Gå til innhold

Hvor kjøper man klær i 40-årene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De største forandringene i klesstilen min skjedde ikke da jeg bikket 40, men midt i 20-årene i overgangen fra student til arbeidstaker. Ikke fordi jeg planla det, det var en naturlig utvikling over tid (og jeg har yngre kollegaer med samme erfaring). Det skjer ikke store, dramatiske endringer når du fyller 40 som krever hverken ny garderobe eller nye shopppingvaner. Stort sett handler jeg i de sanne butikkene nå som da jeg var 20,  selv om hva slags plagg jeg kjøper har endret seg noe.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat der som alle andre kjøper klær i vanlige klesbutikker. Er du ute etter noe spesielt, må du på nettet. 

Anonymkode: 68c2a...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bikket 30 begynte jeg å fokusere mer på kvalitet og holdbarhet. Så stilen min har vært ganske lik siden jeg ble noen og 30. Prøver å tenke litt miljø. Har kjoler som jeg har hatt i 5-10 år.

Blir en del fra Companys. Tiger. Inwear og slikt. Unngår polyester og annen plastikk, kjøper farger og snitt som ikke er moderne i bare 15 minutter. Og unngår fast fashion.

Anonymkode: 55d27...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig annerledes klesstil nå som 40 enn som 20, men det er fordi jeg fulgte trender før selv om jeg ikke likte klærne selv, fordi jeg bare hadde råd til HM og fordi jeg ikke hadde funnet min stil. Nå kjøper jeg dyre klær, som skal vare "evig" og er bærekraftig produsert i ull, viskose, osv. Og kun klær jeg virkelig liker, uavhengig av trender. Kanskje det er det du kan bruke de neste par årene på, finne din stil? 

Anonymkode: 4ac02...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler litt overalt… liker Day Birger et Mikkelsen, Samsøe, Høyer, Kashmina, & Other Stories, Lindex, Mango blant annet. Er 42. 

Anonymkode: abd73...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler stort sett på bruktbutikker og igjennom finn.no, -ellers med baseplagg som singleter, bukser, sokker, ullongs eller undertøy kan jeg handle nesten hvor som helst.

Anonymkode: 08364...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper bedre kvalitet og mer bærekraftig. Kjøper klær sjeldnere og gjerne fra mindre butikker og i gode materialer. Handler klær ut fra hva som kler meg i stedet for hva som er mote. Mer trygg på min egen stil. Mette Møller, Fair & Square, Bergans og Fjellräven for turtøy, Lanulva, Tiger of Sweden, lokale butikker.

Men skjedde ikke på magisk vis da jeg fylte 40, mer en utvikling fra jeg var ferdig som student i 20-årene og etter hvert som jeg har jobbet en stund.

 

Anonymkode: 5fea2...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.15):

Da det er 2,5 år til jeg blir 40 (dame) må jeg forberede meg litt.. Liker noen klær på Match, men føler at det er litt «kjerringbutikk» 🤔 Ellers liker jeg litt straight stil, så helst ikke foreslå Gudrun Sjødén 😅

Anonymkode: dece8...09e

Men hvor handler du klær nå da? Og hvorfor tror du at det blir veldig annerledes om 2,5 år. 

Jeg har handlet klær på samme steder siden jeg var 30, og synes jeg handler mye av de samme klærne også, 15 år senere. 

Anonymkode: 9cc68...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv over 40- og klær er det minste problemet! Alltid gått med det jeg selv liker! Handler bl.a mye på bon prix og zalando- grunnet masse utvalg:) Ellers der jeg finner noe jeg liker! 

Anonymkode: fe49f...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er 60 og handler fremdeles noe på f.eks HM og Cubus, men det begynner å bli litt vanskelig å finne det jeg vil ha... Mye blir for ungdommelig for meg, samtidig som jeg absolutt ikke er"kjerringtypen" 😄  Handler en del på Fretex og andre bruktbutikker.

Anonymkode: 86ecb...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.15):

Da det er 2,5 år til jeg blir 40 (dame) må jeg forberede meg litt.. Liker noen klær på Match, men føler at det er litt «kjerringbutikk» 🤔 Ellers liker jeg litt straight stil, så helst ikke foreslå Gudrun Sjødén 😅

Anonymkode: dece8...09e

ja dr det ikke kjærringklær du vil ha da? Høres ut som det i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.15):

Da det er 2,5 år til jeg blir 40 (dame) må jeg forberede meg litt.. Liker noen klær på Match, men føler at det er litt «kjerringbutikk» 🤔 Ellers liker jeg litt straight stil, så helst ikke foreslå Gudrun Sjødén 😅

Anonymkode: dece8...09e

Jeg er 40 og kjøper klær jeg liker. Jeg har min stil og den kommer jeg til å ha hele livet. 

Du må huske på at de som ble født før krigen hadde sin stil, og den hadde de hele livet. Betyr ikke at du må kle deg som de over 80 fordi du blir 40. 😂

Hvorfor skal man forandre på noe man liker å gå med? 

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.15):

Da det er 2,5 år til jeg blir 40 (dame) må jeg forberede meg litt.. Liker noen klær på Match, men føler at det er litt «kjerringbutikk» 🤔 Ellers liker jeg litt straight stil, så helst ikke foreslå Gudrun Sjødén 😅

Anonymkode: dece8...09e

Der de har klær du liker? 

Anonymkode: 42f31...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått noen gode forslag her. Jeg tror stikkordet er kvalitet og snitt. I førtiårene har man en kropp som krever andre kvaliteter på klærne enn tyve- og trettiårene. Personlig har jeg endelig fått den figuren jeg hadde før barna kom til verden, om enn noe mykere, så jeg skal gå til innkjøp av gode kvalitetsplagg i lin, silke, kashmir og noe økologisk bomull. 

Anonymkode: 1a885...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes du har fått noen gode forslag her. Jeg tror stikkordet er kvalitet og snitt. I førtiårene har man en kropp som krever andre kvaliteter på klærne enn tyve- og trettiårene. Personlig har jeg endelig fått den figuren jeg hadde før barna kom til verden, om enn noe mykere, så jeg skal gå til innkjøp av gode kvalitetsplagg i lin, silke, kashmir og noe økologisk bomull. 

Anonymkode: 1a885...006

Dette! Det gjelder å insistere i litt kvalitet  når man er eldre. De der HM, Gina trikot og Cubus plaggene kommer man lettere unna med når man har en yngre kropp. 

Anonymkode: 6123d...6a6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man er 40 har man økonomi til å kjøpe det man EGENTLIG har lyst på, akkurat der man vil. Og er gammel nok til å drite i hva andre syns.

Anonymkode: 70705...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper jeg klær på H&M, Cubus, KappAhl og avogtil Lindex.

Anonymkode: e03cc...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg blir 40 snart, men har ikke akkurat tenkt å legge om til kjerringstil ett minutt etter midnatt den dagen jeg fyller 40.

For min del har stilen endret seg endel over årene, men vil si at det har blitt størst endring etter 35. Rett og slett fordi jeg begynte å like mer fargerike klær. Før det var det mye svart, grått og litt blått. 

Stilen har også forandret seg fordi kroppen har forandret seg. Jeg er ikke akkurat feit, men har litt fett på mage og det området der. Så det å gå med kjoler som er tettsittende hele veien og i tynt stoff er noe jeg ikke bruker for eksempel. 

Uansett, så vil jeg si at jeg tenker mer på hva jeg liker, hva som passer min kropp og hva jeg føler meg komfortabel i. Antar at det er noe jeg kommer til å fortsette å gjøre når jeg fyller 40.

Handler i hvert fall masse på Zalando siden de har alt mulig og ellers er det litt forskjellige nettbutikker. Jeg handler også mye brukt på bruktbutikker, på Tise og på Finn. Har i likhet med andre kvinner på min alder begynt å tenke mer over kvalitet, materialer, men er ganske nylig at jeg begynte å tenke på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 23.15):

Da det er 2,5 år til jeg blir 40 (dame) må jeg forberede meg litt.. Liker noen klær på Match, men føler at det er litt «kjerringbutikk» 🤔 Ellers liker jeg litt straight stil, så helst ikke foreslå Gudrun Sjødén 😅

Anonymkode: dece8...09e

Butikken, definitivt på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...