Gå til innhold

Barnefedre lager problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn på (2) og (4) år med forskjellige fedre. Jeg har nå fått en ny kjæreste men mine tidligere barne fedre har alltid vært et problem de maser mye og krangler seg i mellom. min nye kjæreste sier han begynner å bli lei av alt maset og kranglingen (de krangler med han også). De har barna 1 helg hver andre uke men stopper gjerne innom flere ganger i uken for å besøke barna,og de skal alltid klage på ett eller annet. Det skaper veldig dårlig stemning mellom min nåværende kjæreste. Til tider føles det nesten som at de er gått sammen for og ødelegge livet mitt 😞

Føler meg helt hjelpeløs er det noe jeg kan gjøre for og få slutt på dette? Jeg vet de vil treffe barna sine og jeg vil ikke nekte de å møte de, men jeg prøver og komme meg videre med min nye kjæreste. Det hele gjør alt veldig vanskelig for meg.

Anonymkode: bfe4d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler meg helt hjelpeløs er det noe jeg kan gjøre for og få slutt på dette?

Hva med å la være å få deg stadig nye menn inn i livet til deg og dine barn?

Du har et barn på 2 og et på 4 med ulike fedre - og allerede har du ny mann?

Du lever på en måte som inviterer til kaos.

Anonymkode: 91629...c7b

  • Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å kun skylde på fedrene, så burde du kanskje ta et steg tilbake og tenke hva er det jeg kan gjøre for å få et bedre og stabilt liv for barna mine. Da er nok ikke svaret å finne seg enda en ny kjæreste og hive oppi mannegryta du rører rundt i. 

Endret av Anonym90059005
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever i et vepsebol. Du er heldig viss den nye kjæresten din holder ut. Og barna bor i et dramatisk hjem. Fedrene må holde seg til samværet, og slutte å stikke innom.

Anonymkode: d1258...32c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedrene må holde seg til oppsatt samvær. Du er ikke forpliktet til å åpne ditt hjem for besøk. 

Anonymkode: 741b9...4df

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flyttet sammen med denne nye kjæresten siden disse fedrene kommer hjem til deg flere ganger i uken og krangler med også HAN? Nå må du bremse opp litt og tenke litt på ungene! Hvor lenge har du vært sammen med denne nye kjæresten, og hva krangler han og BEGGE eksene dine om?? Er det rus inne i bildet?

Anonymkode: 36bf6...9b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fedrene må holde seg til oppsatt samvær. Du er ikke forpliktet til å åpne ditt hjem for besøk. 

Anonymkode: 741b9...4df

Ja, men jeg får så dårlig samvittighet de elsker jo barna sine og jeg vet barna blir veldig glade for og se dem også.

Føler på en måte at jeg blir den slemme hvis jeg sier nei 😔

Anonymkode: bfe4d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du flyttet sammen med denne nye kjæresten siden disse fedrene kommer hjem til deg flere ganger i uken og krangler med også HAN? Nå må du bremse opp litt og tenke litt på ungene! Hvor lenge har du vært sammen med denne nye kjæresten, og hva krangler han og BEGGE eksene dine om?? Er det rus inne i bildet?

Anonymkode: 36bf6...9b5

Nei, de ruser seg ikke men de er litt badboys da 😅 Vi har vært samen nå i 3 mnd jeg og den nye kjæresten. De er flinke med barna, det de er bare kranglete om forskjellig åssen ting skal være osv. + jeg har vært litt av og på med de før jeg møtte den nye kjæresten så tror det spiller litt rolle også... Er ganske mye drama lissom

Anonymkode: bfe4d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men jeg får så dårlig samvittighet de elsker jo barna sine og jeg vet barna blir veldig glade for og se dem også.

Føler på en måte at jeg blir den slemme hvis jeg sier nei 😔

Anonymkode: bfe4d...e77

De trenger ikke å komme inn. Hvis de ønsker å treffe barna utenom samvær så kan de hente barna og ta dem med på noe. Sett ned foten. Du er jammen heldig om den nye kjæresten din holder ut, jeg hadde skygget banen for lengst. 

Anonymkode: 2bd72...e80

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, de ruser seg ikke men de er litt badboys da 😅 Vi har vært samen nå i 3 mnd jeg og den nye kjæresten. De er flinke med barna, det de er bare kranglete om forskjellig åssen ting skal være osv. + jeg har vært litt av og på med de før jeg møtte den nye kjæresten så tror det spiller litt rolle også... Er ganske mye drama lissom

Anonymkode: bfe4d...e77

Herregud. På tide å oppføre seg litt mer voksent eller? Du har barn å ta hensyn til. De bør få slippe drama fra dere. 

Anonymkode: 2bd72...e80

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men jeg får så dårlig samvittighet de elsker jo barna sine og jeg vet barna blir veldig glade for og se dem også.

Føler på en måte at jeg blir den slemme hvis jeg sier nei 😔

Anonymkode: bfe4d...e77

Skal du ha et stabilt liv ville jeg enten:

- drite i kjæreste  fokusere på ungene. 

- være tydelig på samværet. Avtale om tydelig samværskontrakt. Dere finner ut av den. Da blir det mer stabilt.

Anonymkode: c0b8b...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ansvar!

Forbered deg og kall inn til familie møte. Altså, begge eksene og deg selv. Den nye kjæresten din har ingenting med dette å gjøre. 

Finn ut hvordan dere skal få dette til på best mulig måte for begge barna. 

Hvis de popper innom i ukedager så ha faste regler på hva som er greit og ikke greit. 

1. Regel. INGEN DISKUSJONER FREMFOR BARNA. 

2. 

3.

4.

Osv.

Etter at dere er blitt enige om reglene så introduser dem for den nye kjæresten. Han kommer på sisteplass, etter ungene, deg og familiedynamikken, er det noe han kan leve med? Siden det er barnas hjem så burde du ikke la den nye kjæresten flytte inn eller overnatte ofte, det burde du holde til de helgene når barna er borte. Barnas hjem skal være deres og trygt og godt for dem! 

Jeg ville bedt eksene om å avtale nærmere om de skal innom i ukedagene, de kan jo ha hver sin dag der de kommer med mat og lager middag og tar seg av barnet sitt eller begge barna. Altså bruk det at de er engasjerte også til din egen fordel. Du kan da bruke tid til husarbeid, kvalitetstid med det andre barnet osv. 

Hovedproblemet her er nok at du ikke tar tiden til hjelp før du hopper i armene på neste mann. Og dette er jo begge eksenr dine samt barna deres påvirket av. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: fcf7d...169

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å få et barn til med den nye kjæresten. 

Anonymkode: ce412...5d1

  • Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Løsningen er å få et barn til med den nye kjæresten. 

Anonymkode: ce412...5d1

Det er den eneste mulig løsningen faktisk. NAV har allerede satt stab for fremtiden til dette sirkuset.

Anonymkode: 6d63e...527

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, de ruser seg ikke men de er litt badboys da 😅 Vi har vært samen nå i 3 mnd jeg og den nye kjæresten. De er flinke med barna, det de er bare kranglete om forskjellig åssen ting skal være osv. + jeg har vært litt av og på med de før jeg møtte den nye kjæresten så tror det spiller litt rolle også... Er ganske mye drama lissom

Anonymkode: bfe4d...e77

Barna dine skulle ikke engang ha møtt den nye kjæresten din ennå. Og dette kaoset er det bare du som har skapt. Håper virkelig ikke du fortsetter sånn, for det kan ikke være lett for barna med nye menn hele tiden.

Som løsning på problemet så kan jo fedrene få en fast samværsdag i uka og, sånn så de har barna annenhver helg, og hver onsdag.

Anonymkode: 47881...53f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Løsningen er å få et barn til med den nye kjæresten. 

Anonymkode: ce412...5d1

Det kommer nok om ikke lenge, må det lissom🙄

Anonymkode: 71e6e...8e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Føler på en måte at jeg blir den slemme hvis jeg sier nei 😔

Anonymkode: bfe4d...e77

Der har du roten til alt ondt!


Vil du være kjæreste? Ja.

Vil du flytte sammen? Ja.

Vil du lage barn? Ja.

Vil du være kjæreste med meg også? Ja.

Og få barn med meg også? Ja.

Og meg? Ja.

Og så videre.

Du må lære deg å si nei. Tenke på ungene dine, ikke bare på menn.

Anonymkode: 91629...c7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, de ruser seg ikke men de er litt badboys da 😅

[…]

Anonymkode: bfe4d...e77

Den emojien der forteller alt som trengs.

Det du trenger å gjøre er å bli voksen. Du har barn. Du er mor. Og barna har behov for en voksen mor som ikke synes at det er "litt gøy" at fedrene deres er badboys.

Nå må du rett og slett ta deg sammen, og være glad for at han nye kjæresten din i det hele tatt vil være sammen med en dame som har to unger med to forskjellige menn fra før av og som selv oppfører seg som en tenåring.

Og hvis han ikke er en voksen og stødig kar, så må du få ham ut av ungenes liv. Det er rett og slett tid for å… ja, faktisk ta deg sammen og ta ansvar for den situasjonen du har skapt for deg selv – og barna dine.

Sett grenser for fedrene, og håndhev dem: Hvis de ikke kan oppføre seg på en måte som gir deg anledning til å skape trygge rammer for ungene er de uønsket utenom besøkstid.

Dette er ikke noen lek lenger.

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. Du har selv skapt alt rotet. Sett barna foran behovet for ny kjæreste.

Anonymkode: a8273...add

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du og ungene trenger mer forutsigbarhet og ro. Tilby faste avtaler, og gjerne mer samvær. En fast dag i uka de kan hente barnet sitt, og så levere før leggetid. Ønsker de å komme på besøk hos deg utenfor dette, må det avtales (at dere er enige, ikke at de bare sier at de kommer) senest dagen før. 
Kanskje det er naturlig at de har ungene for eksempel onsdag til søndag i stedet for fredag til søndag? Og med tiden annenhver uke? 

Hvorfor har disse eksene noe med hverandre å gjøre i det hele tatt? De burde holde seg unna hverandre. 

Anonymkode: 9be99...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...