Gå til innhold

Videosamtale før date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å droppe all chattingen og heller ha videosamtale før eventuelt date. Chatting er kjedelig rett og slett. Jeg synes videosamtale er bedre enn bare stemme… da kan man få et mer presist førsteinntrykk.  

Men, får aldri noen interessert i dette. De sier de ikke liker det og heller vil møtes. Men, det er et større steg og ofte faller hele greia bort i chattingen. Hva med dere? Har dere gjort det? Og hvis ikke, hvorfor? 

Anonymkode: 80947...d94

Skrevet

Dater ikke nå, men kommer til å gjøre dette i fremtiden. 

Gidder de ikke det antar jeg de lyver om utseende eller ikke er ordentlig interessert. 

Er jo bare å droppe de som ikke vil. 

Anonymkode: 2a930...e3a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes heller det er bedre å møtes for en date, men at jeg vet datens hele navn (og hen mitt) slik at jeg kan sjekke ut vedkommende på Facebook etc. og forsikre meg hvertfall litt om at det er et ok menneske. Enig i at chatting fort kan bli kjedelig, derfor tenker jeg det kanskje kan være lurt å møtes raskere. 

Anonymkode: 84648...06c

• Liker 1
Skrevet

Synes det tar vekk mye av førsteinntrykket som man bør danne seg på en faktisk date, face to face. foretrekker å heller snakkes på telefonen. Lettere å like en person via førsteinntrykk ansikt til ansikt, enn førsteinntrykk skjerm til skjerm. Hadde kanskje forkasta noen jeg ikke burde forkaste, derfor jeg hadde hatt videosamtale med de først. Blir veldig unaturlig å stirre på en skjerm. I en naturlig kontekst, f.eks på kafè eller gåtur, blir ikke ting så kunstig.

Anonymkode: d354b...e93

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg aldri gått med på. Første gangen jeg ser en mann skal være i levende live. 

Anonymkode: 9d5af...236

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir snål på video, klarer ikke å slappe av og blir stressa og stiv i oppførselen. Det hadde ødelagt for mine videre sjanser i hvert fall, så jeg hadde sagt nei. 

Anonymkode: be5b4...492

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gjort det nei, grunnen er så enkel som at jeg ikke kan fordra sånne videosamtaler, så har det ikke med folk jeg kjenner godt heller

• Liker 3
Skrevet

Har prøvd det en gang, og det fungerte helt fint. Men det er jo nesten ingen som foreslår det...

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke det.  Grunnen til det er at jeg danner meg jo et slags inntrykk mens vi chatter. Basert på bildene og det han skriver så lager jeg meg jo så klart et lite bilde i hodet. Stemmen hans kan ødelegge hele greia...  Så jeg føler det er mye bedre å vente til vi møtes live og kan snakke sammen da. Da får jeg en helhet og kan også slappe mer av.

Jeg er heller ikke så komfortabel med eget utseende på kamera, så vil helst ikke ha noe særlig av det heller. Vanlig telefonsamtale gjør meg ingenting når vi har møttes og etablert en kontakt. Heller mange timer i tlf enn på kamera. 

Anonymkode: 497bb...db8

Skrevet

Nope. Hverken telefonsamtale eller videomøte før date. Etter vi har møttes er det derimot ikke noe problem. 

Anonymkode: 28ee5...0fa

Skrevet

Prøvd en gang. Han som foreslo. Likte det ikke. Føltes så stift. Som en forlengelse av arbeidsdagen.. Måtte nesten ta meg selv i å ikke ta notater.
En fyr har ville ringe før første treff. Ok og en tanke bedre enn virtuelt møte.
Litt chatting, så treff - det synes jeg er det beste.

Anonymkode: 166a3...2a9

Skrevet

Så svarene her reflekterer det jeg har erfart. Veldig skuffende😅 Når jeg har prøvd videosamtaler privat før (for å bli kjent, ikke i dating sammenheng) har det gjort at jeg har følt vi har blitt ordentlig kjent. Mye kjemi umiddelbart. Og med andre ikke, og de vil jeg ikke møte irl) Det som skjer nå med chatting er som sagt at jeg kjeder meg og det ofte fader ut før vi møtes.

Mange som kanskje kunne blitt noe av dersom vi kunne ha truffet hverandre virtuelt først. Og mange bomtreff kunne sikkert også blitt unngått for dem som går mye på dates og blir lei. Så jeg er skuffet for at så mange er imot det. Hadde gjort introduksjonsfasen så mye lettere og mer givende synes jeg😌

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 7.26):

Jeg kunne tenke meg å droppe all chattingen og heller ha videosamtale før eventuelt date. Chatting er kjedelig rett og slett. Jeg synes videosamtale er bedre enn bare stemme… da kan man få et mer presist førsteinntrykk.  

Men, får aldri noen interessert i dette. De sier de ikke liker det og heller vil møtes. Men, det er et større steg og ofte faller hele greia bort i chattingen. Hva med dere? Har dere gjort det? Og hvis ikke, hvorfor? 

Ja, har gjort det og foretrekker det. Helt enig med deg om at man får et bedre inntrykk enn ved chatting. Jeg skjønner deg veldig godt...

Det som er litt urovekkende er at jeg har fått kommentarer som er omtrent "wow, du ser jo akkurat ut som på bildene!" 😅 Det er kanskje derfor mange ikke vil? Det er mange som ser mye bedre ut på bilder enn på video / i virkeligheten, men om det er tilfelle så er det jo bare en fordel for begge å få det overstått?

Jeg ser folk som skriver de lager et bilde i hodet som kan bli ødelagt, men det er vel bedre at eventuell total mangel på kjemi kommer på denne måten? En annen ting at folk som er kjedelige å skrive med kan være bedre enn man tror...

Anonymkode: 080ea...183

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, har gjort det og foretrekker det. Helt enig med deg om at man får et bedre inntrykk enn ved chatting. Jeg skjønner deg veldig godt...

Det som er litt urovekkende er at jeg har fått kommentarer som er omtrent "wow, du ser jo akkurat ut som på bildene!" 😅 Det er kanskje derfor mange ikke vil? Det er mange som ser mye bedre ut på bilder enn på video / i virkeligheten, men om det er tilfelle så er det jo bare en fordel for begge å få det overstått?

Jeg ser folk som skriver de lager et bilde i hodet som kan bli ødelagt, men det er vel bedre at eventuell total mangel på kjemi kommer på denne måten? En annen ting at folk som er kjedelige å skrive med kan være bedre enn man tror...

Anonymkode: 080ea...183

Nettopp! Man sparer seg for bomturer. Og om det er kjemi så kan man jo nesten ikke vente før man vil møtes! Og for meg som hater smalltalk er det mye lettere å ha ordentlige samtaler på denne måten. Det er bedre enn telefon, for man kan se kroppsspråk og glimt i øyet. 

Skrevet

Jeg har prøvd videosamtale før date et par ganger, og synes det er en god måte å danne seg et førsteinntrykk. Jeg burde ha brukt det oftere. Det er snarere regelen enn unntaket at dater ikke ser ut som på bildene. Noen ganger merker man også med en gang at det ikke er noe mer å bygge på fordi samtalen går så tregt. 

Anonymkode: 2160b...25d

Skrevet

Har vært med på videosamtale som et første møte der avstanden er så stor at det er greit å snakke litt ansikt-til-ansikt før en reiser voldsomt langt. Funker greit, men det er jo klart best å møtes i den virkelige verden så lenge det er praktisk.

Anonymkode: 02ae7...1ec

Skrevet

Huff nei kleint 😳

Chatte passe lenge, så møtes innen max 1 uke passer meg. 

Anonymkode: e9ace...30f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...