Gå til innhold

Kamerat vil ikke ha kontakt etter jeg fikk kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt et avslappet vennskap over lengre tid, alltid tatt oss tid til en kaffekopp sammen. I blant har jeg passet datteren hans, vasket huset hans for å hjelpe til. Det har aldri vært noe flørt eller noe mellom oss. Når vi har vært på tinder, datet en fast over perioder og slikt så har vi støttet hverandre og gitt råd. 

Han kjente kjæresten min lenge før meg, de kommer også godt overens. Kjæresten min godtar så klart vennskap av begge kjønn. Jeg ble sammen med kjæresten i sommer og da har det blitt stille fra kameraten min. Vennskapet går en vei, jeg spør om å finne på ting og er nøyaktig som før. Han bare vil ikke nå. 

Hva skjer?

Anonymkode: 83503...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig for oss å vite hva som skjer. Han trodde kanskje det kunne bli dere to, men skjønner nå at det ikke skjer? Han liker kanskje ikke å vite at kompisen hans ligger med deg? Kanskje han ikke synes du er så gøy lenger? Lista kan jo fortsette. 

Anonymkode: d6844...192

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

Klassisk. Mange menn som ikke er interessert i vennskap med damer de ser på som upulbare.

Anonymkode: 0529b...dcd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier en mann kan være venn med en kvinne… med noen ytterst få unntak vil de fleste menn ha sex med deg. 
 

Kameraten din vil det, men nå er du jo utelukket. Får se etter en annen venn da vet du.

Anonymkode: aa13e...c97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjæresten min godtar så klart vennskap av begge kjønn"

Er det en selvfølge? Kjenner en som slo seg vrang da dama traff en guttekompis alene. Hvis de er flere sammen, helst flere damer pluss han, så godtar han det. Hun har løyet før om at han er homo, men han er nok bi og det vet samboeren.

Anonymkode: 1f9b6...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Kjæresten min godtar så klart vennskap av begge kjønn"

Er det en selvfølge? Kjenner en som slo seg vrang da dama traff en guttekompis alene. Hvis de er flere sammen, helst flere damer pluss han, så godtar han det. Hun har løyet før om at han er homo, men han er nok bi og det vet samboeren.

Anonymkode: 1f9b6...9f1

Jeg og kjæresten syns det er en selvfølge. Jeg har andre kompiser som kjæresten så klart har møtt. Vi har begge hatt et liv før vi møttes og det er rart å avslutte vennskap pga et forhold. Han har venninner som jeg har blitt kjent med. Har vi fest en gang i blant så inviterer vi med venner av begge kjønn. 

Det jeg finner på med kamerater er nå bare kaffebesøk, fest, felles hobby og en og annen telefonsamtale. Akkurat det samme som kjæresten gjør med sine venninner. Er det snakk om kino, middag, restaurantbesøk så tar vi med flere. 

Ene kameraten min har jeg kjent hele livet og jeg snakker like lett med hans samboer. Det har aldri vært noe tema der heller, at venner av motsatte kjønn ikke skal være lov.

En annen kamerat har jeg hatt siden ungdomskolen. Nå er han godt kjent med kjæresten min og hans venner igjen. 

Anonymkode: 83503...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

Det er kjipt, for det har aldri vært et tema. Tenkte han på det da han drev fast på med ei i et helt år også? 

Anonymkode: 83503...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger ikke nødvendigvis være sjalu på typen din. Kan godt være det er motsatt, at han har opplevd at typene til venninner har blitt ubehagelige og skal "forsvare" dama. Har opplevd det noen ganger selv.

Det kan også godt være han ikke er interessert i deg, men likevel opplever det som sårt at du er i et forhold samtidig som han ikke har fått det til. Er mange vennskap (også mellom samme kjønn) som dabber av eller kuttes ut når en av dem får seg kjæreste.

Anonymkode: 4f142...d1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tid til å vaske og passe barn for han lengre?

Anonymkode: 95ee8...080

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ham rett ut?

Enten er han forelska i seg/ville ha sex - eller - så vet han noe relativt ille om denne nye kjæresten han ikke orker blande seg i.

Type at han kjører dobbeltløp, er kjent for å være notorisk utro - er utro mot deg eller noe likende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

evt er han forelska i ts og hadde i det stille håpet på at det skulle bli de to. Ikke sikkert det kun var fordi han ville nedi buksa på henne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klassisk. Mange menn som ikke er interessert i vennskap med damer de ser på som upulbare.

Anonymkode: 0529b...dcd

Det er en sannhet med modifikasjoner mener jeg. Noen menn tenker nok sånn, men så handler det også om på hvilket grunnlag man ble kjent med henne. Dersom begge var single da de ble kjent, så har det vel kanskje vært et ønske om noe mer lenge, men hvis hun allerede har type når man blir kjent så tenker han nok oftere at det er off limits fra første stund.

Anonymkode: 54854...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har hatt et avslappet vennskap over lengre tid, alltid tatt oss tid til en kaffekopp sammen. I blant har jeg passet datteren hans, vasket huset hans for å hjelpe til. Det har aldri vært noe flørt eller noe mellom oss. Når vi har vært på tinder, datet en fast over perioder og slikt så har vi støttet hverandre og gitt råd. 

Han kjente kjæresten min lenge før meg, de kommer også godt overens. Kjæresten min godtar så klart vennskap av begge kjønn. Jeg ble sammen med kjæresten i sommer og da har det blitt stille fra kameraten min. Vennskapet går en vei, jeg spør om å finne på ting og er nøyaktig som før. Han bare vil ikke nå. 

Hva skjer?

Anonymkode: 83503...16f

Det må du jo bare spørre han om. 

Det uthevede er for øvrig verdens mest absurde setning. Helt absurd å påpeke dette i 2022 om en ikke kommer fra en sekt i det dypeste religiøse mørke. Det finnes absolutt ingen som ikke er voldelige som ikke "godtar" dette fordi det ikke finnes noen som ikke er voldelige som ville tenkt tanken på at de hadde noe å si om partnerens venner.

Anonymkode: 7bce2...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må du jo bare spørre han om. 

Det uthevede er for øvrig verdens mest absurde setning. Helt absurd å påpeke dette i 2022 om en ikke kommer fra en sekt i det dypeste religiøse mørke. Det finnes absolutt ingen som ikke er voldelige som ikke "godtar" dette fordi det ikke finnes noen som ikke er voldelige som ville tenkt tanken på at de hadde noe å si om partnerens venner.

Anonymkode: 7bce2...d3c

Det er en del kvinner her på KG som er helt tydelige på at de ikke aksepterer at typen har kvinnelige venner.

Anonymkode: 4f142...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

Eller kanskje han er oppriktig interessert i henne og ikke bare ønsker å pule…🙄??

Anonymkode: f189f...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville gjetta på at han ønsket seg noe mer enn vennskap og er litt lei seg nå.

Anonymkode: 270f7...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være mange forskjellige ting, og du får bare vite det helt sikkert om du spør.

Kanskje er kameraten interessert i deg og synes det er vondt å akseptere at du har kjæreste.

Kanskje har kjæresten din er mørk hemmelighet som kameraten kjenner til, og han vet ikke hvordan han skal håndtere det i forhold til deg.

Kanskje er det din kjæreste som er ekstremt sjalu og har bedt kameraten om å kutte kontakten med deg.

Anonymkode: 3989e...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er sjalu. Den støtten han har vist deg, har vært på betingelsen at det var en mulighet å komme i buksa på deg. 

Anonymkode: 32f42...2a5

Gullkorn fra pikemunn. 

Anonymkode: 91718...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...