Gå til innhold

Hva tenker du om folk som har samme fornavn og etternavn? Som Helle Helle? Eller samme navn som far/mor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F eks Jan Tore Sanne er sønnen til Tore Sanner. 

Anonymkode: 15b65...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo to helt forskjellig ting. Og helle helle er dårlig eksempel, det navnet har hun tatt selv 

folk som gir barna sitt eget navn (fornavn) tenker jeg at er enten enkle eller pretensiøse 

Anonymkode: f3248...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Samme fornavn og etternavn kan være kult, men jeg tror ikke det er så mange som har det.

Samme fornavn som forelder synes jeg høres ut som om foreldrene synes de selv er over snittet betydningsfulle. Oppkalling etter besteforeldre eller oldeforeldre er greit, å kalle opp barnet sitt etter seg sjøl er bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det vanlig å kalle opp etter foreldrene, men da får som regel barna to navn. Vet for eksempel om disse: Karl får sønnen Erik, som igjen får sønnen Karl Erik. Olav får sønnen Stein Olav som igjen får sønnen Olav Stein. Tor får sønnen Tor Martin. 

Det viser vel at man er opptatt av tradisjoner, kanskje er det navn som har gått igjen i slekta lenge. Samme fornavn som etternavn tror jeg ikke er så vanlig. Tror nok Ronny Brede Aase unngår navnet Åse på sine barn, samme med Anders Magnus og Jan Thomas...

Anonymkode: c1ba4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her jeg bor er det vanlig å kalle opp etter foreldrene, men da får som regel barna to navn. Vet for eksempel om disse: Karl får sønnen Erik, som igjen får sønnen Karl Erik. Olav får sønnen Stein Olav som igjen får sønnen Olav Stein. Tor får sønnen Tor Martin. 

Det viser vel at man er opptatt av tradisjoner, kanskje er det navn som har gått igjen i slekta lenge. Samme fornavn som etternavn tror jeg ikke er så vanlig. Tror nok Ronny Brede Aase unngår navnet Åse på sine barn, samme med Anders Magnus og Jan Thomas...

Anonymkode: c1ba4...86d

Hahahaha noe av det morsomste jeg har lest 😂😂 da er man lite fantasifull og muligens en smule enkel for å si det sånn 😂🙈😅 

Anonymkode: 72a81...438

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...