Gå til innhold

Hvis fødsel er like vondt som mens-smertene mine vil jeg ikke klare å gjennomføre en fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flamme skrev (23 timer siden):

Alle kvinner i ditt stamtre har klart å føde barn, siden tidenes morgen! Tenk på det, er det ikke fantastisk? 

Nå må da folk snart slutte å bruke dette argumentet🤦‍♀️ 1 av 7 av kvinnene i hennes stamtre døde også i forbindelse med barnefødsel, og mange av babyene deres også. 

TS, det går bra😊 Enten så klarer du det selv, eller så hjelper de deg på sykehuset hvis ikke, hurra for moderne medisin😊

Anonymkode: 7051f...c12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke gjøre så mye under fødsel uansett. Åpningsriene tar mest tid, de føles som bølgende menssmerter. Du trenger ikke stå eller bevege deg, bare ta imot. Pressriene er helt ulikt, mine var ikke vonde overhode, men veldig trykketrang slik at man ikke klarer å motstå.

Anonymkode: 3ba70...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 1/22/2022 den 19.33):

Hva da?

Petidin feks. Jeg fikk triple doser, gjorde underverk under igangsatt tvillingfødsel med seteleie.

Anonymkode: 998c0...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 15.42):

Dette er selvfølgelig individuelt! Jeg svarte tidligere i tråden, men kan nevne igjen at jeg hadde veldig kraftige mensensmerter i tenårene, slik at jeg kunne kaste opp og besvime. Jeg kunne rett og slett ikke være på jobb eller skole når det pågikk. Smertene under fødselen var enda verre før jeg i det hele tatt hadde nådd aktiv fødsel, men jeg hadde stormrier. Stormrier er selvsagt mye verre enn "vanlige" rier, spesielt når de varer i en evighet fordi fødselen går tregt i tillegg. Jeg leste en gang (husker ikke kilde, men det gir jo mening) at de som har sterke mensensmerter har litt vel aktiv livmor, som lager rier under mensen. Man er derfor mer utsatt for å få kraftige rier under fødselen også. Jeg hadde ikke hatt sterke mensensmerter på en del år før fødselen, men min livmor var i hvert fall voldsomt aktiv helt fra første rie.

Anonymkode: 36d90...18f

Denne teorien om aktiv livmor er tull i mine ører.. Finner ingenting som støtter dette. 
Det gir faktisk ikke mening, som du hevder. Det er svært objektivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 12.48):

Med menstruasjonssmerter mistet jeg all funksjonsevne, klarer ikke steller sitte eller foreta meg noe, smertene er ekstreme, kaster opp og kaldsvetter. Besvimer. Er det sånn fødsel er?? Da vil det være umulig for meg å føde og forholde meg til fødselen. Er ikke istand til å verken bevege på meg eller presse, høre på beskjeder osv. 

Anonymkode: 2d5e7...3cb

Nei, en fødsel er mye verre.

Anonymkode: 2bae3...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Petidin feks. Jeg fikk triple doser, gjorde underverk under igangsatt tvillingfødsel med seteleie.

Anonymkode: 998c0...990

Peridin virker sederende, og har lite effekt på rier. Det påvirker også babyen.

Anonymkode: 4449f...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å være gravid rent fysisk er at du slipper mensen! Det var så nedtur å få det tilbake. Slappheten, dårlig humør, kort lunte. 

Også til det du sier, kunne du tenke deg keisersnitt da? Går jo an å mase seg til det. Da merker du jo ingenting. 

Anonymkode: dfedd...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg fikk lov til å føde vanlig, men baby lå på tvers så hadde nok ikke gått (prematur fødsel).

Klarte absolutt å puste meg gjennom rier i 8 timer, var som sterke mensen smerter. Var så sinnsykt digg når hver rie var over at jeg nesten ble euforisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg skal love deg at menssmertene dine blekner i forhold til fødsel.

Anonymkode: 6715f...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Haha jeg skal love deg at menssmertene dine blekner i forhold til fødsel.

Anonymkode: 6715f...d43

Mange med samme problem som meg har svart noe annet. Du har ikke sterke nok menssmerter. 

Anonymkode: 2d5e7...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Haha jeg skal love deg at menssmertene dine blekner i forhold til fødsel.

Anonymkode: 6715f...d43

Sammenlikner du da med egne menssmerter, eller slike som TS beskriver? For jeg har aldri opplevd at mens gjør så vondt som det TS beskriver. Det er jo ekstremt individuelt. Og du må jo svare ut fra det TS skriver ikke fra egen mens.

 

Anonymkode: 8df7e...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...