Gå til innhold

Samletråd for tolkning av hurtigtester


Elhaym

Anbefalte innlegg

Tessiekd skrev (14 minutter siden):

 Er det en svak strek her? 

IMG_20220330_134031.thumb.jpg.e5b55f4b73086b601eb23bfcd632c6bd.jpgIMG_20220330_134031.thumb.jpg.e5b55f4b73086b601eb23bfcd632c6bd.jpg

Er det testen fra Boson? Har opplevd å få svake,nesten usynlige streker der og andre merker viser ingenting. Så ta en test i morgen for å være sikker hvis du synes du skimter noe,men jeg ser ingen strek på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille_My_ skrev (2 minutter siden):

Er det testen fra Boson? Har opplevd å få svake,nesten usynlige streker der og andre merker viser ingenting. Så ta en test i morgen for å være sikker hvis du synes du skimter noe,men jeg ser ingen strek på din.

Husker ikke hva den heter, men er den pakken med sånn grønt på seg. Har brukt de hele veien og tatt uttalige tester og aldri fått en svak strek en gang, så ble litt sjokka når denne dukket opp med en gang. Jeg ser den tydelig men samboer ser ingen 😅 

PSX_20220330_141335.thumb.jpg.3e6c7acc8606dd9cf1d5ac19a7c7ea1a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (20 minutter siden):

Husker ikke hva den heter, men er den pakken med sånn grønt på seg. Har brukt de hele veien og tatt uttalige tester og aldri fått en svak strek en gang, så ble litt sjokka når denne dukket opp med en gang. Jeg ser den tydelig men samboer ser ingen 😅 

PSX_20220330_141335.thumb.jpg.3e6c7acc8606dd9cf1d5ac19a7c7ea1a.jpg

Da er det den fra Boson. På dette bildet ser jeg også en strek,men den kan være en del av skyggefeltet kanskje... Ta en i morgen for sikkerhetsskyld, gjerne et anna merke.

Endret av Lille_My_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille_My_ skrev (14 minutter siden):

Da er det den fra Boson. På dette bildet ser jeg også en strek,men den kan være en del av skyggefeltet kanskje... Ta en i morgen for sikkerhetsskyld, gjerne et anna merke.

Takk for svar, da prøver jeg det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

En kollega av ektemannen har fått korona, så vi tenkte vi skulle teste oss siden vi skal på et stort arrangement i morgen. 

Testet oss før frokost, og etter 15 og 30 min var testene negative. Spiste frokost, men da vi så på testene nå noen timer senere, så var de positive! Vi føler oss ikke særlig syke, jeg har hatt symptomer som jeg tenkte var pollenallergi.

Vi bor langt avgårde oppe i en dal, og akkurat denne helgen er nærmeste legevakt flere timer unna, så vi får ikke testet oss der. Tenkte derfor høre om andre har opplevd dette med hurtigtester, siden det står at vi ikke kan stole resultater etter en halvtime. Er det en falsk positiv, eller har vi korona? Testen har ikke gått ut på dato.

DSC_2314.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er ikke gyldige etter anvist tidsintervall. Lar du de stå i mange timer så vil mange vise positivt resultat selv om du er negativ. Du har der en buet strek, og det er ikke det samme som positiv test (rett strek etter 15-30 minutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

matsats skrev (9 minutter siden):

Testene er ikke gyldige etter anvist tidsintervall. Lar du de stå i mange timer så vil mange vise positivt resultat selv om du er negativ. Du har der en buet strek, og det er ikke det samme som positiv test (rett strek etter 15-30 minutter).

Ok, så da er det altså en sjanse for at vi ikke er syke! Men tror vi allikevel avlyser morgendagen, slik at vi ikke ender med å smitte halve bygda😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, bopera said:

Ok, så da er det altså en sjanse for at vi ikke er syke! Men tror vi allikevel avlyser morgendagen, slik at vi ikke ender med å smitte halve bygda😅

Det er svært lite sannsynlig at dere er smittet. Hvis man lar testene stå i mange timer vil de veldig ofte vise en strek (gjerne buet) ved T-symbolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei

hva tenker dere om denne? Hadde barn som våknet med sår hals og kvalme, så tenkte å ta en test. Opplever at disse testene kan vise svaaak strek, men ikke bli sterkere? Mannen hadde corona forrige uke og da «lyste» test streken med en gang…

FC8020FB-07C0-41DE-ABCD-861D28DA458B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en svaaaak strek når jeg zoomer inn på bildet. Opplevde selv at en strek som var svak, men godt synlig, vistes enda dårligere på bilde/skjerm. Vanskelig å si sikkert, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...