Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er jo ikke så mye dyrere enn de andre? Om du forter deg litt får du #2 for rundt 10k nå (ny) pga at #3 kom ut. De andre vi så på, Emmaljunga, UppaBaby osv var like dyre såvidt jeg kunne se i butikken. 

Anonymkode: 5e944...693

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den er jo ikke så mye dyrere enn de andre? Om du forter deg litt får du #2 for rundt 10k nå (ny) pga at #3 kom ut. De andre vi så på, Emmaljunga, UppaBaby osv var like dyre såvidt jeg kunne se i butikken. 

De er vel fort dyrere nå som Foxen er satt ned? Fox 2 ligger til 9995 på babyshop, mens Vista V2 ligger på nærmere 13000. Mener nxt90 også ligger på over 12000. Prismessig vil jeg altså si disse vognene ligger veldig likt.

Anonymkode: 0c636...27e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig med deg, synes dog Britax ser best ut også, den er ren i designet, klassisk, nett og balanserte proposjoner. Bugaboo og emmaljung har blitt veldig rimelige også, så det er jo ikke så mye status å hente der for de osm er opptatt av slit.

Anonymkode: 35365...b1f

Synes ikke Britax ser like bra ut i virkeligheten. Jeg følte også den holdt en lavere standard sammenlignet med Fox da jeg testet dem i butikken. 

Anonymkode: 0c636...27e

Skrevet

Hva er forskjellen på fox 2 og fox 3? Siden prisen er så ulik?

Anonymkode: 5be9a...9fc

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

2 er vel bare så mye billigere nå fordi den selges ut på salg der de fremdeles har den på lager. Den kostet noen tusen mer i fjor da den var nyeste modell. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes IKKE den er verdt det. 

Anonymkode: 6b02c...d04

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 20.52):

Hvorfor?

Anonymkode: 387bf...888

Det er ikke en terrengvogn. De som sverger til Bugaboo påstår den duger, men har du først prøvd gode vogner på grus og skogsveier så skjønner du hva jeg mener. 

Ja, den kan legges sammen som èn del, men den blir ikke liten sammenlagt, og det er ørten steg for å komme dit...

Kalesjen er helt OK, men i dag har de fleste vogner lang og god kalesje, syns ikke Bugaboo skiller seg spesielt ut sett bort fra valgmulighetene mtp utskifting. 

Jeg syns ikke prisen gjør opp for sitt. En Fox 2 brukt, kanskje, men en Fox 3 ny, nei. 

Anonymkode: b8e2e...4ce

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En forskjell er at fox 3 kan legges sammen som en del (dvs uten å ta av sittedel), mens fox 2 kan ikke. Sikkert andre ting også, men for min del er dette litt viktig 😅 Med første var vi innom flere vogner (derfor jeg er villig til å kanskje gi litt mer for en vogn nå hvis den kan treffe på alle kriterier), og for våre behov var det stor forskjell på de man kunne legge sammen i én del og de man ikke kunne gjøre det med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ikke en terrengvogn. De som sverger til Bugaboo påstår den duger, men har du først prøvd gode vogner på grus og skogsveier så skjønner du hva jeg mener. 

Ja, den kan legges sammen som èn del, men den blir ikke liten sammenlagt, og det er ørten steg for å komme dit...

Kalesjen er helt OK, men i dag har de fleste vogner lang og god kalesje, syns ikke Bugaboo skiller seg spesielt ut sett bort fra valgmulighetene mtp utskifting. 

Jeg syns ikke prisen gjør opp for sitt. En Fox 2 brukt, kanskje, men en Fox 3 ny, nei. 

Jeg vurderer ikke fox 3 fordi jeg tror det er en terrengvogn 😁 Vi har en baby jogger city elite til første (som vi ELSKER på terreng), men det er flere ting ved den som gjør at jeg ikke ønsker den som vogn til neste. Først og fremst fordi den er veldig bred over bakhjulene. Satt meg fast så mange ganger. I tillegg ble jeg aldri vant til trehjuling. Utfordrende å få den opp høye fortauskanter og ned trapper feks. Kjente også behov for en annen vogn hvor sittedel kunne snus helt i starten etter vi byttet til sportsdel.

Siden eldstemann fremdeles sover i vogn i bhg og samboer liker å løpe med vogn kommer vi til å beholde baby joggeren. Hvis vi skal på «terrengtur» med vogn kommer vi derfor til å bruke den eller bæresele til minsten. Men jeg håper likevel at bugaboo fox 3 er ålreit på litt rufsete asfalt og brostein feks (er den det?). 

• Liker 1
Skrevet

Bugaboo er veldig myk, det er ikke så bra på vinteren. Tror karbonfiber ville vært mye bedre enn billig aluminium.

Anonymkode: 2a17e...363

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vurderer ikke fox 3 fordi jeg tror det er en terrengvogn 😁 Vi har en baby jogger city elite til første (som vi ELSKER på terreng), men det er flere ting ved den som gjør at jeg ikke ønsker den som vogn til neste. Først og fremst fordi den er veldig bred over bakhjulene. Satt meg fast så mange ganger. I tillegg ble jeg aldri vant til trehjuling. Utfordrende å få den opp høye fortauskanter og ned trapper feks. Kjente også behov for en annen vogn hvor sittedel kunne snus helt i starten etter vi byttet til sportsdel.

Siden eldstemann fremdeles sover i vogn i bhg og samboer liker å løpe med vogn kommer vi til å beholde baby joggeren. Hvis vi skal på «terrengtur» med vogn kommer vi derfor til å bruke den eller bæresele til minsten. Men jeg håper likevel at bugaboo fox 3 er ålreit på litt rufsete asfalt og brostein feks (er den det?). 

Fikser kulekjøring på snø som har smeltet og iset seg til igjen, hvertfall langt bedre enn en nxt90.

Jeg har begge. Så jeg har testet snø og is med begge.

:)

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på bruken. Ei vennine som bor midt i Oslo i 4. etg uten heis og som triller rett inn i trange butikker med minimal plass til å svinge, elsket sin Bugaboo. Spesielt det at det var praktisk å bære bagdelen. Vogna var derimot ikke god på røff brostein og terreng med røtter og slikt (som jeg ofte triller på). Hun kunne heller ikke dra vogna opp trapper (den måtte løftes).

Vi hadde en brukt vogn (fra Brio(?)) med store luftfylte dekk og veldig god fjæring/demping. Den var/er suveren til vårt bruk på dårlig, ristende brostein og mye terreng med røttee og slikt. Vogna er også enkel å dra opp/ned trapper.

Til min venninnes behov var Bugaboo perfekt, men den fungerte dårlig når hun besøkte oss (f.eks. sneglefart over brosteinen fordi det ristet så mye for babyen i vogna). Til vårt bruk var derimot vår vogn super, selv om den var mer upraktisk de få gangene jeg besøkte henne og måtte bære opp bagdelen fire etasjer uten heis. 

Tenk på området du bor i og hvor du vil bruke vogna. Gå i flere butikker, prøv, spør de som jobber der (det er store forskjeller i kunnskaper og hva de sier), og tenk gjennom hva som passer dere best.

Ta også en kikk på Finn før dere kjøper ny. Det finnes veldig mye bra på Finn, og man kan spare mye. I noen tilfeller er det veldig lite å spare, og da kan dere jo like gjerne kjøpe ny.

Anonymkode: 0d48d...81e

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg bestilte akkurat fox 3 nå og gleder meg 😁 det er den vogna som vinner flest «best i test» og da er det jo veldig rart om den er så dårlig som noen kritiske røster her inne mener. 

Anonymkode: 1af6b...b2e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bestilte akkurat fox 3 nå og gleder meg 😁 det er den vogna som vinner flest «best i test» og da er det jo veldig rart om den er så dårlig som noen kritiske røster her inne mener. 

Man kan ikke ta "best i test" seriøst på vogn, ingen vogn kan defineres etter en test all den tid det handler om behov og ønsker. En vogn til 13k burde kunne fly sammenlignet med alternativene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Man kan ikke ta "best i test" seriøst på vogn, ingen vogn kan defineres etter en test all den tid det handler om behov og ønsker. En vogn til 13k burde kunne fly sammenlignet med alternativene. 

Ok. Så da skal man se bort i fra testing og anmeldelser på det meste av alle produkter (barneutstyr, bil etc) fordi det er kun behov og ønsker som definerer hva som er best? 🤣🤔 makes sense

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok. Så da skal man se bort i fra testing og anmeldelser på det meste av alle produkter (barneutstyr, bil etc) fordi det er kun behov og ønsker som definerer hva som er best? 🤣🤔 makes sense

Kjære vene, du vet hva en vogn gjør? Den frakter en baby i 5kmt.  Vet du hva en bil gjør? Hvilket skadepotensiale en bil har, sammenlignet?

For øvrig, ja, i all, all hovedsak skal du se bort fra tester. Jeg tipper du leser tester på bilstoler og, som forbrukerrådet og NAF. Leser du hvordan testene utføres hos NAF? I en slede! 

Anmeldelser må du gjerne lese, og å søke erfaring fra andre, men kan ikke ta et valg basert på min mening,  for jeg har kanskje helt andre behov og ønsker enn deg. Jeg liker Baby Jogger City Premier for eksempel og kan varmt anbefale den, men mange liker den ikke fordi den er stiv og lite demping. Jeg kaller det stødig og ikke raklete, som vogner med bevegelse i håndtaket og for mye vugging kan oppleves.

En test kan ikke avgjøre hvilken vogn som er best,  fordi alle har samme funksjon. Barnet skal sove i den, og barnet skal trilles i den. Men ja, hvis vognen flyr, så bør den vinne alle tester.

Anonymkode: 0f92a...971

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Saken er, TS, at her får du stortsett svar fra de som har erfaring med Bugaboo - kjøpte den ny eller brukt - og disse vil jo selvfølgelig mene at vognen er verdt pengene. De må jo forsvare pengene som er brukt på vogna, og, de var jo fornøyde med vogna, tross alt. 

Jeg har aldri hatt Bugaboo. Det ble for dyrt for meg å kjøpe, både nytt og brukt. Brukt marked for Bugaboo virker presset, godt falmede vogner selges alt for dyrt. Jeg kjøpte en annen vogn brukt, til en tusenlapp. Det jeg kan si, er at gjennom to barn og alt vognbruk, har aldri angret på at jeg ikke brukte mer penger på vogn den gang. 🤷 Det har rett og slett aldri skjedd, "ha, jeg skulle nok kjøpt en vogn til ti tusen, har for mye penger til overs". 😂

Vognbruk ble også veldig variert for vår del. Det kunne jeg aldri forutsi på forhånd.  Jeg dro til utlandet med min første, 6 mnd gammel baby (familiebesøk). Kjøpte trille spesielt for turen, den ble ødelagt i transport tross Stokke-vognbagen (som jeg også kjøpte brukt). Så var i grunn veldig glad at jeg ikke hadde en bedre, dyrere vogn med meg? 

Fikk barn nr2 to år etter første, og skaffet meg dobbelvogn, for kortidsbruk. Igjen, kjøpt brukt, solgt for nesten samme sum ett år senere. 

Og egentlig fant vi ut, at hos oss, ble ikke vogn brukt så mye bortsett fra første leveåret, på begge barna. I barnehagen sov de inne, uten vogn. På fritiden bruker vi mye sykkel og sykkelvogn (men minste babyer kan jo ikke bruke den). Så dobbel sykkelvogn er det som er mest brukt nå med to barnehagebarn. 

Anonymkode: 3bdcd...450

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Saken er, TS, at her får du stortsett svar fra de som har erfaring med Bugaboo - kjøpte den ny eller brukt - og disse vil jo selvfølgelig mene at vognen er verdt pengene. De må jo forsvare pengene som er brukt på vogna, og, de var jo fornøyde med vogna, tross alt. 

Jeg har aldri hatt Bugaboo. Det ble for dyrt for meg å kjøpe, både nytt og brukt. Brukt marked for Bugaboo virker presset, godt falmede vogner selges alt for dyrt. Jeg kjøpte en annen vogn brukt, til en tusenlapp. Det jeg kan si, er at gjennom to barn og alt vognbruk, har aldri angret på at jeg ikke brukte mer penger på vogn den gang. 🤷 Det har rett og slett aldri skjedd, "ha, jeg skulle nok kjøpt en vogn til ti tusen, har for mye penger til overs". 😂

Vognbruk ble også veldig variert for vår del. Det kunne jeg aldri forutsi på forhånd.  Jeg dro til utlandet med min første, 6 mnd gammel baby (familiebesøk). Kjøpte trille spesielt for turen, den ble ødelagt i transport tross Stokke-vognbagen (som jeg også kjøpte brukt). Så var i grunn veldig glad at jeg ikke hadde en bedre, dyrere vogn med meg? 

Fikk barn nr2 to år etter første, og skaffet meg dobbelvogn, for kortidsbruk. Igjen, kjøpt brukt, solgt for nesten samme sum ett år senere. 

Og egentlig fant vi ut, at hos oss, ble ikke vogn brukt så mye bortsett fra første leveåret, på begge barna. I barnehagen sov de inne, uten vogn. På fritiden bruker vi mye sykkel og sykkelvogn (men minste babyer kan jo ikke bruke den). Så dobbel sykkelvogn er det som er mest brukt nå med to barnehagebarn. 

Anonymkode: 3bdcd...450

Jeg var som deg med første min. Kjøpte rimelige (og gode!) vogner på Finn som jeg solgte til samme pris som jeg kjøpte for. Hadde først baby jogger city elite med vognbag, men byttet den ut med britax smile 2 når baby skulle sitte i sportsdel og jeg ikke ville ha henne vendt vekk fra oss. Så fikk vi bil og flyttet til byen (rar kombo) og ønsket en vogn som var lettere å kjøre og lettere å legge sammen - det ble cybex Balios S. Etterhvert som min første begynte i barnehage og vogn først og fremst ble brukt til soving og transportetapper, byttet vi ut cybex’en igjen til en baby jogger city elite. Den er helt fantastisk, vi elsker den og vi kommer til å beholde den - men vi vet at den ikke oppfyller alle våre behov det første året når vognen tross alt vil bli brukt mest. 

Grunnen til at jeg nå ønsker å høste erfaringer fra de med bugaboo fox 3 er fordi jeg tror denne kan dekke alle behovene vi har… og kanskje være løsning på de mindre irritasjonsmomentene som ikke rettferdiggjør bytte av vogn, men som likevel er.. irriterende😅 vi har bedre økonomi nå enn sist, og er villig til å betale noe mer for vogn denne gang enn vi gjorde forrige gang for å slippe å bytte ut underveis. Men synes jo bugabooen er litt vel dyr, derfor spørsmål om «verdt det» og hva det er den har som feks ikke andre rimeligere alternativer har.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg var som deg med første min. Kjøpte rimelige (og gode!) vogner på Finn som jeg solgte til samme pris som jeg kjøpte for. Hadde først baby jogger city elite med vognbag, men byttet den ut med britax smile 2 når baby skulle sitte i sportsdel og jeg ikke ville ha henne vendt vekk fra oss. Så fikk vi bil og flyttet til byen (rar kombo) og ønsket en vogn som var lettere å kjøre og lettere å legge sammen - det ble cybex Balios S. Etterhvert som min første begynte i barnehage og vogn først og fremst ble brukt til soving og transportetapper, byttet vi ut cybex’en igjen til en baby jogger city elite. Den er helt fantastisk, vi elsker den og vi kommer til å beholde den - men vi vet at den ikke oppfyller alle våre behov det første året når vognen tross alt vil bli brukt mest. 

Grunnen til at jeg nå ønsker å høste erfaringer fra de med bugaboo fox 3 er fordi jeg tror denne kan dekke alle behovene vi har… og kanskje være løsning på de mindre irritasjonsmomentene som ikke rettferdiggjør bytte av vogn, men som likevel er.. irriterende😅 vi har bedre økonomi nå enn sist, og er villig til å betale noe mer for vogn denne gang enn vi gjorde forrige gang for å slippe å bytte ut underveis. Men synes jo bugabooen er litt vel dyr, derfor spørsmål om «verdt det» og hva det er den har som feks ikke andre rimeligere alternativer har.

Bugaboo må byttes ut, sittedelen er alt for kort.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 19.17):

Ser folk anbefaler brukt, jeg anbefaler ny. Den brukte får du kanskje ikke solgt igjen, da er den for gammel og slitt, samtidig som de fleste som selger brukt skal ha nesten det samme som en ny. Nei, kjøp ny med garanti og selg den igjen selv etter bruk.

Tja, jeg solgte brukt (pent brukt av ett barn), solgte den for halv pris av ny.

Så ikke vogner her i Oslo iallefall som lå over det. 

Om du skal trille på mye brostein hadde jeg nok valgt noe med demping, type standard Emmaljunga eller noe sånt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...