enda ikke er over. 

Som hos mange andre, så banket covid på døren. Seig jævel den der. Ingen trening å loggføre nå eller i nærmeste fremtid. 
 

Håper dere andre holder dere friske!💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pasifica skrev (15 timer siden):

Som hos mange andre, så banket covid på døren. Seig jævel den der. Ingen trening å loggføre nå eller i nærmeste fremtid. 
 

Håper dere andre holder dere friske!💖

Vet hva du er gjennom siden jeg selv fikk korona forrige uke. Hold deg i ro til du føler deg frisk igjen. Ingen vits å utsette kroppen for alt for mange anstrengelser før du er helt frisk igjen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for lykkeønskninger dere! Det trengte jeg 😄 Med småbarn i hus ble det ekstra mye sykdom her hos oss. Covid tok flere uker også fikk vi flere runder med annet ubehag fra barnehagen. Men nå begynner det å lette. Jeg har fortsatt forkjølelse, så er ikke i gang med trening enda. Men gleder meg til jeg er tilbake til normalen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke forsvunnet altså, men som sagt, denne sykeperioden tok lang tid å kom seg fra. Nå er barna nede med influensa og jeg har fått en stygg hoste. Er flink med kostholdet, men har bare blitt et par økter med trening forrige uke. Blir ikke denne uka før hosten er bedre. Håper dere er friskere enn dette hjemmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...