Gå til innhold

kjønnsidentitet og styrketrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Jeg hadde som mål å løfte min egen kroppsvekt (70kg) som 1RM, og har jeg klart nå.  Jeg har et par venninner som trener benkpress som ligger på henholdsvis 85kg og 90kg, så da har jeg også noe å strebe etter. 

Daten min skrev i profilen sin at han var glad i å trene, men det var visst et par år siden han sist hadde vært på treningsstudio. Han sa at han under pandemien hadde trent bare hjemme, kondisjon og med manualer. Han var over 180cm, veldig slank.  Jeg tenkte kanskje han likte at jeg var sterk, så derfor jeg liksom spøkte litt med det, nærmest flørtet litt, men han ble veldig lei seg tror jeg. Synd, for jeg likte han. 

En viss endring har skjedd. Samtidig med at menn har blitt svakere har det motsatte skjedd med kvinner. Statistikk fra 2019 viser faktisk at det er flere kvinner som trener styrke nå enn menn, spesielt blant yngre. I tillegg har man sett en mangedobling av kvinner til styrkeløft, crossfit og annen kraftsport. 

 

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Jeg hadde som mål å løfte min egen kroppsvekt (70kg) som 1RM, og har jeg klart nå.  Jeg har et par venninner som trener benkpress som ligger på henholdsvis 85kg og 90kg, så da har jeg også noe å strebe etter. 

Daten min skrev i profilen sin at han var glad i å trene, men det var visst et par år siden han sist hadde vært på treningsstudio. Han sa at han under pandemien hadde trent bare hjemme, kondisjon og med manualer. Han var over 180cm, veldig slank.  Jeg tenkte kanskje han likte at jeg var sterk, så derfor jeg liksom spøkte litt med det, nærmest flørtet litt, men han ble veldig lei seg tror jeg. Synd, for jeg likte han. 

En viss endring har skjedd. Samtidig med at menn har blitt svakere har det motsatte skjedd med kvinner. Statistikk fra 2019 viser faktisk at det er flere kvinner som trener styrke nå enn menn, spesielt blant yngre. I tillegg har man sett en mangedobling av kvinner til styrkeløft, crossfit og annen kraftsport. 

 

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

Jeg ler så jeg griner! Du har en del å lære om menn og flørting gitt.. bare norske kvinner er så dumme og intetanende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kipling skrev (16 timer siden):

De løfter 85kg og 90kg eller de veier 85kg og 90kg? Om det er det de løfter så er jo det rimelig heftig. (...)

Mange som skriver "glad i å trene" på profilene sine enten det er sant eller ikke, men trening kan også være mye forskjellig. Har noen kompiser som trener mye og sliter med å ta en eneste pushup, men som kan løpe i 90 minutter uten problemer, så det kommer ann på hva man trener. Men de gutta vet hva de er og det er et bevisst valg, så de har ikke noen hangups med å være svake fordi det er prisen de betaler for å kunne løpe fra alle, for det er det de er interessert i og trener for.

(...)

Men.... Når man snakker om at det er mange flere kvinner som løfter vekter, så tror jeg det blir ganske missvisende, for den største trenden her er at kvinner har gått fra å tro at rumper skal være så slanke som mulig til å skjønne at store, runde og sterke rumper og lår er dritdeilig. Så jeg tror en rimelig svær andel, sannsynligvis en solid majoritet, av de kvinnene som "løfter vekter" er jenter som driver booty-building mer enn bodybuilding, og trener hipthrust 3 ganger i uken og nesten ikke toucher benkpress og liknende. Er nok mange i "løfter vekter" kategorien som klarer 2-3 ganger kroppsvekt i hipthrust uten å klare en eneste pullup. Og det er forsåvidt naturlig for det er i overkroppen at kjønnsforskjellen faktisk er stor, i rumpe og bein er det veldig liten forskjell. 

 

Du har nok rett i at mange har hovedfokus på underkroppen, siden det er der kvinner er sterkest, relativt sett. Men jeg ser også en tendens, i  hvert fall blant de jentene jeg selv kjenner, til at det også har blitt mer interesse for å trene overkropp. Jeg tror det er opplagt at mange jenter kunne løftet mye mer i benkpress (og andre overkoppsøvelser, som f.eks. militærpress) men frykten for å bli stor henger nok også litt igjen for en del , så det er fremdeles en vei å gå mtp holdninger. Men jeg blir glad hver gang jeg kommer på treningssenter og ser jenter som benkpresser og skulderpresser !  F.eks. mine to venninner, som har hatt som mål å bli sterk i benkpress (like mye som sterk i hip thrust), har klart det, og viser jo at det går an.  De veier 68-69 ish, den ene har drevet litt med styrkeløft også. Å ta i hvert fall egen kroppsvekt i benkpress burde være et bra mål for alle jenter å ha . 

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Et raskt googlesøk avslører at i hvert fall mange menn ville finne det flaut. Antageligvis fordi det er en sterk forventning om å være sterkere som mann.

Anonymkode: 31da3...685

Selvsagt er det kjipt å være fysisk svakere enn en gjennomsnittlig dame som mann. Det blir omtrentlig det samme som om voksne skal sammenligne seg med gjennomsnittlige barn...   

Å bli slått i "styrke" av en dame som er over gjennomsnittlig sterk ("kjønnsjustert") betyr jo åpenbart ingen ting... Som sagt. Det er utelukkende positivt egenskap å være sterk. Det gjelder begge kjønn (m. forbehold).... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Beeblebrox said:

Selvsagt er det kjipt å være fysisk svakere enn en gjennomsnittlig dame som mann. Det blir omtrentlig det samme som om voksne skal sammenligne seg med gjennomsnittlige barn...   

Å bli slått i "styrke" av en dame som er over gjennomsnittlig sterk ("kjønnsjustert") betyr jo åpenbart ingen ting... Som sagt. Det er utelukkende positivt egenskap å være sterk. Det gjelder begge kjønn (m. forbehold).... 

Jo, det betyr sannsynligvis at du er rimelig svak.

Kan være med på at styrke generelt sett er en positiv egenskap, men for kvinner så utgjør det på lik linje med intelligens, høyde, rasjonalitet, og dominans en egenskap som også har en bakside ved at det snevrer inn hvem du kan date. Problemet er at både menn og kvinner pleier å foretrekke et visst forhold mellom kjønnene (vanligvis er det kvinnene som har den sterkeste preferansen)

Ta en titt på en av de mange trådene om kvinner preferanse for høye menn. Forklaringen pleier å være at hun føler seg mer feminin og mer beskyttet med en høy mann, og det samme gjelder nok for styrke. Og menn vet dette også, derfor er nok de fleste menn ukomfortable med en kvinne som er høyere elle sterkere enn ham, fordi han vet instinktivt at hun sannsynligvis ikke er så veldig imponert dersom han er lavere og/eller svakere enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

 

Du har nok rett i at mange har hovedfokus på underkroppen, siden det er der kvinner er sterkest, relativt sett. Men jeg ser også en tendens, i  hvert fall blant de jentene jeg selv kjenner, til at det også har blitt mer interesse for å trene overkropp. Jeg tror det er opplagt at mange jenter kunne løftet mye mer i benkpress (og andre overkoppsøvelser, som f.eks. militærpress) men frykten for å bli stor henger nok også litt igjen for en del , så det er fremdeles en vei å gå mtp holdninger. Men jeg blir glad hver gang jeg kommer på treningssenter og ser jenter som benkpresser og skulderpresser !  F.eks. mine to venninner, som har hatt som mål å bli sterk i benkpress (like mye som sterk i hip thrust), har klart det, og viser jo at det går an.  De veier 68-69 ish, den ene har drevet litt med styrkeløft også. Å ta i hvert fall egen kroppsvekt i benkpress burde være et bra mål for alle jenter å ha . 

 

Anonymkode: bab8c...487

Mulig at det at underkroppen er der kvinner er sterkest har noe med det å gjøre, men personlig mistenker jeg at det har mer å gjøre med at det er der kvinner er deiligst. Hvis man sammenligner antallet som bryr seg om funksjonell styrke med antallet som bryr seg om å få en deilig kropp, så tror jeg nok at kroppsgjengen vinner. 

Det med frykte for å bli stor i overkroppen er både litt sant og litt usant.

Jenter tror jo at det skjer før man aner det og at de plutselig vil ha bulende maskuline muskler, og det er jo selvsagt ikke tilfellet. Men de har rett i at de som faktisk har store bulende muskler ikke ser bra ut.

Personlig er jeg tiltrukket av veldig feminine og delikate kvinner, og jeg vet ikke om jeg noensinne har sett en kvinne og tenkt at hun ville vært deiligere om hun hadde kraftigere armer og breiere skuldre. Når det er sagt, så skal det rimelig mye til for at en jente skal få kraftige armer og breie skuldre, men hvis hun bevisst trener bodybuilding, med set og repetisjoner tilpasset hypertrofi og hun gjør det i 10 år, så legger hun nok på seg nok muskler til at jeg vil syns at hun blir litt mindre feminin og dermed for meg litt mindre tiltrekkende.  Marit Bjørgen for eksempel har jo en kropp som ser mer ut som mann enn kvinne.

Men tror ikke noen ender opp der ved et uhell ved at de har trent litt styrke. Enten så er det veldig hard trening over mange mange år, eller så er det genetikk som ville gjort at det skjedde uansett, så det å holde seg helt unna stanga blir rimelig tullete. Tror ikke de fleste jenter har noe å bekymre seg for om de liker å bli sterkere i overkroppen, med mindre de faktisk kjører et reelt hypertrofi program for overkroppen over mange år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (11 timer siden):

Mulig at det at underkroppen er der kvinner er sterkest har noe med det å gjøre, men personlig mistenker jeg at det har mer å gjøre med at det er der kvinner er deiligst. Hvis man sammenligner antallet som bryr seg om funksjonell styrke med antallet som bryr seg om å få en deilig kropp, så tror jeg nok at kroppsgjengen vinner. 

Det med frykte for å bli stor i overkroppen er både litt sant og litt usant. Jenter tror jo at det skjer før man aner det og at de plutselig vil ha bulende maskuline muskler, og det er jo selvsagt ikke tilfellet. Men de har rett i at de som faktisk har store bulende muskler ikke ser bra ut. (...) Når det er sagt, så skal det rimelig mye til for at en jente skal få kraftige armer og breie skuldre, men hvis hun bevisst trener bodybuilding, med set og repetisjoner tilpasset hypertrofi og hun gjør det i 10 år, så legger hun nok på seg nok muskler (...)   

Men tror ikke noen ender opp der ved et uhell ved at de har trent litt styrke. Enten så er det veldig hard trening over mange mange år, eller så er det genetikk som ville gjort at det skjedde uansett, så det å holde seg helt unna stanga blir rimelig tullete. Tror ikke de fleste jenter har noe å bekymre seg for om de liker å bli sterkere i overkroppen, med mindre de faktisk kjører et reelt hypertrofi program for overkroppen over mange år. 

 

 

Det er helt klart mange som trener kun av forfengelige årsaker (fra begge kjønn), men jeg har også inntrykk av at det er en stor økning av jenter som trener av andre årsaker - funksjonelt, helsemessiig, eller bare fordi de liker å trene av mentale årsaker, eller utvikle fysisk styrke. Bare se på på crossfitbølgen. Det er flere kvinner som driver med crossfit enn menn.  Jeg hadde noen timer med kvinnelig PT, og hun sa til meg at "muskler og fysisk styrke" er blitt in blant jenter som aldri før, alle skal trene stronglift eller andre type styrkebaserte programmer.

Det å bli seendes bra ut  i tillegg er selvsagt en bonus. Det er sikkert også mange som har dette som hovedmotivasjon, men jeg tror ofte det kan være flere årsaker til at man liker å trene.

Jeg tror som du skriver at det skal mye til før man ser en reduksjon av brystene. Jeg vil tro det har like mye å gjøre med  hva man spiser og fettprosenten. Om noe vil jeg heller si at utvikling av pectoralis mest sannsynligv vil fremheve brystene og føre til en bedret holdning, i hvert fall har det gjort det hos meg. Venninnen min som tar 90kg i benken har også en feminin figur etter mitt syn (men hun trener mer styrkebasert og ikke hypertrofi). Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men det kan selvfølgelig være genetiske forskjeller i respons på trening og også mtp hvor store/ små bryster man har i utgangspunktet.

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipling skrev (På 23.1.2022 den 0.28):

Jo, det betyr sannsynligvis at du er rimelig svak.

Kan være med på at styrke generelt sett er en positiv egenskap, men for kvinner så utgjør det på lik linje med intelligens, høyde, rasjonalitet, og dominans en egenskap som også har en bakside ved at det snevrer inn hvem du kan date. Problemet er at både menn og kvinner pleier å foretrekke et visst forhold mellom kjønnene (vanligvis er det kvinnene som har den sterkeste preferansen)

Ta en titt på en av de mange trådene om kvinner preferanse for høye menn. Forklaringen pleier å være at hun føler seg mer feminin og mer beskyttet med en høy mann, og det samme gjelder nok for styrke. Og menn vet dette også, derfor er nok de fleste menn ukomfortable med en kvinne som er høyere elle sterkere enn ham, fordi han vet instinktivt at hun sannsynligvis ikke er så veldig imponert dersom han er lavere og/eller svakere enn henne.

Nei, det gjør det jo ikke. En dame som er sterkere enn den gjennomsnittlige mann er jo mer eller mindre "sterk" per definisjon, uavhengig av kjønn.

Kan ikke se for meg at Ola synes det er kjipt at Reidun f.eks tar 10 kg mer enn han i benken, når Ola selv tar 80-90 (eller hva nå gjennomsnittet for utrente menn er). Tviler på at Reidønn bryr seg heller...

Om jeg selv måtte velge mellom de identiske tvillingene Stine og Line, der den eneste forskjellen på dem var at Stine tok 100kg mer i benken enn Line - så hadde jeg jo gått Line.

Hadde ikke følt at min "maskulinitet" var det minste truet om kjæresten kunne knuse meg i benken heller. Hadde vært et kjempe pluss i mine øyne. .. "Problemet" hadde vel heller vært at utseende hennes høyst sannsynlig ikke hadde falt i smak (sånn realistisk sett)...

Har NULL tro på at årsaken til at TS ikke får til dating er at "hun er så sterk", eller at mennene er "så svake", evt. "skjev maktbalanse", eller noe sånn, iaf.  :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan sikkert kalle det "fragile masculinity". Newsflash: Vi menn er også usikre på om vi er bra nok. Selvfølelsen er sårbar.

Problemet er ikke at han ikke tenner på TS, men han er redd for at hun skal se ned på ham. Jeg synes kanskje TS bør ta litt ansvar og løfte ham opp hvis hun fortsatt er interessert.

Å ta sett med 70kg i benkpress er veldig, veldig uvanlig for en kvinne, selv om de fleste kvinner trener styrke nå for tiden. Jeg tør påstå at de fleste kvinner ikke vil klare å ta sett med 70kg uansett hvor mye de trener. Man når et tak etter 2-3 år pga genetiske forutsetninger.

Jeg tror på TS, men hun er nok blind for at hun er i et spesielt miljø. Jeg har trent i mange år, og jeg vet hvor mye jenter flest tar i benken. Jeg har sikkert sett hundrevis trene, og jeg skal love jeg ville sperret opp øynene hvis noen pumpet i vei på 65-70 kg.

Endret av Isambard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (9 timer siden):

Å ta sett med 70kg i benkpress er veldig, veldig uvanlig for en kvinne, selv om de fleste kvinner trener styrke nå for tiden. Jeg tør påstå at de fleste kvinner ikke vil klare å ta sett med 70kg uansett hvor mye de trener. Man når et tak etter 2-3 år pga genetiske forutsetninger.

Jeg har trent i mange år, og jeg vet hvor mye jenter flest tar i benken. Jeg har sikkert sett hundrevis trene, og jeg skal love jeg ville sperret opp øynene hvis noen pumpet i vei på 65-70 kg.

Ifølge strengthlevel er  ts sin styrke "intermediate" utifra kroppsvekt. Uansett jeg trener på SATS sentre i Oslo området. Hvor trener du? Jeg synes jeg ser mange jenter som benkpresser 40kg + 50kg + og noen også 60kg +. Over 70kg er nok uvanlig ja.  Da er man kanskje fort over i styrkeløftmiljøer. 

Anonymkode: 31da3...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt at han følte du prøvde for hardt å vise deg frem, eller overgå han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (12 timer siden):

Jeg tror på TS, men hun er nok blind for at hun er i et spesielt miljø. Jeg har trent i mange år, og jeg vet hvor mye jenter flest tar i benken. Jeg har sikkert sett hundrevis trene, og jeg skal love jeg ville sperret opp øynene hvis noen pumpet i vei på 65-70 kg.

 

Det ville ikke jeg, men jeg utelukker ikke at jeg er biased. Selv om jeg vet ikke om jeg kan si jeg er i noe spesielt miljø akkurat,  Jeg jobber innen helsesektoren. Mange av kollegaene mine er fysisk aktive, og trening er et hyppig tema rundt lunsjbordet. Men jeg har også mange andre venninner (som  holder på med helt andre ting ) som løfter ganske regelmessig. Så jeg vet ikke helt. 

Jeg tror også muligens at det kan være fornuftig å skille fra hverandre de som forsøker å trene aktivt for å bli sterk i benkpress, og de som ikke gjør det, og kanskje prioriterer mer andre øvelser ( som hip thrusts). Men hva er ditt inntrykk av hvilken vekt de fleste ligger på, dvs de som trener seriøst, f.eks. over 1-2-3 år? 

Anonymkode: bab8c...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Det ville ikke jeg, men jeg utelukker ikke at jeg er biased. Selv om jeg vet ikke om jeg kan si jeg er i noe spesielt miljø akkurat,  Jeg jobber innen helsesektoren. Mange av kollegaene mine er fysisk aktive, og trening er et hyppig tema rundt lunsjbordet. Men jeg har også mange andre venninner (som  holder på med helt andre ting ) som løfter ganske regelmessig. Så jeg vet ikke helt. 

Jeg tror også muligens at det kan være fornuftig å skille fra hverandre de som forsøker å trene aktivt for å bli sterk i benkpress, og de som ikke gjør det, og kanskje prioriterer mer andre øvelser ( som hip thrusts). Men hva er ditt inntrykk av hvilken vekt de fleste ligger på, dvs de som trener seriøst, f.eks. over 1-2-3 år? 

Anonymkode: bab8c...487

(Rettelse: Mulig vi er ganske enige)

Å snakke om "de som trener seriøst"  er vanskelig, for hva legger man i det? De som 'trener seriøst" på løping  ville sagt at man bør løpe 10km under 35 min, som en start. Det er langt dårligere enn eliten.

Allikevel tviler jeg på om mer enn 1/100 av folk på gata løper så fort selv om de trener regelmessig. 

De som velger å satse på løping eller styrke er ikke representstive. De har talent.

Jeg tør ikke gjette hva en kvinne typisk tar etter 2 år. Jeg fører ikke statistikk jeg vet bare at jeg sjeldent ser en kvinne løfte f.eks 70kg i benken. Da ville jeg blitt litt imponert, akkurat som når en mann tar 140kg. Det ser man jo, men det er ikke det typiske SATS-medlemmet.

Jeg tror ikke typen til TS er spesielt svak.. Det å løfte 3x60 kg for en mann aller første gang han prøver er ikke flaut. Nervesystemet og teknikken er ikke der. Han vil ha rask fremgang.

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2022 at 12:42 PM, AnonymBruker said:

 

Det er helt klart mange som trener kun av forfengelige årsaker (fra begge kjønn), men jeg har også inntrykk av at det er en stor økning av jenter som trener av andre årsaker - funksjonelt, helsemessiig, eller bare fordi de liker å trene av mentale årsaker, eller utvikle fysisk styrke. Bare se på på crossfitbølgen. Det er flere kvinner som driver med crossfit enn menn.  Jeg hadde noen timer med kvinnelig PT, og hun sa til meg at "muskler og fysisk styrke" er blitt in blant jenter som aldri før, alle skal trene stronglift eller andre type styrkebaserte programmer.

Det å bli seendes bra ut  i tillegg er selvsagt en bonus. Det er sikkert også mange som har dette som hovedmotivasjon, men jeg tror ofte det kan være flere årsaker til at man liker å trene.

Jeg tror som du skriver at det skal mye til før man ser en reduksjon av brystene. Jeg vil tro det har like mye å gjøre med  hva man spiser og fettprosenten. Om noe vil jeg heller si at utvikling av pectoralis mest sannsynligv vil fremheve brystene og føre til en bedret holdning, i hvert fall har det gjort det hos meg. Venninnen min som tar 90kg i benken har også en feminin figur etter mitt syn (men hun trener mer styrkebasert og ikke hypertrofi). Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for, men det kan selvfølgelig være genetiske forskjeller i respons på trening og også mtp hvor store/ små bryster man har i utgangspunktet.

 

 

 

Anonymkode: bab8c...487

Når jeg snakket om å se ut som en mann så mente jeg ikke så veldig mye det med å miste størrelse i puppene, men heller det å få mye størrelse og muskeldefinisjon i skuldre og armer.

pECOaAvBgQ_LmvAub8YpW4dmf9bZxj0Qa-pf40gP

Reduksjon i brystene på grunn av trening er jo i hovedsak ikke en vektløfting ting men mer en fettreduksjonsting. Puppene er jo mer eller mindre bare noen kilo med fett som har en brystvorte midt på, så om du reduserer fettmengden du har på kroppen, så kan det gjøre at du mister litt pupp (eller ikke, er nok avhengig av genetikk).

Det styrketreningen gjør med puppene er to ting, det ene er å bygge opp pectoral muskelen som sitter bak puppen slik at det totale brystet blir større. Den ekstra massen du legger til her er jo også muskel, så den er mye fastere og løst inn i posisjon, så ikke bare kan puppen bli større men den kan virke mer «perky» fordi muskel ikke disser slik fett gjør. Men for å få til dette så snakker vi hypertrofi av brystmuskelen, så hvis du går for maksimal hotness så blir spørsmålet hvordan du gjøre brystmuskelen så mye større at det blir merkbart, uten å ende opp med å gjøre skuldre og triceps større også. Bodybuilding sett med nedovervinklede flies er kanskje det beste.

Den andre fordelen er at god styrke i rumpe og rygg gir deg bedre holdning, så du får puppene mer frem og ut, og hele kroppen ser spenstigere og strammere ut.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isambard skrev (9 timer siden):

(...) Jeg tør ikke gjette hva en kvinne typisk tar etter 2 år. Jeg fører ikke statistikk jeg vet bare at jeg sjeldent ser en kvinne løfte f.eks 70kg i benken. 

Jeg tror ikke typen til TS er spesielt svak.. Det å løfte 3x60 kg for en mann aller første gang han prøver er ikke flaut. Nervesystemet og teknikken er ikke der. Han vil ha rask fremgang.

Jeg trener ofte med 2-3 andre. Vi løftet lenge benkpress, men mest for å få litt toning i overkroppen, "stramme opp". Da lå vi rundt 35-40kg, kanskje 45kg på en god dag. Men det var vel for ca halvannet år siden at vi ble inspirert til å utfordre oss selv litt mer i benken. Etter å ha ligget på samme vekt lenge økte jeg forholdsvis raskt, og det gjorde også de andre,. Det er også gøy når man har hverandre til å pushe seg.

Min mistanke er at det er mange du observerer som er i den første kategorien (uten at jeg skal ta alle over en kam). 

Min date omtalte seg i profilen sin som en som like å trente styrke. Han var ikke fremmed for benkpress, men han sa som sagt at han hadde hatt ikke trent på treningsstudio på en stund, pga corona, så mulig at han var blitt noe uvant med bevegelsen. Han hadde trent på studio før, men de siste måneder kun hjemme med manualer ifølge han selv.. 

Anonymkode: bab8c...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...