Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frøkenfryden skrev (18 timer siden):

Har redda triste poteter og helgas tortillalefser i dag. 

Det ble til tjukk potet-tomatsuppe med matfløte. Lefsene er stekt brettet i tørr panne med jarlsberg inni☺️

IMG_6678.jpeg

mmm..😍 hva slags tomat brukte du? hakket hermetisk, pure eller frisk?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perine skrev (3 timer siden):

Jeg har laget over 40 medisterkaker av ribbe i dag.  Det er ikke mat for meg, men jeg kan vel ha noen biter oppi kålsuppa mi ☺️

IMG_2905.jpg

IMG_2917.jpg

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig, fortell mer! Har du laget medisterkaker av ribbe? Som i å kverne kjøttet? 

Jeg spiser ikke svin, men jeg elsker å lage mat så dette er virkelig noe jeg vil prøve å gi bort til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (3 minutter siden):

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig, fortell mer! Har du laget medisterkaker av ribbe? Som i å kverne kjøttet? 

Jeg spiser ikke svin, men jeg elsker å lage mat så dette er virkelig noe jeg vil prøve å gi bort til andre.

Hei, så koselig at du spør. Jeg forklarer gjerne 😀  Jeg har brukt kjøttkverna på Kenwooden til å kverne, og K-spaden i bollen for å blande. 

I går kjøpte jeg ei billig, frossen tynnribbe på 3,5 kg til 256 kroner. Det var 72,90 pr kg. Eller, ribbe var det egentlig ikke, for det var kun litt bein i det ene hjørnet.  Den tinte i kjøleskapet til i dag, før jeg skar vekk svor og bein og kuttet den opp i mindre biter, det veide 2,5 kg.

Jeg malte kjøttet 3 ganger fordi jeg liker det finmalt. Jeg rørte dette seigt med 2 ss salt, 2,5 ts pepper, 2,5 ts ingefær og 2,5 ts muskat.  Fortsatte med vekselvis 5 ss potetmel, 3 egg og 7,5 dl kald farris.  Det ble en fin farse og ble til 42 stekte medisterkaker på ca 80-85 gram.

Etterpå fikk de trekke/småkoke en halv time i en blanding av kraft fra salte svineknoker og vann.  Nå har jeg putta det meste i frysen,

Bare spør om du lurer på noe.

Lage medisterkaker.JPG

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (2 timer siden):

mmm..😍 hva slags tomat brukte du? hakket hermetisk, pure eller frisk?

Takk🥰

En boks mutti, den med helt knuste tomater☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (3 minutter siden):

Takk🥰

En boks mutti, den med helt knuste tomater☺️

Å ja, sånn har jeg i skapet. Tusen takk.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat/kebab talerken, feilberget litt når jeg la på salaten (det ser ikke sånn ut, men det er mest salat på talerknen), så når jeg sko legge på kyllingen så ble det plutselig haug på talerknen, det er også noen pomfri biter, men det var ikke plass til så mange 🤭 Og 2 typer kebab dressing på

Og det ble masse rester til kveldsmat, i dag og 😋

26november24.jpg

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kylling i mangosaus. Jeg ser nå at noen av eplebitene har klumpet seg sammen, og en av dem har forvillet seg ned i venstre hjørne. For sent å gjøre noe med det nå, men godt var det uansett!

20241127_161417.thumb.jpg.868ab436f2ee3c41d0da241e61e2653d.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20241127_181258.thumb.jpg.f2e9a2e3e8f5de2877eade31880814e1.jpgTomatsuppe med gnocci og salsicca for litt mer "mat følelse"

Endret av MarianneE
  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 26.11.2024 den 18.44):

Kyllingsalat/kebab talerken, feilberget litt når jeg la på salaten (det ser ikke sånn ut, men det er mest salat på talerknen), så når jeg sko legge på kyllingen så ble det plutselig haug på talerknen, det er også noen pomfri biter, men det var ikke plass til så mange 🤭 Og 2 typer kebab dressing på

Og det ble masse rester til kveldsmat, i dag og 😋

26november24.jpg

Namnam😍😍

Oppskrift takk, om du gidder 😊

Anonymkode: bde0b...983

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Namnam😍😍

Oppskrift takk, om du gidder 😊 på

Anonymkode: bde0b...983

Ja, det er veldig godt 🤩 Og klart jeg gidder det!

Og enkelt, laget salat med strimlet isberg, mais, strimlet rødløk og søt paprika. Kylling kebab kjøttet har vi kjøpt ferdig frosset på Gigaboks (kjøpte faktisk ny ladning i dag), ska ta bilde og legge ved. (De har to typer kylling kebabkjøtt, vi liker best den vi kjøper.) Det varmer jeg bare i en varm panne fra frossen tilstand uten noe olje eller smør. 

Har salat i bunn, legger på kylling, bruker to typer dressing, YummiTime sin kebabdressing (den ble tom, kan ikke legge ved bilde) og en annen dressing, som vi og har kjøpt på Gigaboks, legger ved bilde av den og. Hadde litt pomfri i airfryern, men det var ikke plass til så mye.

Legger og ved bilde av noen gode tortillalefser og fra Gigaboks, er supre til kebabrull 🌯

Håper det er til hjelp :)

kebab.jpg

kebab1.jpg

kebab2.jpg

kebab3.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...