Gå til innhold

Jeg er 40 og har kropp som en 20 åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 50+, kan fremdeles bruke samme klær som jeg gjorde for 25 år siden, veier også det samme som jeg gjorde i 20-årene, men kroppen har forandret seg likevel.

En litt annen fettfordeling en før, huden er ikke like elastisk som før, magen er litt mer deigete etter noen barnefødsler, brystene er ikke like faste som de var osv. 

Alderstegnene innhenter oss alle på ett eller annet tidspunkt selv om vekt og kroppsfasong er den samme som før.   :)

Anonymkode: db646...711

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det spesielt? Jeg er mye mer trent og fit i kroppen nå som 40-åring, nettopp fordi jeg trener hver dag og er veldig aktiv, enn da jeg var en slapp og lat 20-åring som levde på bensinstasjonsmat. Det er jo bare logikk? Tenker aldri at det er noe unikt og spesielt, i alle fall. 

Anonymkode: d0dbe...572

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 men har sprekere kropp og mindre rynker enn 20 åringer. Alle blir så overrasket når de får høre at jeg er over 50 og de syntes jeg ser kjempe ung ut for alderen min. Syntes det er litt morsomt

Anonymkode: 1331e...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 40, og fødte tre barn I 20-årene. 

Jeg veier det samme, og bruker faktisk flere av de samme plaggene og samme buksestørrelse som før jeg fikk barn.

Men kroppen har jo forandret seg, huden er eldre. Jeg har noen rynker, og ting henger litt mer. Når det er sagt så er jeg petit i kroppen, så jeg er mye tynnere og i bedre form enn en (altfor) stor del av 20-åringer. Sånn burde det ikke være....

Endret av Summeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Få se bilde

Anonymkode: 2815b...bc9

Enig! 😅 Jeg er slank, men var jo mye strammene i 20 åra. Kan ikke gå med de samme magetoppene som da. Ingen er så stramme som de var i sine yngre dager. 

Anonymkode: 8361c...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er høyst unormal. Ring VG, Se og Hør og alle landets avsier for dette er jo bare SÅ unikt!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: dd369...aee

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke unormalt, men har inntrykk av at de fleste legger på seg med årene da :) du er heldig, nyt det! Selv er jeg snart 30 og får kommentarer om at jeg kunne gått for å være elev på vgs (frisører etc., lurer på hvilken linje jeg går osv.😂

Anonymkode: 71882...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er i 50 årene men alle tror jeg er i 20 årene. Spiser sunt og røyker ikke

Anonymkode: 1331e...054

Her en dag møtte jeg faktisk en 50-åring som jeg oppriktig trodde var noen få år eldre enn meg. Jeg er 28. Men ja, det er ekstremt sjeldent at det faktisk er tilfelle😅😂 OG - det er ganske stor forskjell på 20 år og et par og tredve. 

Anonymkode: c938c...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid det samme pluss minus 2-3 kg siden jeg var 16 (bortsett fra graviditeter og de første ukene etter fødsler). Det er jo normalt, selv om sikkert flertallet går opp i vekt. Men kroppen min er jo ikke helt lik som da jeg var 20 likevel. Noen flere strekkmerker, litt slappere her og der. Men er for all del veldig godt fornøyd. Det er nå jeg får igjen for å ha små pupper ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 67, har kropp som en 18-åring. Må vise leg på polet.

Anonymkode: a0228...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 og har en kropp som en 100 åring.

Endret av Balian d'Ibelin
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er nok ikke unormalt, men har inntrykk av at de fleste legger på seg med årene da :) du er heldig, nyt det! Selv er jeg snart 30 og får kommentarer om at jeg kunne gått for å være elev på vgs (frisører etc., lurer på hvilken linje jeg går osv.😂

Anonymkode: 71882...94f

Heldig? Man er stort sett ikke slank fordi man har flaks.

Anonymkode: a0228...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er du barnløs? Rart om kroppen er helt lik etter graviditet og fødsel i hvert fall. 

Men om du ved trening og kostholdsregime har klart å bevare kroppen din de siste 20 årene, så er vel det forklaringen. Men helt lik kropp? Ikke litt mer muskler, mer definert eller noe? Ikke noe som henger litt? Litt rynker og grå hår, har du fått det? 

Anonymkode: 59d69...517

Kroppen trenger ikke å forandre seg selv om man har barn altså 

Anonymkode: ae05f...efc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 40 år og blir spurt om leg på polet. Er jeg spesiell?

Anonymkode: 8535c...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slank og godt trent, er dog bare 35, men ser ikke for meg at jeg vil bli tykkere om 5 år, heller omvendt da kroppen formes etter idretten man driver med. Handler om prioriteringer og gener👍👍 ser ikke ut som 20 i ansiktet da, merker underhudsfettet forsvinner og rynkene kryper på

Anonymkode: 02ca8...46d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge ny forskning, om man ser mye yngre ut enn sin kronologiske alder er man i større faresone for å få hjerterelaterte sykdommer. 

Anonymkode: 2aff9...07a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er 40 år og blir spurt om leg på polet. Er jeg spesiell?

Anonymkode: 8535c...d1e

Nei, du kan derimot dø mye tidligere enn andre som ser ut som 40-åringer. Lev mens du kan.

Anonymkode: 2aff9...07a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er over 78år, og ser sprekere og yngre ut enn alle 18 åringer.

Anonymkode: c9454...2d2

Haha no offence, men det tviler jeg på 😂

Anonymkode: 2815b...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ifølge ny forskning, om man ser mye yngre ut enn sin kronologiske alder er man i større faresone for å få hjerterelaterte sykdommer. 

Anonymkode: 2aff9...07a

Kilde

Anonymkode: 109a4...9cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...