Gå til innhold

Dere som bare går i svart og mørke klær


Teppe

Anbefalte innlegg

Har alltid lurt på hvorfor det er så mange som går i svart og mørke klær. Når man går på gata, så har jo over 90% mørke klær. Er det fordi folk er redd for å skille seg ut i mengden? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teppe skrev (3 minutter siden):

Har alltid lurt på hvorfor det er så mange som går i svart og mørke klær. Når man går på gata, så har jo over 90% mørke klær. Er det fordi folk er redd for å skille seg ut i mengden? 

De fleste gjør det av vane og fordi det er et trygt valg. Og man ser ikke vannflekker eller annen skitt så lett. En hvit bukse i høstregnet blir fort stygt.

Selv bruker jeg mest lyse klær, kraftige farger men toner det ned om vinteren. Egentlig ulogisk, det er om vinteren man trenger fargeklatt.

Anonymkode: e60c1...268

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del handlet det litt om at jeg bodde på "bøgda" og om du ga noe som helst tegn på at du hadde pyntet deg(flette over hestehale eksempelvis) så ble du ukas snakkis for du trodde du var bedre enn andre. Jeg gadd ikke det der og av vane har jeg vel fortsatt med det. Kun det siste året jeg har begynt å eksperimentere med farger etter å ha bodd i en storby i noen år. Jeg har en ferskenfarget kåpe jeg liker veldig godt, men den blir jo unektelig veldig fort skitten sammenlignet med den sorte:P 

Anonymkode: af874...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste gjør det av vane og fordi det er et trygt valg. Og man ser ikke vannflekker eller annen skitt så lett. En hvit bukse i høstregnet blir fort stygt.

Selv bruker jeg mest lyse klær, kraftige farger men toner det ned om vinteren. Egentlig ulogisk, det er om vinteren man trenger fargeklatt.

Anonymkode: e60c1...268

Hvorfor uttaler du deg om hva andre gjør?

Jeg foretrekker svarte klær fordi jeg synes det ser fint ut. Jeg er veldig glad i svart.  I tillegg blir det en veldig tydelig kontrast når jeg bruker enkelte plagg med farge. 

Det er selvsagt ikke fordi skitt ikke synes (det gjør det jo!) eller fordi jeg er hjernedød og ikke klarer å velge noe annet. 

Jeg synes hvite/lyse bukser som regel er stygt og veldig få kler det. Jeg kler det ikke. 

Anonymkode: 29e03...716

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bruker aldri mørke dunjakker etc om vinteren. Blir for trist siden alt er stupmørkt ute. Bruker rødt, orange, grønt etc. 

Anonymkode: b8b46...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svart er populært fordi de fleste dras til det av gammel vane.

Mange tror at alle kler svart, men det er heller motsatt - de færreste kler det.

Når det gjelder å kle noe, er det snakk om noe som får deg til å stråle, som gjør at du ser ut som ditt beste.

Har gått forskjellige kurs når det gjelder farger. Har lært at alle kler alle farger (svart er ikke en farge), men det er snakk om å finne riktige nyanser. Kler man en nyanse i en farge, vil man kle alle farger i den nyansen. F.eks kler man babyblå, så kler man babyrosa, og lys gul, lys rød osv :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare om vinteren. Om sommeren går "alle" med lyse klær, da skiller man seg mest ut med svarte klær. 

Jeg synes svarte er den aller penest fargen på klær. På interiør og andre steder liker jeg alle mulige farger, men jeg synes mennesker er finest i svart. Legger meg ikke opp i hva andre har på seg, men vil ha på meg det jeg synes er finest uten at folk skal legge alle andre grunner i det (at jeg går med svart av vane, for å ikke skille meg ut, for å virke slankere osv.)

Anonymkode: 2de13...619

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For min egen del handlet det litt om at jeg bodde på "bøgda" og om du ga noe som helst tegn på at du hadde pyntet deg(flette over hestehale eksempelvis) så ble du ukas snakkis for du trodde du var bedre enn andre. Jeg gadd ikke det der og av vane har jeg vel fortsatt med det. Kun det siste året jeg har begynt å eksperimentere med farger etter å ha bodd i en storby i noen år. Jeg har en ferskenfarget kåpe jeg liker veldig godt, men den blir jo unektelig veldig fort skitten sammenlignet med den sorte:P 

Anonymkode: af874...77e

Hæ? Det finnes da mange pene kjoler, kåper, bukser etc i svart. Jeg kler meg mye i svart og mørkeblått selv, men da i pene sådane. 
Har ganske sterk personlighet også. Derfor trenger jeg ikke en kåpe i knæsj farge for å synes eller «vise personlighet».

Anonymkode: 11bde...799

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å pynte meg med korte kjoler, skjørt, bluser, kule bukser/jeans i alle varianter og ikke minst gensere. Er også over middels opptatt av skotøy og støvletter, men jeg er også en svart/mørk person. Svart, blått, grått og nå endel beige. 

Synest ikke det er kjedelig i det hele tatt, men som barneskolelærer og nå de yngste kan jeg fortsatt pynte meg, men med lyse klær.  Føler meg overhode ikke som en grå mus. 😇

Anonymkode: c1fe5...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort? Synes heller folk går mest i beigefarger nå for tiden jeg. Veldig kjedelig farge det også 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt svart. siden min ungdom. kan det ha noe med at jeg alltid har likt metal musikk? mulig det er no underbevisst der. uansett så liker jeg best det meste mørkt. har ingenting med å ikke skille seg ut i mengden. er bare min smak. om jeg liker farge så er de skarpe, typ orange, fuschia, teal osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mest i svart og grått. Prøver å få til farger i overdel. Det jeg merker er at jeg kler meg i mørke farger når jeg har en dårlig dag 

Anonymkode: 163bd...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går mest i sort fordi jeg elsker fargen! Samtidig er den enkel å kombinere med andre farger, og jeg trenger ikke tenke på om det matcher. Selvom jeg er gammel har jeg ikke kommet forbi "sølestadiet", jeg er ei kløne som søler alt mulig hele tiden.. Brus, ketchup, kaffe, sjokolade, hva det måtte være. På lyse farger synes det med en gang og er vanskelig å få bort med bare litt vann. Skal jeg ha lyse farger ute blant folk må jeg ha med 2-3 skift, mens sort kan man dekke over de flekkene med å bare ta på litt vann og hive plagget i vaskemaskinen når man kommer hjem. 

Anonymkode: 95f29...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid foretrukket mest sort. Noen ganger merker jeg det er spesifikt behov for å «gjemme meg» i mengden, men mest er det fordi jeg liker sort generelt. Særlig matt sort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg

Liker ikke farger. Er ikke redd for å skille meg ut, har ikke behov for det. Hender det er farger på printet til T-skjorta. Rødt blod og sånn. Men ellers.. tror det mest fargerike plagget jeg eier er en Nirvana T-shirt med gul logo. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sort er enkelt, passer til alt og skikkelig anonymt.

Brukte før masse farger og mønster, men det var visst å kle seg som kjerring ble jeg fortalt😳 

Så nå går jeg i sort, grå og kanskje blå..

Anonymkode: 81d61...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives best i sort. Er slik stilen min har vært hele tiden. Føler meg rar med farger og mønstre, og det føles ikke komfortabelt. Eneste fargede bekledning jeg har er undertøy, jeg elsker undertøy i forskjellige farger. Helsvart antrekk, men knallrosa bh og truse. Det er litt gøy. ;) 

Anonymkode: caf61...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye klær, men ca 3/4 er sort tenker jeg, og det bruker jeg absolutt mest. Har sikkert 12 sorte bukser og 15 skjørt/kjoler. Jeg er litt sånn at jeg må kle meg etter dagsformen, og da er det absolutt enklest å bare gå for noe sort, det blir aldri feil og jeg slipper å måtte kle om fordi det føles teit. Dessuten bryr jeg meg ikke så mye om å se sånn eller sånn ut, passe nøytral og anonym er helt ypperlig for meg. Hvis jeg finner et bra plagg i sort kjøper jeg gjerne 2-3 like for å sikre meg 

Anonymkode: b4e41...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...