Gå til innhold

Jeg er 40 og har kropp som en 20 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 37 og ser ut som ca. 33-34-ish synes jeg. Trener fast styrke, men har bittelitt fettlag over nederste del av magen. Litt tjukk rumpe, men faste bryster. Er fornøyd jeg.

Er dame 37. 

Anonymkode: 32b3e...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var kanskje meg. Men nå er jeg over 50 og går for å være tidlig 20 årene av alle jeg møter

Anonymkode: 1331e...054

Hvorfor skal det være deg? Jeg sier at dette er ei jeg kjenner, som er i førtiårene. Da sier det seg selv at dette ikke er deg. 

Usikker på om jeg skal tro på det du sier, når du tydeligvis er så desperat etter bekreftelse/oppmerksomhet. Da er man som regel villig til å si mye rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kan se yngre ut som 40 åring, men ingen vettuge som tar en for å være 20 år yngre. 
Dog skal det sies at jeg selv har blitt tatt for å være både 17 år og 25 år. Da mener jeg vedkommende trenger briller. Jeg går ikke på polet så kan ikke relatere, men jeg drikker energidrikker og blir av og til spurt om leg på det (14 års grense). DA er man blind. 

Anonymkode: 2aff9...07a

Feil.

Kjenner ei i slutten av førtiårene, jeg trodde hun var i midten av tyveårene ca.. Det ser ganske "sykt" ut , ble ganske satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror hovedgrunnen til at 40-åringer ofte ikke har like fin kropp som 20-åringer er at de ikke bryr seg så mye om utseende lenger, og dermed velger å kose seg med mat fremfor å holde vekten. 40-åringer har stort sett ikke det henge i huden enda, som kommer ved overgangsalderen. Derfor er det fullt mulig å se ut som en 20-åring i kroppen når man er 40. Jeg kjenner flere i 40-årene med slanke og stramme kropper, men jeg kjenner nok fler som er lubne. De sistnevnte bryr seg ikke om eget utseende lenger, de er for opptatt med en hektisk hverdag og har andre verdier i livet. Ikke at det er noe galt i å være opptatt av eget utseende, så lenge det ikke blir sykelig, men mange går lei av å bry seg om det.

Anonymkode: ba728...034

Nei. Det er ikke en tid i livet mange spiser mer junk og har en mer rævva livstil enn i 20 åra.  Huden holder seg stram, man gløder og vekta er stabil pga høy forbrenning.  20 år senere har tyngdekraften begynt å jobbe, huden har mistet elasitisitet, cellulittene er godt på plass,  huden er grå, rynkene kommer, håret blir grått og det kan hjelpe ørlite pitte granne å trene og spise sunt men det er  sjelden utslagsgivende.

I 20 årene har man det gratis.

Anonymkode: 60efd...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er du veldig "spesiell", TS. Jeg er ikke veldig god på å "se alder" lengre, men jeg har aldri møtt en 40åring som ser ut som de er 20, eller omvendt...  Har ikke engang sett det i "kjendis-verden" der bildemanipulering pluss ørten lag med sparkel er en greie... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nesten alle jeg kjenner har lagt på seg,  men jeg har fortsatt lik kropp som da jeg var i 20 årene.  Et det normalt? Jeg trener og spiser sunt og har gode gener. 

Anonymkode: 12718...56c

Det er normalt at kroppen endrer seg med årene. Huden endrer seg, skjelettet slites, osv.

Så du har ikke kropp som en 20-åring. Det du egentlig mener er at du er like slank og fit som 40-åring som da du var en 20-åring. Men du har ikke kroppen til en 20-åring for du er dobbelt så gammel og kroppen din har blitt eldre.

Har du vært gjennom svangerskap og fødsel? Dette er en periode med store endringer for kroppen, men igjen er det noen som har mindre synlige endringer utad hvor endringene for det meste er usynlige og inne i kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er så uvanlig, 40 år er ikke gammelt nok til at alderen i seg selv skal utgjøre noen synlig forskjell på kroppen, og grunnen til at de fleste ser annerledes ut enn da de var 20 er livsstil og i stor grad svangerskap, for kvinners del.

Jeg var i langvarig forhold fra tidlig tjueåra, til slutten av tredveåra, og jeg trodde kroppen min hadde endret seg, men da jeg ble singel viste det seg å bare være noen kjærestekilo. Etter noen måneder hadde jeg gått tilbake til min gamle singelvekt, kroppen ser helt lik ut som da jeg var i starten av tjueåra og alle de gamle klærne mine passer, selv om jeg nå har passert førti. Og det er bare gode gener, og det at jeg ikke har fått barn, jeg spiser ikke sunt (men jeg er småspist), jeg trener aldri (men er aktiv), jeg festrøyker og jeg bruker bare billig sjampo og vanlig såpe, aldri hudprodukter eller sminke. 

Kroppen er selvsagt ikke lik på innsiden, jeg er i god form, men kjenner jo at jeg lettere får slitasjevondter, og jeg kan ikke drikke hele natta og møte opplagt på jobb lengre, men greit nok. Jeg blir heller ikke tatt for å være tjue, jeg har både noen grå hår og noen nye linjer i fjeset, men fra halsen og ned ser jeg overraskende lik ut. Jeg har god hud, den samme vekta, de samme formene og puppene mine er like spretne, har fortsatt ung hals og hender, som gjerne er det som avslører alderen til kvinner.

De som bommer på alderen min tror gjerne jeg er ca 5 år yngre, og jeg tviler sterkt på at det finnes en eneste førtiåring som faktisk ser tjue år yngre ut. Jeg jobber med eldre mennesker, og ser at de individuelle forskjellene blir større, jo eldre vi blir. Ei i 60-åra kan kanskje se ti år yngre ut, og ei på 80 kan se femten år yngre ut, men ikke jeg på førti. Glem det, hvis folk bommer mer enn 7 år på aldren min er det bare smisking, og jeg kjøper det ikke, og det burde ikke dere heller. 

Anonymkode: b1824...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ser 20 år yngre ut enn de er. Men mange norske damer har hud med preg av solskader (rynker og pigmentflekker) som blir veldig tydelig fra midten av 30-årene. Jeg har aldri hatt tålmodighet til å sole meg, og får igjen for det nå. Jeg er 42 og ser IKKE ut som jeg er 20, men ser likevel yngre ut enn venninner som har tilbrakt mye tid på stranda. 

Anonymkode: dc9d1...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er 37 og ser ut som ca. 33-34-ish synes jeg. Trener fast styrke, men har bittelitt fettlag over nederste del av magen. Litt tjukk rumpe, men faste bryster. Er fornøyd jeg.

Er dame 37. 

Anonymkode: 32b3e...272

Det er da komplett umulig å se om noen er 33 eller 37. Sorry to burst your bubble...

Selv er jeg over 50 og bruker samme klær som da jeg var 17. Det er riktig nok skjerf, men plagg er plagg!

Anonymkode: 08722...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 60år,men nesten alle tror jeg er i 20årene.

Anonymkode: b4ca6...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fem sider å ennå ikke noe bilde. Kom igjen da, Ts?! 

Anonymkode: 9dccf...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lurven skrev (På 29.1.2022 den 9.52):

Jeg er 41 og har kropp som en 39 åring

Good for you

Anonymkode: 65f7e...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50 år og har veid det samme hele mitt voksne liv, 50 kg.

En må ikke på med alle "kosekiloene" 

Jeg har vært aktiv hundeeier og spist sunt hele mitt voksne liv.

Anonymkode: bd452...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...