Gå til innhold

Samletråd for tolkning av hurtigtester


Elhaym

Anbefalte innlegg

2sommerfugler skrev (3 minutter siden):

Ser absolutt den streken der! God bedring.

Takk for det. Spent på pcr uansett. Håper den er positiv så jeg kan få det unna🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

luna1 skrev (13 minutter siden):

Dagens test. Tatt to hurtigtester og har fått en svak strek på begge..da kan jeg vel anse meg som positiv inntil pcr eventuelt viser noe annet🤷 Hva tror dere? Har vært i kontakt med bekreftet positiv for en drøy uke siden og formen er ikke på topp. Men svak strek så synes ikke det er helt lett å vite. 

IMG_20220124_120012.jpg

Strek er strek. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2sommerfugler skrev (2 timer siden):

Denne her synes tydelig syns jeg rett ved 15 min. Men nå i ettertid syns jeg ikke jeg kan se den lenger? Er det bare skygge/ blitsen på tlf?

 

8AAF4865-E5E7-400F-B74D-BA780465C92B.jpeg

Jeg ser ikke en strek. Ikke en farget strek ihvertfall. 

Men jeg har sett noen ganger at det kan være antydning til en "fordypning" i en strek under både T og C på testene, noe som sikkert er en bitteliten brønn hvor reagenset er plassert. Dette kan du se før du drypper noe oppi, da blir det lettere å sammenligne med etterpå. Den streken, eller linjen, er da selvsagt ikke farget så det blir mer som en skygge. 

De gangene jeg har sett svake positive hurtigtester har det vært antydning til farge langs den linjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luna1 skrev (26 minutter siden):

Dagens test. Tatt to hurtigtester og har fått en svak strek på begge..da kan jeg vel anse meg som positiv inntil pcr eventuelt viser noe annet🤷 Hva tror dere? Har vært i kontakt med bekreftet positiv for en drøy uke siden og formen er ikke på topp. Men svak strek så synes ikke det er helt lett å vite. 

IMG_20220124_120012.jpg

Den er nok positiv ja. God bedring 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (7 minutter siden):

Jeg ser ikke en strek. Ikke en farget strek ihvertfall. 

Men jeg har sett noen ganger at det kan være antydning til en "fordypning" i en strek under både T og C på testene, noe som sikkert er en bitteliten brønn hvor reagenset er plassert. Dette kan du se før du drypper noe oppi, da blir det lettere å sammenligne med etterpå. Den streken, eller linjen, er da selvsagt ikke farget så det blir mer som en skygge. 

De gangene jeg har sett svake positive hurtigtester har det vært antydning til farge langs den linjen. 

Ja tar en til om noen timer så ser jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test i halsen folkens. Tidenes testkaos for meg i forrige uke. Alle hurtigtester i nesen var negative. Testet i halsen og fikk positivt. PCR test nese samme dag var negativ. Ny hurtigtest i hals dagen etter var veldig tydelig positiv. Ba om enda en PCR test denne gang i halsen. Og den var positiv! Tror det er mye uoppdaget smitte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Rodeprikker skrev (4 minutter siden):

Har tatt to hurtigtaster i dag og de er ikke antydning til strek innen tiden. Etter 1 time har det på begge kommet en slik svak strek.

Er de ugyldige siden det er gått over tiden? Ca 30-40 min over angitt tid

20220207_215324.jpg

De er ugyldige. Svært mange av disse blir positive over tid. Til og med med rent vann i testen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg virkelig en strek hos syvåringen her?

(bokstaven J)

6C2622B2-6212-47C1-8535-19CCEB19C4A6.jpeg

Endret av Fliip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fliip skrev (7 minutter siden):

Ser jeg virkelig en strek hos syvåringen her?

(bokstaven J)

6C2622B2-6212-47C1-8535-19CCEB19C4A6.jpeg

Jeg ser en strek på den nederste testen. Akkurat sånn var den første testen til ungene her også. PCR fra den dagen ble positiv.

Dagen etterpå var den klar og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibi123 skrev (50 minutter siden):

image.thumb.jpg.22ab650d628503594a9059d386ccc674.jpgenda 5 minutter igjen, men her er vel en strek? 

Ja! Veldig svak, men den er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibi123 skrev (1 time siden):

image.thumb.jpg.22ab650d628503594a9059d386ccc674.jpgenda 5 minutter igjen, men her er vel en strek? 

Har du bilde også etter tiden?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plengionika skrev (10 minutter siden):

Hva tror dere her? 

20220210_060457.thumb.jpg.1dc93538a8af693136daddfe7f76a0f7.jpg

Synes jeg ser en strek. Men hadde vært fint med et bilde hvor mobilen ikke lager skygge over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (22 minutter siden):

Synes jeg ser en strek. Men hadde vært fint med et bilde hvor mobilen ikke lager skygge over.

 

20220210_061644.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plengionika skrev (34 minutter siden):

Hva tror dere her? 

20220210_060457.thumb.jpg.1dc93538a8af693136daddfe7f76a0f7.jpg

Sånne har min datter fått i snart to uker nå og to ganger pcr er negativ - er det merket Roche?

ville tatt en til ikveld fornå denim den blir sterkere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2sommerfugler skrev (2 minutter siden):

Sånne har min datter fått i snart to uker nå og to ganger pcr er negativ - er det merket Roche?

ville tatt en til ikveld fornå denim den blir sterkere 😀

Jeg fikk lignende strek på mandag, men negativ pcr. Har smitte i husstanden, smått får symptomer, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lengre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk lignende strek på mandag, men negativ pcr. Har smitte i husstanden, smått får symptomer, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro lengre 😅

Ja vi har også blitt litt smågale av all testingen og de svake strekene! Jeg ville testet igjen ikveld eller imorgen tidlig og sett om det blir tydeligere? For jeg ser jo strek det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (34 minutter siden):

 

20220210_061644.jpg

Ser en svært svak strek. Så ville tenkt positiv og tatt pcr eller tatt ny i morgen dersom du har fått oppfriskningsdose og ikke trenger PCR. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...