absinthia Skrevet 22. januar 2022 #1 Del Skrevet 22. januar 2022 Jeg har hatt en lenge gryende fantasi om å skaffe meg en broderi maskin. Jeg skal fortrinnsvis bruke den til å sette litt preg på klær og andre ting jeg syr eller reparerer og til å konvertere noen av storebrødrene avlagte klær til å se litt mer jentete ut. Jeg selger sjeldent noe, men syr en god del gaver og til eget bruk. Nå for tiden tegner jeg med tekstiltusj eller setter applikasjoner på det jeg " forvandler" fra gutteaktige klær til noe som minstejenta vil bruke. Så, kom med tips. Jeg har aldri hatt eller prøvd broderimaskin og kunne først og fremst tenkt meg en til under 30 000 i første omgang. Har vurdert en fra Brother til ca 10900, men aner virkelig ikke om den gjør jobben godt eller om jeg burde gå for en litt dyrere sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 24. januar 2022 «Jeg bare dytter og krysser fingrene» 🤞🏻☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg har drevet med patchwork og quilting i mange år og for mange år siden falt jeg for fristelsen og kjøpte meg en broderimaskin. Maskinen jeg kjøpte var en kombinert sy- og broderimaskin fra Janome, det var ikke toppmodellen men et hakk eller to under såvidt jeg husker. For min del var det en nedtur og jeg solgte den igjen etter noen måneder. Det jeg var lite fornøyd med var broderimotivene, de ble litt for glorete og bar veldig preg av at maskinen var ment for det amerikanske markedet. Det hjalp ikke at broderitråden til Janome var i 100% polyester og veldig "shiny", det dempet ikke akkurat det glorete uttrykket. Nå er det som sagt noen år siden, så det kan godt være at utvalget av både broderitråd og motiver har blitt bedre siden den gang, men det var det som gjorde at jeg valgte å selge broderimaskinen. Anonymkode: bb830...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 26. januar 2022 #4 Del Skrevet 26. januar 2022 Jeg kjøpte en Pfaff for noen år siden, uten broderfunksjon. Veldig fornøyd med maskinen, men har begynt å savne broderibiten… Har veldig god erfaring med å gå på en faghandel og få hjelp. Både for å prøve ulike maskiner, og for å få hjelp etter kjøp. Fikk opplæringskurs og to års service på maskinen inkludert. Kjenner ikke Brother? Ville valgt en anerkjent symaskinprodusent, særlig mtp å få tak i deler ved eventuell reparasjon en del år frem i tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Del Skrevet 26. januar 2022 rhubarb skrev (7 timer siden): Jeg kjøpte en Pfaff for noen år siden, uten broderfunksjon. Veldig fornøyd med maskinen, men har begynt å savne broderibiten… Har veldig god erfaring med å gå på en faghandel og få hjelp. Både for å prøve ulike maskiner, og for å få hjelp etter kjøp. Fikk opplæringskurs og to års service på maskinen inkludert. Kjenner ikke Brother? Ville valgt en anerkjent symaskinprodusent, særlig mtp å få tak i deler ved eventuell reparasjon en del år frem i tid. Brother er en seriøs og etablert symaskinprodusent. Anonymkode: 64496...b0f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 27. januar 2022 Tusen takk for at dere kom med innspill. Når jeg har tenkt litt mer på dette, har jeg vurdert å dra til den lokale sybutikken og se på den ene broderimaskintypen de har ( Janome mc550)..men jeg må være h……. flink til å bruke de symaskinene jeg allerede har, så jeg har alibiet i orden. 😅 Jeg har spart noen tusenlapper i løpet av høsten, bare på å sy om litt klær. Vurderer å putte bittelitt inn på bankkontoen hver gang jeg sparer penger som følge av bruk av symaskinene, så kanskje jeg får spart meg til en som følge av egen sying. ..må liksom passe litt på, slik at jeg ikke bare kjøper en fordi jeg elsker ny elektronikk og å sette meg inn i nye ting - og så står den bare der etter de første månedene. 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 2. februar 2022 #7 Del Skrevet 2. februar 2022 Har du vært innom og sett? Å spare litt over tid er lurt! Lurte litt på det samme, ønsker meg en cover 🙈 men ser vel at jeg bør bruke de jeg har litt mer, før jeg investerer i noe nytt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 5. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 5. februar 2022 rhubarb skrev (På 2.2.2022 den 22.31): Har du vært innom og sett? Å spare litt over tid er lurt! Lurte litt på det samme, ønsker meg en cover 🙈 men ser vel at jeg bør bruke de jeg har litt mer, før jeg investerer i noe nytt 😅 Nei, jeg skal vente og tenke litt, ellers tror jeg at jeg kommer til å kjøpe den med en gang. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå