Gå til innhold

Er det galt å få barn etter fylte 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

kvinnelig levealder

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Ja hadde du en statistikk sier du? Greit å legge ved den kanskje?

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Statistisksett vil hun dø når hun er omkring 82 år, da er barnet 28 år. Det går bra. For noen hundre år siden hadde de færreste foreldre i live da. 
Folk lager et problem ut av noe fint

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Og hun vil da, hvis vi tar ugangspunkt i norske tall, ikke oppleve å møte barna til dette barnet. 

Anonymkode: 174f9...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hun vil da, hvis vi tar ugangspunkt i norske tall, ikke oppleve å møte barna til dette barnet. 

Anonymkode: 174f9...c5e

kan ikke få alt her i verden. en erfaren mor og mange storesøsken får barnet. Mye å glede seg over

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du utdype det litt? Jeg ser ikke helt hva du mener med det?

Anonymkode: d1385...0e2

foreldrene ser eldre ut og er eldre, men de bærer på kvaliteter i ryggsekken som ikke umiddelbart er synlige. 
Overfladisk å være flau over godt voksne foreldre. Hvorfor bry seg om det? Intelligente mennesker med selvtillt bryr seg ikke om det. De vet at de eldste foreldre er like gode som de yngre.

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

foreldrene ser eldre ut og er eldre, men de bærer på kvaliteter i ryggsekken som ikke umiddelbart er synlige. 
Overfladisk å være flau over godt voksne foreldre. Hvorfor bry seg om det? Intelligente mennesker med selvtillt bryr seg ikke om det. De vet at de eldste foreldre er like gode som de yngre.

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Du tror at en 12 - 17 åring er intelligent og har selvtillit ( når det gjelder eldre foreldre ) og ikke bryr seg om det 🤣 🙈🙉🤦‍♀️

Anonymkode: d1385...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tror at en 12 - 17 åring er intelligent og har selvtillit ( når det gjelder eldre foreldre ) og ikke bryr seg om det 🤣 🙈🙉🤦‍♀️

Anonymkode: d1385...0e2

ikke om de har umodne foreldre

Anonymkode: 4c5fd...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 8.24):

Det er mange menn som blir fedre enn fylte 50. Er det også like galt, eller gjelder dette kun for kvinner?

Anonymkode: 762a0...f34

Av en eller annen grunn kan menn gjøre hva de vil og skyte i hytt og gevær, og alt ansvaret hviler på kvinnen fordi hun kan bli gravid og det syns og hun må bære skammen. 

Om kvinnen hadde vært 54 da hun ble gravid og mannen hadde vært 34, hadde det vært greit da? 

I gamle dager ble kvinner gravide helt naturlig helt opp til begynnelsen av 50-årene, og det var ikke noe å gjøre noe med. 

Endret av Bølle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slemme folk 🤬 Var foreldrene snille?

Anonymkode: 51f47...e5f

Foreldrene mine var i samme generasjon som jevngamke sine besteforeldre. Som selv om en skulle være veldig ungdommelig for alderen, eller tror en følger med på utviklingen er det alikevel en hel generasjon imellom....og en helt annen oppvekst for dem.

Mine hadde vært ungdom under krigen så var beldig gjerrige. Var strenge da respekt kom fra frykt. "Motivasjon" ble gitt ved å dra frem og kritisere dårlige ting, framfor å rose bra ting. Og barn skulle klare seg selv og ikke synes, med mindre de skulle vises frem.

Slik vil det selvfølgelig ikke bli med folk som får barn i 50-årene nå. Men det vil alikevel være forskjell på generasjonene og vanskelige situasjoner......i tillegg til at barna risikerer å måtte hjelpe syke eller gamle foreldre altfor tidlig.

Anonymkode: 51cc7...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dæven O: https://buhamster.com/no/en-kvinne-ble-gravid-og-fdte-nar-hun-var-66-ar-gammel-hvordan-ser-jenta-ut-etter-14-ar.html/page21

Trodde ikke det var mulig for damer å få barn i 60 årene 

Anonymkode: 51f47...e5f

Eggdonasjon og IVF. Det gjelder nok personen hi er om også.

Anonymkode: 41366...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg fikk to bar etter fylte 40, men jeg bor i byen og ikke på landet der du bor.

Anonymkode: e8a6a...2b0

 

Jeg er født, oppvokst og bor i en av Norges største byer.

Jeg har aldri bodd på landet

 

Om du ikke tåler at noen har en annen mening enn deg, så burde du kanskje holde deg unna internet forum.

Endret av Balian d'Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balian d'Ibelin skrev (På 21.1.2022 den 8.15):

Ja det synes jeg.

Jeg bryr meg ikke om jeg fornærmer noen nå.

Men folk burde ikke få barn etter at de har fylt 40, dette gjelder for alle kjønn

 

Men jeg synes ikke at man skal hetse folk som får barn etter at de er 50.

Jeg synes da folk må få de barna som kommer selv om de er 50.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (2 minutter siden):

Jeg synes da folk må få de barna som kommer selv om de er 50.

Jeg redigerte det innlegget fra 40 til 45, noe som vil si at du siterte meg for over 7 minutter siden, og ventet med og svare.

Har jeg forresten sagt at man skal ta fra folk barna om de er over 50 ?

Nei det har jeg ikke.

Dette er det siste jeg har å si i denne tråden

Endret av Balian d'Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Statistisksett vil hun dø når hun er omkring 82 år, da er barnet 28 år. Det går bra. For noen hundre år siden hadde de færreste foreldre i live da. 
Folk lager et problem ut av noe fint

Anonymkode: 4c5fd...8e5

Ja, det går bra å miste foreldrene sine når man er 28. Men det går enda bedre å ha foreldrene sine i live når man får barn selv og får støtte derfra når man er småbarnsforelder. Det er ikke gøy å stå i spagaten mellom forpliktelser ovenfor små barn og foreldre på sykehjem, og samtidig håndtere sorgen over å gradvis miste foreldrene. Den livssituasjonen unner jeg ingen.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Som barn av foreldre som fikk meg etter fylte førti så mener jeg faktisk at ja. Det er galt å få barn når man er over 40. Jeg vokste opp med gamle foreldre med utdaterte holdninger til blant annet oppdragelse. De var sliten mens andres foreldre deltok i oppveksten deres. 
 

Det var sårt å vokse opp slik av flere årsaker. Ikke minst er de svært gamle nå og jeg kommer trolig til å miste dem om ikke alt for mange år. 
 

Å få barn så sent er ufattelig dårlig gjort mot barnet. Det er lett å si at folk skal passe sine egne saker og folk må gjøre det som føles rett, men hvor er tanken på barnet i den ligningen? 

Anonymkode: 27914...2c5

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver.

Anonymkode: cb199...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er vel ikke bare fryd og gammen å være 25 og få barn på en liten hybel på ett rom heller...

Anonymkode: e8a6a...2b0

Det er i så fall en tilstand som går over innen barnet er stort nok til å reflektere over boforhold. At foreldrene er gamle går ikke over av seg selv.

Anonymkode: cb199...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnefar her vil være 62 når babyen vår blir født. Ser ikke noe galt i det.

Anonymkode: c9e4f...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Foreldrene mine var i samme generasjon som jevngamke sine besteforeldre. Som selv om en skulle være veldig ungdommelig for alderen, eller tror en følger med på utviklingen er det alikevel en hel generasjon imellom....og en helt annen oppvekst for dem.

Mine hadde vært ungdom under krigen så var beldig gjerrige. Var strenge da respekt kom fra frykt. "Motivasjon" ble gitt ved å dra frem og kritisere dårlige ting, framfor å rose bra ting. Og barn skulle klare seg selv og ikke synes, med mindre de skulle vises frem.

Slik vil det selvfølgelig ikke bli med folk som får barn i 50-årene nå. Men det vil alikevel være forskjell på generasjonene og vanskelige situasjoner......i tillegg til at barna risikerer å måtte hjelpe syke eller gamle foreldre altfor tidlig.

Anonymkode: 51cc7...f8e

Foreldrene kan også dø unge, og foreldre kan også plutselig bli syke og pleietrengende. 

Vet om en far som fikk frontallapp demens da han var 50, og barna var mellom 25-30. Hvor tidlig skal man egentlig få barn for å unngå sykdom? 

Vet om en dame som fikk barn da hun var 45. Idag er moren 70 og datteren er 25. Moren ser ut som hun er 50 og noe, og er veldig frisk og rask og jobber enda. 

Så man kan ikke alltid tenke på alderen. Man må tenke på helse og gener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnefar her vil være 62 når babyen vår blir født. Ser ikke noe galt i det.

Anonymkode: c9e4f...1da

Nei, men hvor gammel er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Japp men uansett så er det bedre enn det blir når de kommer til 40 og 50åra ;)

Anonymkode: 055ec...b2d

Ja for de som er late ja :)

Men de som er sunne og trener mye, har mye energi i 40 og 50 årene.

Mye mer enn en slapp 25-åring.

Anonymkode: 2aef2...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...