Gå til innhold

Unge menn som liker eldre damer: Er det omsorg dere søker/mommyissues?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen her på forumet hevder at unge menn som tenner på eldre damer (betydelig eldre enn dere selv) eller har lyst på sex med eldre damer gjør det fordi de søker omsorg. Eller har mommy-issues. 

Til dere menn som tenner på eller har tent på eldre damer: stemmer dette?

Og hva betyr egentlig mommy-issues?

Anonymkode: 28a1a...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har issues og moren din har skylda er det mother-issues ;) 

Hvis du ser moren din få bank, og hun trøster deg og sier du ikke trenger å bli lei deg. At det er hennes skyld og at faren din ble sint og slo fordi hun sa eller gjorde noe feil.  Da er det mother-issues som gjør at du forventer samme forståelse av kona når du banker henne. Og mother-issues at du føler deg berettiget til å slå når hun gjør noe galt.

Eller hvis moren din ordner alt for deg og lærer deg at kvinner  hører hjemme på kjøkkenet. Og du hele livet hører at du er mann dette er ikke din jobb. Du må finne deg en dame som meg osv. Da er det mother-issues som gjør at du reagerer på at kona ikke forstår at hun hører hjemme på kjøkkenet og at hun skal gjøre  alt for deg.

 

 

Anonymkode: e881f...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt en dragning mot eldre damer, men kun hvis de oppfører seg jordnære og selvsikre. Jeg innbiller meg at de er mer bevisst på hva de ønsker seg, og derfor blir jeg veldig smigret/sjarmert når jeg får oppmerksomhet av dem. Den eldste jeg har vært i et forhold med var nesten 15 år eldre enn meg, og jeg synes ikke aldersforskjellen var noe problem siden vi gikk så godt overens (interesser og holdninger). 
Og jeg føler ikke at jeg har et omsorgsbehov. Jeg mener definitivt at jeg passet mer på henne enn at hun passet på meg.

Anonymkode: 33e46...2b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller, aller fleste handler det nok ikke om "issues" men at en også tenner på eldre kvinner, selv om det ikke nødvendigvis er det en foretrekker. For andre igjen handler det kanskje om erfaring, "morroskyld", osv. Andelen som tenner på eldre kvinner på grunn av "morskomplekser" eller lignende tror jeg er veldig liten. 

Endret av herzeleid
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daddy issues er jenter som ligger rundt. Ofte pga fraværende far så de finner ikke en stabil mann å går etter menn som ikke er bra for de.

litt usikker på mommy issues men Freud hadde noen teorier på ting.

blir spennende med den generasjonen som vokser opp nu å vestens fremtid. Neppe tilfeldig at Kina som setter dagsordenen om få år gjør som de gjør da vesten er der romerriket var før dets fall.

Anonymkode: 3fc3a...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker eldre damer mest for da kan jeg putte inn mye mindre innsats + de prøver sitt beste for å få meg til og føle meg bra.

 

Anonymkode: 02e97...f14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker eldre damer mest for da kan jeg putte inn mye mindre innsats + de prøver sitt beste for å få meg til og føle meg bra.

 

Anonymkode: 02e97...f14

Hva mener du med mindre innsats? Vil tro det er motsatt. Godt voksne kvinner vet hvor godt det kan være og hva de vil ha. 

Anonymkode: 17912...bce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å naile milfs med deilig kropp+hus+bil+penger gir status blant kompiser

Anonymkode: 4e1c6...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Daddy issues er jenter som ligger rundt. Ofte pga fraværende far så de finner ikke en stabil mann å går etter menn som ikke er bra for de.

litt usikker på mommy issues men Freud hadde noen teorier på ting.

blir spennende med den generasjonen som vokser opp nu å vestens fremtid. Neppe tilfeldig at Kina som setter dagsordenen om få år gjør som de gjør da vesten er der romerriket var før dets fall.

Anonymkode: 3fc3a...60b

Atte…….hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg liker eldre damer mest for da kan jeg putte inn mye mindre innsats + de prøver sitt beste for å få meg til og føle meg bra.

 

Anonymkode: 02e97...f14

Seriøst? Tviler virkelig. 

Anonymkode: 705f7...9a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ligger noe i omsorgen man assosierer med litt stor, myk og voksen kropp...man assosierer det med noe godt.

Det er ikke "mother issues". Man trenger ikke å ha et problematisk forholdet til egen mor for å føle det sånn.

Jeg er ikke ung lenger. Jeg tente først og fremst på jenter på egen alder, men også på de store lårene og brystene til kvinner som var på alder med min mor. (Dog ikke min egen mor. Det føles bare rart og feil)

Anonymkode: ef1b9...423

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje det ligger noe i omsorgen man assosierer med litt stor, myk og voksen kropp...man assosierer det med noe godt.

Det er ikke "mother issues". Man trenger ikke å ha et problematisk forholdet til egen mor for å føle det sånn.

Jeg er ikke ung lenger. Jeg tente først og fremst på jenter på egen alder, men også på de store lårene og brystene til kvinner som var på alder med min mor. (Dog ikke min egen mor. Det føles bare rart og feil)

Anonymkode: ef1b9...423

«Litt stor og myk»? Jeg er 24 og er «litt stor og myk». Er jeg en eldre dame? 🤣🤣

Anonymkode: 705f7...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva mener du med mindre innsats? Vil tro det er motsatt. Godt voksne kvinner vet hvor godt det kan være og hva de vil ha. 

Anonymkode: 17912...bce

Antagelig at en i mindre grad er avhengig av noen forestilling om at relasjonen er noe mer enn den er. I slike forhold er det gjerne åpenbart at det kun dreier seg om enkel sex og relasjonen blir deretter.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Å naile milfs med deilig kropp+hus+bil+penger gir status blant kompiser

Anonymkode: 4e1c6...32b

Det må være i spesielle gjenger i så fall. Blant unge menn som selv har ambisjoner vil det nok ofte gi lite status. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

«Litt stor og myk»? Jeg er 24 og er «litt stor og myk». Er jeg en eldre dame? 🤣🤣

Anonymkode: 705f7...9a9

Absolutt ikke, men du kan sikkert være god og myk for noen allikevel 🙂

Anonymkode: ef1b9...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alterego666 skrev (1 time siden):

Atte…….hæ?

☺️
 

jeg vet ikke hva mommy issues skyldtes men jeg ser på veldig mange jenter jeg personlig kjenner/kjente så vet jeg at samtlige hadde fravær av fedre å de bruker menn/blir brukt. Det er for mange med samme mønstre til at det er en tilfeldighet. og jeg vil anta at det er noe av det samme som ligger til grunn for menn. 
 

det er statistikk/forskning på hva slags partner man søker og menn søker i større grad en som kan minne om moren og kvinner om faren men det er ikke bestemt. Selvsagt mange variasjoner, og jeg fokuserer ikke så alt for mye på menn da jeg liker kvinner men jeg ser de som har hatt fedre som er fraværende osv ligger oftere rundt. Å i denne selvrealiseringstiden man er i så er det mange som er full opptatt på karriere men jeg kunne sikkert pratet kinesisk nå for det høres kanskje sånn ut for deg😘

Anonymkode: 3fc3a...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

☺️
 

jeg vet ikke hva mommy issues skyldtes men jeg ser på veldig mange jenter jeg personlig kjenner/kjente så vet jeg at samtlige hadde fravær av fedre å de bruker menn/blir brukt. Det er for mange med samme mønstre til at det er en tilfeldighet. og jeg vil anta at det er noe av det samme som ligger til grunn for menn. 
 

det er statistikk/forskning på hva slags partner man søker og menn søker i større grad en som kan minne om moren og kvinner om faren men det er ikke bestemt. Selvsagt mange variasjoner, og jeg fokuserer ikke så alt for mye på menn da jeg liker kvinner men jeg ser de som har hatt fedre som er fraværende osv ligger oftere rundt. Å i denne selvrealiseringstiden man er i så er det mange som er full opptatt på karriere men jeg kunne sikkert pratet kinesisk nå for det høres kanskje sånn ut for deg😘

Anonymkode: 3fc3a...60b

Du kan gjerne lenke denne forskningen.

Å skrive kinesisk er ikke til hjelp, men bedre ortografi og organisasjon ville definitivt hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mye yngre elsker er besatt fordi jeg kommer ikke med drama og forventninger som de fleste i hans alder og i tillegg er jeg opptatt at vi begge har jord-sjelvende sex, som sagt, jeg ligger ikke der i misjonær 24/7 ;) 

 

Anonymkode: 69793...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Daddy issues er jenter som ligger rundt. Ofte pga fraværende far så de finner ikke en stabil mann å går etter menn som ikke er bra for de.

litt usikker på mommy issues men Freud hadde noen teorier på ting.

blir spennende med den generasjonen som vokser opp nu å vestens fremtid. Neppe tilfeldig at Kina som setter dagsordenen om få år gjør som de gjør da vesten er der romerriket var før dets fall.

Anonymkode: 3fc3a...60b

Helt feil! Masse fordommer du har her.

Jeg hadde en fantastisk far, men liker likevel eldre menn og har en kjæreste jeg elsker som er 20 år eldre enn meg. Han er veldig bra for meg, et sunt forhold med masse kjærlighet.

Du virker bitter, kos deg med hatet ditt.

Anonymkode: 48335...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine yngre år var det definitivt en måte å søke trygghet på. Å ha sex med ei som gjerne hadde et par barn fra før av var både spennende, og de var langt mere omsorgsfulle og mindre drama. Elsket å få puppekos og masse nærhet. Var 18-20 da med damer på 30-40. 

Anonymkode: b1868...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...